סיכום יום ראשון - עליות בהובלת מניות הבנקים

הסקירה היומית של שוק ההון ליום ראשון 12.5.2024

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני״ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/05/2024

שוק המניות

יום המסחר בשוק המניות בת"א התאפיין בתנודתיות והסתיים בעליות שערים של מדדי הדגל.

מדד ת"א-35 עלה במחצית האחוז, ומדד ת"א-125 עלה בכ-0.4%.

בלטו בעליות השערים המניות הדואליות הגדולות ששבו עם ארביטראז' חיובי מוול סטריט - טבע (2.7%+), נייס (2.1%+) וכן נובה (2.2%+). אלקטריאון שנכנסה למדד ת"א-90 ממשיכה את המומנטום החיובי ביותר שהחל עוד במרץ ועלתה היום 4.2%. אל על עלתה 3.5% לאחר שפרסמה לאחרונה על השקת קווים חדשים בזמן שמתחרותיה משהות את חזרתן לפעילות בישראל, כגון אייר קנדה שהודיעה על דחיית חזרתה לפעילות פה. סאמיט עלתה 4.1%.

היורדת הבולטת היא פריון שממשיכה את הדרך הארוכה למטה.

יש להזכיר כי סוכנות הדירוג מודי'ס פרסמה בסוף השבוע דוח עדכני בו לא שינתה את דירוג האשראי של ישראל והשאירה את התחזית על שלילית.

מדדים

מדד ת"א בנקים-5 בלט היום עם עלייה של 1.4% כשפועלים עלה 1.8% ולאומי 1.4%.

מדד ת"א-ביומד בלט לשלילה עם ירידה של 1.2%, בהובלת אינטרקיור (3.0%-), קומפיוג'ן (4.0%-), בריינסווי (2.8%-) וקמהדע (2.0%-).

שוק איגרות החוב

עליות זניחות נרשמו היום במדדי התל-בונד המובילים.

במדדי התל-גוב נרשמו עליות קלות במסלול צמוד המדד, כאשר בטווח הבינוני הגיעו העליות עד כ-0.2%. לעומת זאת במסלול השקלי נרשמו בעיקר ירידות שערים קלות שהגיעו בטווח הבינוני עד 0.15%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

פי.סי.בי. טכנולוגיות (5.1%+), העוסקת בייצור מעגלים מודפסים והרכבת רכיבים אלקטרוניים, התקשרה בהסכם מסגרת רב-שנתי לאספקה של מעגלים מודפסים עבור יצרן מוביל בארה"ב בתחום הצבאי-תעופתי.

פלסאנמור (4.0%+) התקשרה שלשום עם חברת הפצת מוצרים רפואיים באיטליה בהסכם מחייב לייבוא והפצה של מכשיר האולטרסאונד הביתי לנשים בהיריון.

כלל החזקות ביטוח הגיבה לפרסומים בתקשורת ואישרה שהיא מצויה במגעים להשקעה בקבוצת ווליו בייס, בנק השקעות מוביל בישראל, המספק תחת קורת גג אחת מגוון רחב של שירותים פיננסיים וייעוץ פיננסי אסטרטגי. בשלב זה קיימת אי ודאות באשר לביצוע ההשקעה.

בית המשפט בבאר שבע אישר את הסדר החוב שהגישה גמידה סל, אשר בעקבות הליך הסדר החוב נמחקו מניותיה מנאסד"ק. כלל ביוטכנולוגיה המחזיקה 1% בגמידה סל עלתה 4%.

ג'נגו המפתחת תוכנות המנתחות באמצעות מצלמות בתוך הרכב את מצב הנהג והנוסעים דיווחה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת מוליכים למחצה אמריקאית הנסחרת בנאסד"ק בנוגע למוצר שלה. המניה זינקה 7.4%.

הבורסה תהיה סגורה מחר ביום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה, ומחרתיים ביום העצמאות.

נשוב לפעילות ביום רביעי.

x