פרטנר מציגה צמיחה של 96% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

בתוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024, החברה מציגה רווח נקי שטיפס ל-55 מיליון שקל

 

 

 
אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, צילום: ינאי יחיאלאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, צילום: ינאי יחיאל
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2024

קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024 ומציגה, בהשוואה לרבעון המקביל,  צמיחה של 96% ברווח הנקי ל-55 מיליון ₪; צמיחה של 51% ברווח התפעולי ל-86 מיליון ₪; וצמיחה של 15% ב-EBITDA ל-281 מיליון ₪. 

מגזר הסיבים: פרטנר היא ספקית הסיבים הגדולה בישראל, היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים, על בסיס כלל התשתיות הקיימות בישראל. מצבת מנויי הסיבים האופטיים של החברה הסתכמה ב-389 אלף בסוף הרבעון, עם גיוס של 20 אלף מנויים. 

מגזר הסלולר: מדדי הרווחיות של המגזר מציגים צמיחה של 28% ברווח תפעולי ו-12% ב-EBITDA. החברה השיקה אמש את Private 5G – רשת הסלולר המתקדמת והמאובטחת ביותר בעולם ותשדרג את כלל לקוחותיה ללא עלות נוספת.

ציוד קצה: לראשונה מזה 8 רבעונים עלייה בהכנסות.

מעלות S&P העלתה לאחרונה את דירוג החברה וסדרות האג"ח שלה ל: ' ilAA- ' בשל שיפור ביחסים הפיננסיים. תחזית הדירוג יציבה.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "לאחר ההשקעות של השנתיים האחרונות, פרטנר החלה היום עידן חדש עם רשת הדור ה-5 המתקדמת בעולם. תהליכי העומק שאנו מבצעים מניבים תוצאות ובאים לידי ביטוי במדדי הרווחיות. לצד זאת, אנחנו מדינה במלחמה והמחויבות הראשונה במעלה שלנו היא להמשיך ולתמוך בלקוחותינו המפונים ובכוחות הביטחון, למען המדינה".

עיקרי תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2024 (בהשוואה לרבעון הראשון לשנת 2023)

ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-764 מיליון ₪, גידול של כ-2% בהשוואה ל-749 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות ב-845 מיליון ₪, שינוי של כ-2% בהשוואה ל-862 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג החל מיוני 2023.

ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש"ג הסתכמו ב-605 מיליון ₪, גידול של כ-2% בהשוואה ל-596 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות משירותים ב-686 מיליון ₪, שינוי של כ-3% בהשוואה ל-709 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג כאמור. 

ההכנסות מציוד מציגות לראשונה מזה 8 רבעונים עלייה (רבעון אל מול רבעון מקביל) והסתכמו ב-159 מיליון ₪, גידול של כ-4% בהשוואה ל-153 מיליון ₪ ברבעון המקביל. 

הרווח התפעולי הסתכם ב-86 מיליון ₪, צמיחה של כ-51% בהשוואה ל-57 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שקוזזה בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. 

ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל-281 מיליון ₪, צמיחה של כ-15% בהשוואה ל-245 מיליון ₪ ברבעון המקביל. 

הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון ₪, צמיחה של כ-96% בהשוואה ל-28 מיליון ₪ ברבעון המקביל. 

החברה ממשיכה לשמור על חוב פיננסי נטו נמוך שהסתכם ב-542 מיליון ₪, קיטון של כ-18% בהשוואה ל-660 מיליון ₪ ברבעון המקביל. מעלות S&P העלתה לאחרונה את דירוג החברה וסדרות האג"ח שלה ל: ' ilAA- ' בשל שיפור ביחסים הפיננסיים. תחזית הדירוג יציבה.

מדדים תפעוליים עיקריים לרבעון הראשון לשנת 2024 

פרטנר היא ספקית הסיבים הגדולה בישראל, היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים, הודות להסכמים שחתמה עם כלל החברות בעלות התשתית בישראל.

מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-389 אלף בסוף הרבעון, צמיחה של 20 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם.

מצבת מנויי אינטרנט הסתכמה ב-447 אלף בסוף הרבעון, עלייה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-87% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.

מצבת מנויי טלוויזיה הסתכמה ב-206 אלף בסוף הרבעון, שינוי של אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם, לאור המשך מיקוד החברה בחבילות ערך. למעלה מ-80% מהמנויים נמצאים בחבילות משולבות אינטרנט.

מצבת מנויי הסלולר של החברה הסתכמה בכ-2.637 מיליון בסוף הרבעון (כ-93% מנויי פוסט-פייד), שינוי של 7 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם, הנובעת מהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בחבילות ערך, שמוכיחה את עצמה, עם עלייה במדדי רווחיות המגזר: 28% ברווח תפעולי שהסתכם ב-83 מיליון ₪ בהשוואה ל-65 מיליון ₪ ברבעון המקביל; ו-12% ב-EBITDA שהסתכם ב-183 מיליון ₪, בהשוואה ל-164 מיליון ש"ח ברבעון המקביל.

בהתאם לאסטרטגיה, ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש"ג הסתכמה ב-41 ₪, גידול של 1 ₪ בהשוואה ל-40 ₪ ברבעון המקביל, שקוזז מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, עמד ה-ARPU על 51 ₪, שינוי של 3 ₪ בהשוואה ל-54 ₪ ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג ומהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה.

בהתאם לאסטרטגיה, שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ירד והסתכם ל-5%, בהשוואה ל-7.5% ברבעון המקביל.

מלחמת חרבות ברזל

מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, קבוצת פרטנר, כחברה חיונית בעתות חירום, פועלת להמשיך ולהבטיח רציפות של שירותי תקשורת ללקוחותיה, על רקע גידול בביקושים ובעומסים ולצד פעילות בשטח של צוותי הטכנאים של החברה. פרטנר מספקת מאז פרוץ המלחמה מגוון של הטבות ללקוחותינו ומבצעת  פעילות קהילתית והתנדבותית רחבה. 

החברה מאמצת את קיבוץ 'כרם שלום' במטרה לסייע בשיקומו וצמיחתו ולתמוך בקהילה והתושבים ומעמידה את משאביה ויכולותיה הניהוליות והאופרטיביות עבור צרכי הקיבוץ.

כחלק ממאמצי התמיכה בלקוחות בימי מלחמת חרבות ברזל, פתחה החברה באותו מועד שירותי דור 5 (5G) לכלל לקוחותיה בעלי מכשירים תומכים. נכון להיום, למעלה ממיליון לקוחות החברה פתוחים לשירותים אלה.

מאז פרוץ המלחמה, פרטנר מעניקה תמיכה לכוחות הביטחון וחיילי צה"ל ולגדודי החיילים שהיא מאמצת 'עזוז' ו'שחר', במסגרתה שלחה לשטחי כינוס ניידות שירות, תיקונים והטענות למכשירי סלולר. החברה תרמה למעלה מ-20 אלף פריטי ציוד לכוחות הביטחון ותושבי העוטף, בין היתר מטענים ניידים, מכשירים סלולריים, טאבלטים, מחשבים ניידים, אזניות ועוד. 

בנוסף, החברה חילקה כ-30 אלף גלויות ללוחמות וללוחמים בשטחי המלחמה בעזה, שמסרו דרישת שלום בהפתעה למשפחות והאהובים שלהם בעורף.

החברה עוצרת חיובים עבור שירותי אינטרנט וטלוויזיה לכלל לקוחותיה תושבי הדרום והצפון המתגוררים בישובים שפונו.

עובדי החברה מתנדבים בחקלאות ברחבי הארץ, מבקרים בבתי חולים ומחלקים ערכות למשפחות שכולות. החברה ממשיכה ללוות את מטה החטופים והנעדרים בכל סיוע שנדרש ומספקת למטה חבילות גלישה למשלחות היוצאות לחו"ל.

לגרף פרטנר לחצו כאן

238 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 188.71 מיליון בפרטנר
קרנות נאמנות שמחזיקות את פרטנר. לרשימה המלאה
x