צבע אדום בבורסה, סיכום יומי

הסקירה היומית של שוק ההון ליום חמישי ממחישה את הירידה היומית הגדולה ביותר מאז השבוע האחרון של אוקטובר שעבר

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/05/2024

שוק המניות

הצבע האדום מאפיין היום את שוק המניות בת"א, על רקע האירועים הביטחוניים, נתוני האינפלציה הלא מעודדים שפורסמו אתמול, ונתוני התוצר שפורסמו היום.

מדד ת"א-35 ירד ב-1.6%, ת"א-125 ירד 1.8%, ומדד ת"א-90 איבד 2.4%. מדובר בירידה היומית הגדולה ביותר מאז השבוע האחרון של אוקטובר שעבר.

לירידות תרמו בעיקר הבנקים, נייס שצנחה 10.5% (ראה הרחבה למטה ב"דיווחים מעניינים") וטבע שאיבדה 1.8%.

מדדים ענפיים

מניות הבנקים רשמו ירידה בולטת היום והובילו את מדד ת"א בנקים-5 לירידה של 1.65%.

גם מניות הביטוח רשמו ירידות חדות כולן ובעקבות כך איבד מדד ת"א ביטוח 3.1%, בהובלת מגדל ביטוח (4.9%-) וכלל ביטוח (4.4%-). היום פורסם כי רשות שוק ההון תערוך ביקורת מקיפה במגדל לאור האירועים שהיו בחברה.

גם מדדי הנדל"ן וגם מדדי הטכנולוגיה רשמו ירידות חדות, ובראשם מדד ת"א בנייה ות"א קלינטק שירדו כ-2.8% כל אחד, ומדד ת"א נפט וגז שירד 2%.

חברת מניות חדשה

חברת הבנייה עמרם אברהם, שאגרות החוב שלה נסחרות בבורסה בת"א, רושמת את מניותיה למסחר.

החברה דיווחה על תוצאות הנפקה לציבור של כ-20% מהון מניותיה, אשר הוצעו בדרך של הצעה לא אחידה.

למשקיעים מוסדיים. החברה גייסה כ-313 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.56 מיליארד שקל.

שוק איגרות החוב

מדדי התל-בונד שקלי המובילים רשמו ירידה של עד כ-0.2%, בעוד מדדי התל בונד צמוד מדד המובילים רשמו עליות שערים קלות של כ-0.1% בממוצע.

בשוק איגרות החוב הממשלתיות בלטו ירידות השערים במסלול השקלי לטווח בינוני וארוך (תל גוב שקלי 5+ ירד כ-0.6% ותל גוב שקלי 10+ ירד 0.8%).

מאקרו כלכלה

היום פורסמו נתוני התוצר המקומי הגולמי לרבעון הראשון של שנת 2024 בצל מלחמת חרבות ברזל. התוצר המקומי הגולמי עלה בכ-14% בחישוב שנתי (3.3% בחישוב רבעוני), וזאת כשהנתונים מושפעים מגיוס המילואים הנרחב, מהמפונים שנמצאים בדיור חלופי רחקו מביתם, ומהיעדר כוח אדם בענף הבנייה. עלייה זו משקפת גידול משמעותי בנתוני הצריכה הפרטית והשקעה בנכסים קבועים, אך עדיין לא מדובר בחזרה לרמה שהייתה לפני פרוץ המלחמה.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פרסמה קול קורא לבחינת האפשרות לשינוי בימי המסחר כך שגם ביום שישי יתקיים מסחר כמקובל בעולם. השינוי נבחן בתיאום עם הרשות לניירות ערך ועם בנק ישראל וכולל שתי חלופות: מסחר מראשון עד שישי, או מיום שני עד שישי.

נייס פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024 וזמן קצר אחר כך דיווחה כי המנכ"ל ברק עילם הודיע לדירקטוריון על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף השנה, לאחר כעשור בתפקיד. עילם ישמש כיועץ אסטרטגי עד מחצית 2025. תגובת המשקיעים: המנייה צנחה בת"א ב-10.5%, ונכון לעכשיו צונחת כ-13% בנאסד"ק.

קרן ג'נריישן קפיטל (1.8%-) הודיעה כי חברת הבת פאוורג'ן חתמה על הסכם מחייב עם בזק להקמת חברה משותפת בתחום אספקת החשמל.

מטריסלף קיבלה אישור רישום פטנט באירופה לטכנולוגיית החברה החדשנית לייצור של שתלי רקמות מתפקדות לטיפול ברקמה פגועה.

חברה בת של קבוצת אחים יעקבי זכתה במכרז של נתיבי ישראל להקמה, שדרוג ואחזקה של מערך הוידאו והסנסורים לניהול תנועה בכבישי מחוז מרכז. בזכות הודעה זו עלתה מניית יעקובי ב-4.8%.

x