יועצי ההשקעות אופטימיים לגבי שוק ההון הישראלי בשנה הקרובה ? סקר הבורסה

סקר יועצי ההשקעות לרגל יום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל | איפה רואים את תא-125 בשנה הקרובה?

 

 

 
סקר יועצי השקעות לרגל יום העצמאות; צילום: Photo-Independence-Day-Emanuilov-Shabtay-Dreamstime.comסקר יועצי השקעות לרגל יום העצמאות; צילום: Photo-Independence-Day-Emanuilov-Shabtay-Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/05/2024

מעל 71% מיועצי ההשקעות במדינת ישראל סבורים שמדד ת"א-125 יעלה ביותר מ- 10% בשנה הקרובה;

רק 60% מהיועצים סבורים שמדד S&P500 יעלה ביותר מ- 10% ואילו 31% סבורים שהמדד יעלה ב- 5% לכל היותר.

לרגל יום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל, הבורסה ערכה סקר עם למעלה מ- 100 יועצות ויועצי השקעות בבנקים היכן להערכתם יהיה שוק ההון הישראלי ביום העצמאות הבא.

הסקר התבצע במסגרת מפגש ליועצי השקעות בנוגע למגמות וחידושים בשוק איגרות החוב בבורסה, שהתקיים במרכז הכנסים של הבורסה, ביום ראשון, 5 במאי, 2024. 

על פי התשובות שהתקבלו, נראה כי קיימת אופטימיות רבה בקרב מערכי הייעוץ על חוסנו של שוק ההון ויכולת ההתאוששות ביום שאחרי המלחמה, הדבר נכון גם בכל הקשור לסביבת הריבית והאינפלציה.

מעל 71% מיועצי ההשקעות סבורים שמדד ת"א-125 יעלה ביותר מ- 10% בשנה הקרובה ואילו רק 25% סבורים שמדד ת"א-125 יעלה לכל היותר ב- 5%. מנגד רק כ- 3% סבורים שמדד ת"א-125 יירד בלא יותר מ- 5%.

60% מהיועצים סבורים שמדד S&P500 יעלה ביותר מ- 10% ואילו 31% סבורים שיעלה ב- 5% לכל היותר. מנגד 8.5% סבורים שמדד S&P500 יירד בלפחות 5% בשנה הקרובה. 

בנוסף נשאלו היועצים, מה יהיה גובה הריבית בעוד שנה מהיום, כ- 55% מהנשאלים סבורים שריבית בנק ישראל תעמוד על בין 3.5% - 4% ואילו 31% סבורים שריבית בנק ישראל תעמוד על בין 4% - 4.5. 

עוד נשאלו היועצים מה תהיה סביבת האינפלציה, כאשר מרבית היועצים (כ- 71%) השיבו כי  שיעור האינפלציה יעמוד ביעד בנק ישראל, קרי בין 2.5% - 3.5%. 

לגבי שער הדולר, 61% מהנשאלים השיבו ששערו של הדולר יעמוד על בין 3.5 ל- 3.7 ש"ח ואילו 17% סבורים ששער הדולר יהיה מעל 3.7 ש"ח.

יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת מסחר בבורסה התייחס לתוצאות הסקר ואמר: "היועצים אופטימיים מאוד ביחס לשווקי המניות בישראל ובארה"ב ומרביתם מאמינים כי השווקים הללו יעלו בלמעלה מ-10% בשנה הקרובה. בנוסף, עולה מהסקר כי להערכת היועצים הריבית בישראל תרד בין פעמיים לארבע פעמים בשנה הקרובה. מדובר בהערכה אופטימית יחסית, המניחה כי התנאים המוניטריים בעולם ובישראל יאפשרו לבנק ישראל להקל באופן עקבי את התנאים המוניטריים בישראל. 

מעניין לציין כי מרבית יועצי ההשקעות סבורים כי האינפלציה בישראל תסתכם בשנה הקרובה בטווח של 2.5%- 3.5%, כלומר ברף העליון של יעד בנק ישראל ואף למעלה מכך, ולמרות זאת קיימת אופטימיות לגבי תוואי הריבית העתידי של בנק ישראל. 

מרבית יועצי ההשקעות סבורים כי שער החליפין של השקל אל מול הדולר יעמוד ביום העצמאות הבא בטווח של 3.5 – 3.7 שקלים לדולר. זוהי הערכה סמויה שהמציאות הביטחונית במשק תתייצב וכי פערי הריביות בין הריבית השיקלית לדולרית לא יתרחבו וכי השקל יחזור למסלול התחזקות רב שנתי שאיפיין אותה במשך כרבע מאה. ככל שהתחזקות השקל תתממש, היא

תתמוך בסביבת אינפלציה נמוכה יותר ותקנה גמישות מוניטרית יותר לבנק ישראל. 

היה והתחזיות הללו יתממשו, אזי תיק השקעות בעל חשיפה גבוהה יחסית למניות בישראל וארה"ב, חשיפה מאוזנת בין שקליים לצמודים, מח"מ בינוני וחשיפה נמוכה לדולר, יניבו ביצועים יפים בעוד שנה. ימים יגידו."






x