יוליוס בר: "מחירי הזהב טיפסו חזרה לכיוון 2,400 דולר לאונקיה"

לדברי ראש תחום מחקר הדור הבא ביוליוס בר, ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה

 

 

 
Image-by-Christian_DuB-from-PixabayImage-by-Christian_DuB-from-Pixabay
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/05/2024

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא ביוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"
 
במהלך הימים האחרונים, מחירי הזהב טיפסו חזרה לכיוון 2,400 דולר לאונקיה, כאשר גם המחיר לאונקיית כסף הולך בעקבותיו ועולה למחיר של 30 דולר לאונקיה. העלייה המחודשת במחיר מקורה בנתונים כלכליים חלשים מהצפוי בארצות הברית, אשר החזירו את התקוות להורדות ריבית מצד הפד.

למרות שניתוחנו הראה כי שיעורי ריבית נמוכים לבדם אינם מספיקים כדי להעלות את מחירי הכסף והזהב, הם אכן עלולים להפוך לתמריץ עבור משקיעים החפצים במקלט בטוח ובהשקעות יציבות בעולם המערבי. אנו עוקבים אחר הביקוש לזהב וכסף באמצעות אחזקות של מוצרים פיזיים (כגון מטבעות וזהב מוצק), שעבורם המכירות של החודשים האחרונים שיקפו באופן הדוק מאוד את העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות. תשואות נמוכות יותר באג"ח עלולות אפוא להוביל לזרימה מסוימת של מחפשי מקלט בטוח חזרה לזהב ולכסף, למרות שחזרה מאסיבית של משקיעים לאפיקים אלו תקרה אך ורק אם הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון.  

מלבד קביעת שיעורי הריבית מצד הפד, הדינמיקה בשוק הזהב עדיין נשלטת על ידי בנקים מרכזיים באסיה, משקיעים וסוחרים ספקולטיביים. עלינו להכיר בכך שהנכונות של משקיעים אסייתים לשלם עבור זהב כביטוח מפני סיכונים כלכליים וגיאופוליטיים אכן גבוהה משצפינו. למרות שאנחנו עדיין לא מזהים בהלה אמיתית לזהב בסין, הביקוש הן מצד משקיעים והן מצד צרכנים פרטיים נשאר חזק. המשלוחים הפיזיים מבורסת הזהב של שנחאי עלו שוב באפריל, והמכירות הקמעונאיות של תכשיטי זהב נותרו עמידות באופן מפתיע למרות מחירי שיא.

לפיכך, אנו משנים את תחזיתנו לגבי מחירי הזהב מזהירה לתחזית חיובית יותר, ומעדכנים את יעדי המחירים שלנו כלפי מעלה. אנו גם משנים את תחזיתנו למחירי הכסף לחיובית יותר, מכיוון שמחיריו צפויים להמשיך ולעקוב אחרי מחירי הזהב, כאשר היחס בין מחיר הזהב למחיר הכסף נע סביב רמה של 80.
x