ממשלת ישראל אישרה את הצעת ההחלטה על ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע

לאחר יותר מעשור

 

 

 
צילום: ניב מוסמן, לע״מצילום: ניב מוסמן, לע״מ
 

משרד האוצר ומשרד הבריאות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/05/2024

לאחר יותר מעשור: ממשלת ישראל אישרה את הצעת ההחלטה על ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע שהגישו שר הבריאות אוריאל בוסו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בית החולים יהיה במודל משולב של קופות החולים מאוחדת ולאומית ובית החולים שיבא, תוך שהבעלות תהיה של קופות החולים וההפעלה תהיה על ידי בית החולים שיבא שעימו יתקשרו הקופות

היום (יום ראשון, 5.5) אישרה הממשלה את ההחלטה כי התכנון ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משותף לקופות החולים מאוחדת ולאומית, כאשר הבעלות בבית החולים תהיה של קופות החולים, וההפעלה באמצעו בית החולים שיבא. 

החלטה זו מגיעה בסיומה של עבודת מטה מאומצת שהובילו מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר, ובה לקחו חלק משרד הבריאות, אגף התקציבים, החשב הכללי והממונה על השכר באוצר. עבודת המטה הביאה לפריצת דרך והסכמות באשר לאופן יישום ההחלטה לטובת שיפור איכות והיקף שירותי הבריאות לתושבות ותושבי הדרום, לצד המשך העמקת הטיפול בקהילה והקמת בית החולים החדש באופן המהיר, היעיל והאיכותי ביותר.

‎בית החולים החדש שאמור להיפתח עד לשנת 2028 יכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות ויכלול את מגוון השירותים שישתלבו בשירותי האשפוז והקהילה בדרום הארץ.

אישור החלטה זו על ידי הממשלה סוללת את הדרך ליישום החלטת הממשלה מ-2014 שבה הוחלט לראשונה על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע.

בית החולים החדש יחזק את הרפואה בדרום הארץ ויביא לידי ביטוי את היתרונות הגלומים בבעלות משותפת של קופות החולים הקטנות ומרכז רפואי בעל ניסיון ויכולת למשוך אליו כוח אדם וההשפעות החיוביות של אלה על מבנה התחרות בשוק הבריאות ולצמצום פערים בנגישות לשירותי בריאות בדרום הארץ.

אוריאל בוסו, שר הבריאות: "היום הוא יום היסטורי למדינת ישראל ולמערכת הבריאות הישראלית. מדובר בהחלטה פורצת דרך שתחולל שינוי משמעותי במערכת הבריאות בכלל ובאזור הנגב בפרט. החלטת הממשלה קובעת שלראשונה בהיסטוריה של מערכת הבריאות - בית החולים יהיה בבעלות משותפת של שתי קופות החולים. מהלך זה גם יגביר את התחרות והיכולות של כלל קופות חולים בתחום מערך האשפוז. את התכנון, ההקמה וההפעלה של בית החולים שמנו בידיים המקצועיות והמנוסות של המרכז הרפואי שיבא – כך אנחנו מבטיחים להעניק למטופלים ולמטופלות באזור הנגב - את כל הניסיון, כוח האדם המצוין, הידע והיכולות הייחודיות של אחד מעשרת בתי החולים הטובים בעולם. 

הקמת בית חולים חדש בנגב הוא אבן דרך משמעותית במימוש החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז ולמתן זכות שווה לשירותי בריאות ורפואה מתקדמים ומקצועיים לכל אזרח במדינת ישראל, ללא קשר למקום מגוריו. היום אנחנו לא מדברים על צמצום פערים - היום אנחנו מצמצמים אותם בפועל. אני מבקש להודות לידידי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הגיבוי תמיכה, ותודה מיוחדת ליו''ר תנועת ש''ס הרב אריה דרעי, שעוד במועד החתימה על ההסכמים הקואליציוניים התעקש על קידום והשלמת המהלך החשוב הזה".

בצלאל סמוטריץ, שר האוצר: "אישרנו בישיבת הממשלה את הקמת בית החולים הנוסף בבאר שבע שייתן מענה לצרכי הרפואה הקריטיים בדרום הארץ ויעזור בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז. בית החולים הזה שייבנה בשיתוף פעולה בין בית החולים 'שיבא'- תל השומר לקופות החולים מאוחדת ולאומית יצור תחרות חיובית בדרום ויהיה צעד שיחזק מאד את שירותי הרפואה בבאר שבע. זוהי בשורה אדירה לבאר שבע ולכל תושבי הנגב. אני רוצה להודות לידידי שר הבריאות אוריאל בוסו, לראש העיר באר שבע מר רוביק דנילוביץ', למנכ"לי המשרדים, למנכ"ל שיבא הפרופסור יצחק קרייס, למנכ"לי קופות החולים ולכל העוסקים במלאכה. עושים ציונות בנגב!".
x