דיוויד קוהל יוליוס בר: "הזדמנות לפד להוריד את הריבית בספטמבר"

הערכת הכלכלן הראשי ביוליוס בר היא שנתוני האינפלציה בחודש אפריל עשויים להעניק לפר הזדמנות להוריד את הריבית בהמשך

 

 

 
Photo-Fed-Hanohiki-Dreamstime.comPhoto-Fed-Hanohiki-Dreamstime.com
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/05/2024

דיוויד קוהל, כלכלן ראשי ביוליוס בר: "ייתכן שנתוני האינפלציה בחודש אפריל יעניקו הזדמנות לפד להוריד את הריבית בספטמבר.
 
"נתונים כלכליים חלשים בארצות הברית העלו את הציפיות להורדות ריבית מצד הפד. בהתאם לכך, לנתוני האינפלציה לחודש אפריל יש פוטנציאל לחזק מגמה זו ובכך לתמוך בתחזיותינו להורדת ריבית בישיבת ועדת השווקים הפתוחים של הפד (FOMC) שתתקיים בחודש ספטמבר. מחירי הדלק הגבוהים צפויים להוביל לכך שהעלייה החודשית במדד המחירים לצרכן תהיה חדה למדי. עם זאת, שיעור הליבה, המשקף בצורה טובה יותר את מגמת האינפלציה על ידי ניכוי רכיבים תנודתיים כגון מחירי המזון והאנרגיה, צפוי להציג עלייה חודשית רכה יותר במחירים.
 
"מנגד, האינפלציה הנוכחית נובעת מלחצי עליות המחירים לאורך השנה שהשפעתם עדיין מורגשת, אך אין כמעט גורמים חדשים העלולים לדחוף את האינפלציה כלפי מעלה. אינדיקציות חשובות לדעיכת גורמי האינפלציה הינן ההתקררות שדווחה בשוק העבודה, אשר צפויה להאט את צמיחת השכר בהמשך השנה, והיעדר לחצים על שרשראות האספקה.

"המשמעות היא שהאינפלציה אמורה להאט לרמה של 3.4% באפריל, ושיעור הליבה צפוי לרדת ל-3.6%, בהשוואה ל-3.5% ו-3.8% בהתאמה בחודש מרץ.

"לא מדובר בנתון שמשנה את כללי המשחק, אך הוא מצדיק את הצפי להורדת ריבית בישיבת ה-FOMC בספטמבר, ואמור לשים קץ לספקולציות כי על אפשרות להעלאת ריבית מצד הפד".
x