אמדוקס מדווחת על תוצאות הרבעון השני של שנת הכספים 2024

הכנסות שיא של 1.25 מיליארד דולר ארה"ב ברבעון, גידול של 1.8% בהכנסות המדווחות וגידול של 2% בהכנסות בנטרול השפעת תנודות בשערי חליפין בהשוואה לרבעון השני אשתקד

 

 

 
אמדוקס  - תוצאות רבעון; שוקי שפר, צילום: יח״צאמדוקס - תוצאות רבעון; שוקי שפר, צילום: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/05/2024

הכנסות שיא של 1.25 מיליארד דולר ארה"ב ברבעון, גידול של 1.8% בהכנסות המדווחות וגידול של 2% בהכנסות בנטרול השפעת תנודות בשערי חליפין בהשוואה לרבעון השני אשתקד.

שיא בצבר הזמנות לשניים-עשר החודשים הבאים בסך של 4.23 מיליארד דולר ארה"ב, גידול של כ-3% בהשוואה לרבעון השני אשתקד.

מעדכנת תחזית לשנת הכספים 2024:

צופה גידול של כ-1.6%-3.6%  בהכנסות המדווחות וגידול של כ- 1.7%-3.7% בהכנסות בנטרול השפעת תנודות בשערי החליפין(1) לשנת הכספים 2024 בהשוואה לשנת הכספים 2023.

במסלול הנכון לספק רווחיות מואצת לשנת הכספים 2024.

צופה גידול של 7.0%-13.0% ברווח המדולל למניה, על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP), וגידול של 7.0%-11.0% ברווח המדולל למניה שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP).

דגשים מרכזיים לרבעון השני של שנת הכספים 2024:

(כל ההשוואות הינן מול השנה שעברה)

הכנסות שיא בסך של 1,246 מיליון דולר ארה"ב, המהוות גידול של 1.8% בהכנסות המדווחות וגידול של 2.0% בהכנסות בנטרול השפעת תנודות בשערי חליפין. ההכנסות היו מעט מעל מרכז טווח התחזית של 1,225- 1,265 מיליון דולר ארה"ב וכללו השפעה שלילית מתנודות בשערי חליפין של כ-1.5 מיליון דולר ארה"ב, בהשוואה לרבעון השני של שנת הכספים 2023.

רווח מדולל למניה, על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP), של 1.01 דולר ארה"ב, הכולל הוצאות רה ארגון בסך 0.24 דולר ארה"ב למניה. אלמלא הוצאות אלו, הרווח המדולל למניה, היה בתוך טווח התחזית של 1.21-1.29 דולר ארה"ב.

רווח מדולל למניה, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), של 1.56 דולר ארה"ב, במרכז טווח התחזית של 1.59-1.53 דולר ארה"ב למניה.

רווח תפעולי, על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP), של 156 מיליון דולר ארה"ב; שיעור רווח תפעולי, על פי כללי חשבונאות מקובלים  (U.S. GAAP), של 12.5%, נמוך ב- 2.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב-2.3% בהשוואה לרבעון הקודם, בעיקר בשל הוצאות רה ארגון בסך 33 מיליון דולר ארה"ב אשר נרשמו ברבעון השני של שנת הכספים.

רווח תפעולי, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), של 229 מיליון דולר ארה"ב; שיעור רווח תפעולי, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), של 18.4%, גבוה ב-0.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב- %0.3 בהשוואה לרבעון הקודם, ומשקף המשך מיקוד במצוינות תפעולית.

הכנסות במסגרת חוזי שירותים מנוהלים בסך של 720 מיליון דולר ארה"ב, המהווים כ- 58% מסך ההכנסות.

תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-113 מיליון דולר ארה"ב, מורכב מתזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך 133 מיליון דולר ארה"ב, בניכוי השקעות הוניות נטו ואחרות בסך 20 מיליון דולר ארה"ב, וכולל תשלומים בגין רה ארגון בסך 7 מיליון דולר ארה"ב.

במהלך הרבעון השני של שנת הכספים 2024 ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות רגילות בהיקף של 115 מיליון דולר ארה"ב.

שיא בצבר ההזמנות לשניים-עשר החודשים הבאים, בסך של 4.23 מיליארד דולר ארה"ב, המהווה גידול של  כ- 3% בהשוואה לרבעון השני אשתקד, וגבוה בכ-20 מיליון דולר ארה"ב, בהשוואה לרבעון הקודם.

אמדוקס, (NASDAQ: DOX), ספקית מובילה בתחום התוכנה והשירותים לחברות מדיה ותקשורת, מדווחת היום על תוצאותיה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024.

"אני שמח לדווח על תוצאות איתנות לרבעון השני של שנת הכספים, הכולל הכנסות שיא, רווחיות משופרת ותנופת מכירות בריאה, בעודנו מספקים את החדשנות המובילה בשוק אשר הלקוחות שלנו צריכים על מנת לתמוך במעבר לענן, מונטיזציה של 5G, מודרניזציה דיגיטלית ואוטומציה של רשתות. במהלך הרבעון השני, חיזקנו את מערכות היחסים שלנו עם מספר לקוחות בצפון אמריקה, וכן הרחבנו את טביעת הרגל הבינלאומית שלנו באמצעות מספר זכיות משמעותיות בתחומים של רשתות ומודרניזציה דיגיטלית, כולל Colt בבריטניה, לקוח גדול בדרום מזרח אסיה, ו-J:COM ביפן. כמו כן אני שמח לדווח כי בימים אלה חתמנו חוזה משמעותי לחמש שנים עם AT&T, אשר מרחיב את הפעילות שלנו בתחום הענן וכן מאריך את ההתקשרות שלנו עם AT&T בתחום ה consumer. אמר שוקי שפר, נשיא ומנכ"ל Amdocs Management Limited.

"הרווחיות התפעולית ברבעון השני השתפרה באופן משמעותי בהשוואה לרבעון הראשון וכן בהשוואה לרבעון השני אשתקד, ומשקפת את המחויבות ארוכת הטווח שלנו למצוינות תפעולית ואת האימוץ המתמשך של אוטומציה, בינה מלאכותית וכלים מתוחכמים אחרים, על מנת להאיץ התייעלות פנימית. בין שאר ההדגשים, הרחבנו את השותפות ארוכת השנים של השירותים המנוהלים שלנו עם Rogers בקנדה, תחת הסכם רב-שנתי מורחב, כדי לתמוך במיזוג שלה עם Shaw שהתרחש לאחרונה, ,והרחבנו והארכנו את השותפות הרב-שנתית שלנו עם ספקית שירותים מרכזית בדרום מזרח אסיה כדי לספק מנעד מלא של שירותים מנוהלים ותפעול בענן", אמרה תמר רפפורט-דגים, סמנכ"לית הכספים והתפעול של Amdocs Management Limited.

שפר סיכם: "אנו ממשיכים לפעול בתוך סביבה מאתגרת של חוסר וודאות ברמת המאקרו ולחצים בתעשייה. כשותף הטכנולוגיה המועדף לתהליכי מודרניזציה, אנו ממשיכים לראות ביקוש בריא בשוק למוצרים ולשירותים החדשניים של אמדוקס סביב עמודי התווך האסטרטגיים שלנו, התומכים בצמיחה דו ספרתית בהכנסות מתחום הענן. כמו כן אני מעודד מההתקדמות שלנו בקידום התקשרויות מרובות לפיתוח Gen AI בשיתוף עם שותפי מפתח כגון: Nvidia, Microsoft  ו AWS וכן עם מספר לקוחות מרכזיים. במבט למחצית השנייה של שנת הכספים, אנו צופים גידול בהכנסות הרבעוניות בהתבסס על שיא צבר ההזמנות שלנו ל- 12 חודשים הבאים ועל מצבור הזדמנויות אטרקטיבי, אם כי בקצב מתון יותר ממה שציפינו בתחילה. בסך הכל, אנו צופים עכשיו גידול בהכנסות בנטרול השפעת תנודות בשערי החליפין של 1.7% - 3.7% בשנת הכספים 2024 בהשוואה לשנה שעברה. מעבר לכך, הרווחיות המשופרת המואצת שלנו נמצאת בהלימה לתחזיות הראשונות שלנו, ואנו ממוצבים לספק החזר השקעה דו ספרתי לבעלי המניות שלנו זו השנה הרביעית ברציפות.


ההכנסות ברבעון השני של שנת הכספים 2024 היו מעט מעל מרכז טווח התחזית של אמדוקס, וכללו השפעה לא מהותית מתנודות בשערי חליפין בהשוואה להנחות התחזית שלנו.

ההכנסות ברבעון השני של שנת הכספים 2024 כללו השפעה לא מהותית מתנודות בשערי חליפין של כ- 2 מיליון דולר ארה"ב, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת הכספים 2024.


הרווח הנקי שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), אינו כולל הפחתת נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו והוצאות אחרות הנובעות מרכישת חברות, שינויים בהתחייבויות מסוימות הקשורות ברכישת חברות אשר נמדדות בשווי הוגן, הוצאות תגמול מבוסס הון, והוצאות אחרות, נטו לאחר השפעות מס בכל התקופות המוצגות, ובנוסף, בשלושת החודשים שנסתיימו ב 31 במרץ 2024, אינו כולל הוצאות רה- ארגון, נטו לאחר השפעות מס.

פרטים נוספים על ההתאמה של מדדים פיננסים נבחרים, על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP), למדדים שאינם על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), מפורטים בטבלאות המצורפות מטה.

חלוקת הון: 

תוכנית לחלוקת דיבידנד רבעוני במזומן: ב-8 במאי 2024, אישר דירקטוריון החברה את תשלום הדיבידנד הרבעוני הבא בשיעור של 0.479 דולר ארה"ב למניה, וקבע כי ה-28 ביוני 2024, הינו היום הקובע לצורך הזכאות לדיבידנד, אשר ישולם ב-26 ביולי 2024.

פעילות רכישה עצמית של מניות: במהלך הרבעון השני של שנת הכספים 2024 ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות רגילות בהיקף של 115 מיליון דולר ארה"ב.

צבר הזמנות לשניים-עשר החודשים הבאים

שיא בצבר ההזמנות לשניים-עשר החודשים הבאים בסך של 4.23 מיליארד דולר ארה"ב, בסוף הרבעון השני של שנת הכספים 2024, מהווה גידול של כ-3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. צבר ההזמנות לשניים-עשר החודשים הבאים כולל הכנסות צפויות מחוזים, הכנסות צפויות במסגרת חוזי שירותים מנוהלים, מכתבי הצהרת כוונות, שירותי תחזוקה ושירותי תמיכה שוטפת צפויים.


תחזית הכנסות לרבעון השלישי כוללת השפעה לא מהותית בגין תנודות בשערי החליפין בהשוואה לרבעון השני של שנת הכספים 2024.  

תחזית רווח מדולל למניה, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), לרבעון השלישי מחושבת בניכוי הוצאות תגמול מבוסס הון כ-0.20-0.18 דולר ארה"ב למניה, הפחתת נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו והוצאות אחרות הנובעות מרכישת חברות כ-0.11 דולר ארה"ב למניה, שינויים בהתחייבויות מסוימות הקשורות ברכישת חברות אשר נמדדות בשווי הוגן והוצאות אחרות נטו לאחר השפעות מס.

תחזית רווח מדולל למניה על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP), אינה כוללת את ההשפעה העתידית הצפויה של הוצאות רה ארגון.


תחזית ההכנסות לשנת הכספים 2024 כולה, כוללת השפעה שלילית צפויה של כ-0.1% בגין תנודות בשערי החליפין בשנת הכספים 2024 בהשוואה לשנת הכספים 2023, בהלימה לתחזית הקודמת שלנו. 

גידול ברווח המדולל למניה שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (Non-GAAP), לשנת הכספים 2024 כולה, מחושב בניכוי הוצאות תגמול מבוסס הון כ-0.77-0.73 דולר ארה"ב למניה, הפחתת נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו והוצאות אחרות הנובעות מרכישת חברות כ-0.46 דולר ארה"ב למניה, הוצאות רה ארגון של 0.24 דולר ארה"ב למניה, שינויים בהתחייבויות מסוימות הקשורות ברכישת חברות אשר נמדדות בשווי הוגן והוצאות אחרות נטו לאחר השפעות מס.

תחזית רווח מדולל למניה על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP), אינה כוללת את ההשפעה העתידית הצפויה של הוצאות רה- ארגון.

שיעור רווח תפעולי, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), צפוי להיות בטווח של  18.1%-18.7% לשנת הכספים  2024 כולה.

שיעור רווח תפעולי, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (non-GAAP), מחושב על בסיס שיעור רווח תפעולי על פי כללי חשבונאות מקובלים (U.S. GAAP) ואינו כולל הפחתת נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו והוצאות אחרות הנובעות מרכישת חברות, הוצאות תגמול מבוסס הון, הוצאות רה ארגון ושינויים בהתחייבויות מסוימות הקשורות ברכישת חברות אשר נמדדות בשווי הוגן. 

שיעור המס האפקטיבי שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (Non-GAAP),  צפוי להיות בטווח 13%-17% לשנת הכספים 2024 כולה.

תזרים המזומנים החופשי(2) מורכב מתזרים מזומנים מפעילות שוטפת בניכוי השקעות הוניות נטו ואחרות, ואינו כולל תשלומים הקשורים להוצאות רה ארגון.

המידע צופה פני העתיד שלנו בנוגע לתחזיות לרבעון השלישי של שנת הכספים 2024 ולשנת הכספים 2024 כולה, מביא בחשבון את הציפיות העכשוויות של החברה לגבי סיכונים ברמת המאקרו וכן כאלה הספציפיים לתעשייה, ואי-וודאויות שונות וכן הנחות מסוימות אשר נדון בהם בשיחת התוצאות הכספיות. עם זאת, אנו מזכירים כי תנאי השוק ממשיכים להשתנות במהירות וכי אין ביכולתנו לחזות את כל התוצאות האפשריות, כולל אלו הנובעות מאירועים גיאו-פוליטיים (כולל ההתקפות האחרונות בישראל והסכסוך המתמשך), הסביבה האינפלציונית הנוכחית, אירועים גלובליים או מקומיים כגון: מגיפת ה-COVID-19 ומהרמה הרווחת של אי ודאות מאקרו כלכלית, עסקית ותפעולית, אשר ייצרו וממשיכים ליצור מידה משמעותית של אי ודאות, ושל פעילות מיזוגים קיימים ופוטנציאלים של לקוחות או של פעילויות תאגידיות אסטרטגיות אחרות שלהם.

18 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 6.26 מיליון ב-Amdocs Limited
קרנות נאמנות שמחזיקות את Amdocs Limited. לרשימה המלאה
x