יוליוס בר: "הנחושת אשר חשופה לנדל"ן בצורה הנמוכה ביותר, רשמה את העלייה החדה ביותר"

על פי קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא ביוליוס בר, בשל החשיפה הגבוהה של עפרות הברזל והפלדה לשוק הנדל"ן הנטייה היא לאהוד אותן פחות, אולם הנחושת נותרת מועדפת הודות לביקוש הגובר

 

 

 
Photo-Rafael-Ben-Ari-Dreamstime.comPhoto-Rafael-Ben-Ari-Dreamstime.com
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2024

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא ביוליוס בר: "בשל החשיפה הגבוהה של עפרות הברזל והפלדה לשוק הנדל"ן, אנו פחות נוטים לאהוד אותן. לעומת זאת, הנחושת נותרת המועדפת עלינו - הודות לביקוש הגובר ממנה באופן מבני, כתוצאה משינויים בשוק האנרגיה".
 
לקראת סוף השבוע האחרון הכריזו בסין על מדיניות סיוע לבעיות הנדל"ן במדינה. התוכנית כוללת צעדים כמו שיעורי משכנתא נמוכים יותר, תשלומי מקדמה נמוכים יותר לרוכשים ומתן אפשרות לחברות ממשלתיות לרכוש דירות לא מכורות. בעקבות ההכרזה, שוקי המתכות התעשייתיות רשמו עליות במחירים.

הנחושת, אשר חשופה לנדל"ן בצורה הנמוכה ביותר, רשמה את העלייה החדה ביותר. למעשה, הנחושת כבר נהנתה מצעדים ממשלתיים קודמים אשר הגבירו את הביקוש לחיווט ומכשירי חשמל ביתיים. לעומת זאת, ענפי הברזל והפלדה, החשופים ביותר לנדל"ן, רשמו רווח נמוך בהרבה. לפיכך, נראה שמדיניות הסיוע חיזקה בעיקר את הנחושת, אך אינה מסמנת תפנית בשוקי עפרות הברזל והפלדה.

לדעתנו, הצעדים אינם ביכולתם לפתור את הבעיות המבניות של שוק הנדל"ן - המשקפות את הירידה הדמוגרפית וההאטה בעיור. המשמעות היא שפחות אנשים יזדקקו לדירות, בעיקר בערים, מה שמפחית את הביקוש לנדל"ן, וזאת בנוסף לאתגר הנובע ממערכת רישום האוכלוסין הקפדנית, אשר מגבילה רכישת דירות על ידי מהגרים.

לפיכך, מדיניות הסיוע אינה משנה את השקפותינו ארוכות הטווח על מתכות תעשייתיות. בשל החשיפה הגבוהה של עפרות הברזל והפלדה לשוק הנדל"ן, אנו פחות נוטים לאהוד אותן. לעומת זאת, הנחושת נותרת המועדפת עלינו, הודות לביקוש הגובר ממנה באופן מבני, כתוצאה משינויים בשוק האנרגיה. עם זאת, אנו סבורים כי הראלי האחרון בשוק המתכות התעשייתיות היה תלול מדי ומואץ מדי. לפיכך, תקופה קצרה של תיקון וייצוב מחירים נראית סבירה בהמשך.
 
x