הגשת מועמדות לכהונת דירקטור בבנק הפועלים בע"מ לשנת 2024

ניתן יהיה לבחור באסיפה הכללית שלושה דירקטורים

 

 
מינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים, צילום: Photo-Bank-Aleksandar-Hubenov-Dreamstime.comמינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים, צילום: Photo-Bank-Aleksandar-Hubenov-Dreamstime.com
 

בנק ישראל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/05/2024

הוועדה הציבורית למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים, הפועלת מכוח סעיף 36 א לחוק הבנקאות (רישוי), תשמ"א- 1981 (להלן – הוועדה), פונה לציבור ומודיעה בזה על האפשרות להגיש בקשות מועמדות למינוי לכהונת דירקטור בבנק הפועלים בע"מ (להלן - הבנק).

בהתאם להודעת הבנק לוועדה, ניתן יהיה לבחור באסיפה הכללית של הבנק שתיערך במהלך שנת 2024 שלושה דירקטורים: שני דירקטורים במעמד דירקטור חיצוני על פי הוראת ניהול בנקאי תקין בעניין "דירקטוריון" מספר 301 (להלן – הוראה 301), וכן דירקטור אחד במעמד דירקטור שאינו דירקטור חיצוני.

אשר לכישורי המועמדים לתפקיד דירקטור, מבוקש כדלקמן:

יוצעו מספר מועמדים כך שיגדלו הסיכויים לכך שבאסיפה הכללית ייבחרו לפחות אישה אחת או דירקטור אחד מאוכלוסייה בתת ייצוג;

יינתן משקל למועמדים בעלי מומחיות חשבונאית ופיננסית. לעניין "מומחיות חשבונאית ופיננסית" ראו סעיף 25 )ב( להוראה 301;

יינתן משקל למועמדים בעלי ניסיון בנקאי. לעניין "ניסיון בנקאי" ראו סעיף 25 )א( להוראה 301;

רצוי שכל המועמדים שתציע הוועדה יהיו בעלי ניסיון עסקי או ניהולי או אקדמי;

לכל המועמדים שתציע הוועדה יהיו כישורים ויכולת לתרום באופן משמעותי לעבודת הדירקטוריון, בהתוויית אסטרטגיה ומדיניות ובמילוי תפקידיו בתחומי הפיקוח והבקרה.

הוועדה תיתן את דעתה גם לצורך לחזק שוויון הזדמנויות במגזרי האוכלוסייה השונים בחברה, ולקיים יחסיות הולמת בין נשים לגברים בהרכב הדירקטוריון. טופס שאלון להצגת מועמדות מוצב באתר בנק ישראל בכתובת:

https://www.boi.org.il/bank-of-israel/16897 /

את השאלון, בצירוף ההצהרה החתומה והמסמכים הנלווים הנוספים, יש להפנות לוועדה בהתאם לדף ההנחיות שבתחילת השאלון לא יאוחר מיום 20 במאי 2024.

יודגש כי על פי נוהל סדרי העבודה של הוועדה, הוועדה רשאית לפנות, בנוסף לפרסום הודעה זו לציבור, על פי שיקול דעתה ובהתאם לקבוע בנוהל, לאנשים מן הציבור ולהציע להם להגיש מועמדות לתפקיד.

יש להקפיד על קבלת אישור במייל חוזר מהוועדה על הגעת מסמכי בקשות המועמדות על נספחיהן לידיה, וזאת לא יאוחר מהמועד האחרון להגשת המועמדות.

x