קנבוטק מדווחת על גיוס המשך לחברת הבת OncoRix בארה"ב

המהלך צפוי לאפשר את השקת מוצרי האונקולוגיה האינטגרטיבית של החברה בקליפורניה ולהבטיח מכירות כבר בתחילת החציון השני של 2024

 

 

 
קנבוטק - גיוס המשך ל-OncoRix; אלחנן שקד, צילום: יח״צקנבוטק - גיוס המשך ל-OncoRix; אלחנן שקד, צילום: יח״צ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/05/2024

קנבוטק העוסקת בפיתוח מוצרי אונקולוגיה אינטגרטיבית לתחום הסרטן, מדווחת היום על חתימה על גיוס המשך של של כ-60,000 דולר מקבוצת משקיעי אנג'ל אמריקאים לחברת הבת OncoRix. הגיוס משלים גיוס קודם של כ 245,000 דולר וצפוי לתמוך בפעילות האונקולוגיה האינטגרטיבית של קנבוטק בייצור מלאי ראשוני של מוצרים והתחלת מכירות בקליפורניה בתחילת בחציון השני של 2024.

ההשקעה תכנס ישירות לחברת הבת האמריקאית OncoRix Holdings Inc, ומטרתה לאפשר לחברה להציג את יעילות מוצריה על חולות סרטן שד ראשונות – אבן דרך אשר נדרשה ע"י מספר קרנות השקעה על מנת שהן יכנסו בהשקעה משמעותית  של מספר מליוני דולרים. 

כמו כן, מדווחת קנבוטק על ביטול ההסכמים להקמת מיזם משותף בקליפורניה עם חברת goNXTLVL ובמקביל על התקשרות עם יצרן מקומי אחר לצורך ייצור ושיווק המוצר ושילוחם על לבית המטופל. 

בנוסף, דיווחה סוכנות הידיעות AP על כך שהסוכנות לאכיפת סמים בארה"ב (DEA) אישרה את המלצת משרד הבריאות האמריקאי (HHS) לסיווג מחדש של הקנאביס כחומר שהסכנה ממנו פחותה ושיתכן ויש לו תועלות רפואיות. שינוי הסיווג, לכשיאושר ע"י הבית הלבן ויכנס לתוקף, הוא משמעותי ועשוי להקל על חברות כמו OncoRix, הפועלות בתחום הקנאביס הרפואי בארה"ב, ופונות לחולים ורופאים בניסיון לשכנע אותם לצרוך את הפתרונות מבוססי הקנבנואידים שלהם, לטיפול בבעיות רפואיות ספציפיות. בנוסף, יתכן הסיווג מחדש יאפשר שינוע מוצרי קנאביס רפואי בין מדינות בארה"ב, הקלות מס, קבלת מענקים, שימוש בקנאביס בבתי החולים הפדראליים ואף יצוא מארה"ב למדינות אחרות בהן קנאביס רפואי הינו חוקי.

סדרת מוצרי OncoRix מבוססת על פתרונות ל-5 סוגי סרטן, כאשר המוצר הראשון שיושק בקליפורניה הוא המוצר למטופלות סרטן השד אשר הינו הנפוץ ביותר בקרב נשים. בקליפורניה לבדה ישנן כ-100,000 חולות סרטן שד אשר כ-50% מהן משתמשות כבר היום בפתרונות אינטגרטיביים (כולל קנאביס ופטריות מרפא) לצד טיפולי הכימותרפיה. הנחת היסוד של OncoRix היא שפתרון אינטגרטיבי חדשני יעיל יותר, מבוסס מדעית, ובעל סיכוי לתמוך בטיפול האנטי סרטני עצמו, יזכה לביקוש גבוה יותר ביחס למוצרים הגנריים בשוק בקרב חולות סרטן השד.

קנבוטק תפעל למינוף ההצלחה בחדירה לשוק האונקולוגי בקליפורניה לצורך חדירה לשווקים במדינות נוספות בארה"ב ובקנדה, ולאחר מכן גם לאירופה ולישראל.

אלחנן שקד יו"ר ומנכ"ל קנבוטק מסר: "קנבוטק ממשיכה בכל הכוח אל עבר היעדים שהוצבו לשנים הקרובות. הגיוס הנוכחי יבטיח את תחילת מסחור פעילות האונקולוגיה האינטגרטיבית ויאפשר לנו לעמוד באבני הדרך השאפתניות עליהם הצהרנו. אני שמח שמספר גורמים בשוק האמריקאי זיהו את הפוטנציאל בקונספט האונקולוגיה האינטגרטיבית שלנו והחליטו לתמוך בנו ולאפשר לנו לחדור בשלב הראשון לשוק האונקולוגי בקליפורניה ולאחר מכן למדינות נוספות."
x