תקשורת לוויינית בזמן חירום - נבדק ניסוי של חלל-תקשורת לאספקת שירותי תקשורת מותאמים למצב חירום

הנהלת משרד התקשורת בחנה את הניסוי של חלל-תקשורת לאספקת שירותי תקשורת מותאמים למצב חירום. הניסוי הוא בשיתוף חברת OneWeb ונעשה כחלק ממימוש אסטרטגיית חלל-תקשורת למעבר לתקשורת לוויינית מרובת-מסלול (Multi-Orbit)

 

 

 
ניסוי של חלל-תקשורת, צילום: בן גוטמןניסוי של חלל-תקשורת, צילום: בן גוטמן
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/05/2024

שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות ירחיב וישפר את שירותי התקשורת הניתנים ללקוחות חלל-תקשורת וזאת באמצעות שילוב לווייני עמוס של חלל-תקשורת עם היכולות והיתרונות של לוויני ה- LEO של OneWeb  

מנכ״לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש: "השירות הלווייני בישראל מהווה שכבה נוספת שתבטיח קישוריות לציבור ומתן גיבוי ושרידות לרציפות התפקודית של המשק בהיבטי תקשורת. ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחום ושמחתי לראות שלחברה מספר לוויינים בשמיים שמאפשרים לספק מגוון פתרונות תקשורת לוויינית לצרכנים עסקיים, לחברות תקשורת ואף לחמ"לים ומרכזי תקשורת באירועי חירום״.

מנכ״לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש והנהלת משרד התקשורת, ביקרו אתמול באתר חברת חלל-תקשורת, ספקית שירותי התקשורת הלווייניית ומפעילת צי לוויני עמוס, בנוה אילן, ובחנו את הניסוי שחלל-תקשורת עורכת ביחד עם חברת OneWeb, מפעילת וספקית בינלאומית של שירותי אינטרנט מבוססי לוויינים במסלול נמוך (LEO), לאספקת שירותי תקשורת המותאמים למצבי חירום.  

כזכור, במהלך מתקפת 7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה, פגע החמאס בתשתיות הסלולר והאינטרנט באזור והשבית את מערכת התקשורת באזור לזמן רב. כך נותרו התושבים, כיתות הכוננות וכוחות הביטחון וההצלה עם קשר מוגבל אל העולם החיצון. בסמוך, לאחר אירועי 7 באוקטובר, הודיע משרד התקשורת כי הוא נמצא בקשר עם חברת ספייס אקס במטרה להפעיל את שירות סטארלינק כגיבוי ליישובי עוטף עזה וגבול הצפון. כבר אז, החלה חלל-תקשורת להיערך לאספקת שירותים תואמים בשיתוף פעולה עם חברת OneWeb, ונערכה לקיום ניסוי לקראת הפעלת השירות בהתאם להנחיות משרד התקשורת.

במסגרת הניסוי, חלל-תקשורת וחברת התקשורת הגלובאלית OneWeb, מבצעות ניסוי חדשני על גבי לוויינים מרובי מסלול (Multi-Orbit). הניסוי משלב בין לוויינים במסלול גיאוסטציונארי (GEO) הנמצאים בבעלות חלל-תקשורת, ומערך (קונסטלציית) לוויינים נמוכי מסלול (LEO) של חברת OneWeb מקבוצת Eutelsat. 

שילוב שירותי תקשורת על-גבי לוויינים מרובי מסלול נמצא בחזית הטכנולוגיה ויאפשר לחלל-תקשורת גמישות והתאמה לצרכי התקשורת המשתנים של לקוחותיה, תוך המשך אספקת פתרונות תקשורת בעלי מאפיינים וביצועים עדיפים באופן משמעותי בהשוואה לשוק.

במסגרת ההתקנות המתבצעות באתר חברת חלל-תקשורת בנווה-אילן ובתיאום עם משרד התקשורת, הדגימה חלל-תקשורת את הביצועים על גבי הטרמינלים הלווייניים של חברת  OneWeb אל מול מגוון תרחישים הכוללים בין השאר מתן שירותי גיבוי במצבי חירום ותקשורת ליישובי קו העימות, הרלוונטיים במיוחד בתקופה זו. בנוסף, נבחנו ביצועי מערך תקשורת משולב עם לווייני עמוס באספקת שירותי תקשורת למגזר הממשלתי והמגזר העסקי.

לחלל-תקשורת שליטה וניטור על השירות שיינתן בישראל, תוך יכולת לוודא שירות משולב ללא הפרעות על לווייני ה-GEO של חלל תקשורת ולווייני ה- LEO של OneWeb.

בתום הביקור ציינה מנכ״לית משרד התקשורת, עו״ד עינבל משש: "השירות הלווייני בישראל מהווה שכבה נוספת שתבטיח קישוריות לציבור ומתן גיבוי ושרידות לרציפות התפקודית של המשק בהיבטי תקשורת. ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחום ושמחתי לראות שלחברה מספר לוויינים בשמיים שמאפשרים לספק מגוון פתרונות תקשורת לוויינית לצרכנים עסקיים, לחברות תקשורת ואף לחמ"לים ומרכזי תקשורת באירועי חירום. הפתרון שהוצג מצטרף לפתרון הסטארלינק, שאושר בעבר ונמצא בהליכי רכש מתקדמים. היכולות שהוצגו בפנינו מאפשרות בחירה בין פתרונות כמענה מתאים לצרכי שוק התקשורת וצרכני התקשורת. המשרד מברך על החלופות הקיימות וימשיך להעניק את המעטפת האסדרתית הנחוצה. אני מברכת את חברת חלל על אימוץ הטכנולוגיה החדשנית ואספקת שירותי תקשורת מותאמים למצב חירום״.

דן זיצ'ק מנכ"ל חלל-תקשורת ציין כי החברה שמחה לשתף פעולה עם חברת One-Web מקבוצת Eutelsat, שת"פ הנועד, בין השאר, לענות על צרכי התקשורת בישראל, במיוחד בזמנים אלה. "על סמך הבדיקות הראשוניות שביצענו בישראל נראה כי שיתוף הפעולה בין חלל-תקשורת ל- OneWeb מהווה פריצת דרך חשובה ומהווה חלק משמעותי ממימוש האסטרטגיה העסקית של חלל-תקשורת שעיקרה מעבר מאספקת קיבולת באמצעות לוויני החברה (GEO) אל עבר מתן פתרונות תקשורת מתקדמים המשלבים בין לוויינים מרובי מסלול  (Multi-Orbit).

צילום: בן גוטמן


x