יעדי ה- S&P 500 מכים את התחזיות של האנליסטים בוול סטריט

המניות במדד שמזנקות לשיאים חדשים מחייבות את האסטרטגים המובילים להגדיל את יעדי המדד הרבה מעבר למה שצפו

 

 
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2024

במילה אחת: P&S. בשתי מילים: S&P 500. במשפט: המניות שוברות השיאים במדד הנחשק דוחקות באסטרטגיים המובילים של וול סטריט לשנות את היעדים לסוף השנה.

אנליסטים וחברות בוול סטריט, בנקים ותאגידים פיננסים מעלים את התחזיות שלהם למדד S&P 500 לסוף 2024, ככל שהמניות במדד מזנקות לשיאים חדשים. 

כך לדוגמה, BMO Capital Markets העלתה את יעדי החברה למדד ה-S&P 500, ל-5,600 בתחזית לסוף השנה, ודויטשה בנק (Deutsche Bank) העלה את יעדי המדד לשנה זו ל-5,500. שניהם מגיעים בעקבות Wells Fargo, אשר העלתה בחודש שעבר (אפריל) את יעד סוף השנה שלה למדד ה-S&P 500, ל-5,535 ורשמה בזמנו את היעד הגבוה ביותר למדד מבין הברוקרים בוול סטריט.

מתחילת השנה ועד חודש אפריל, עלה מדד S&P 500 ב-9%, והמניות המובילות שבו זינקו בתאוצה. הנסיקה רכבה על אדי הציפיות להורדת ריבית על ידי הפד, ואופוריה סביב צמיחת ה-AI.

הכלכלנים הבכירים במורגן סטנלי, צופים אף הם תרחיש אופטימי לשוק המניות השנה ומעריכים, על פי הפרסומים, כי פרמיית הסיכון המנייתית לסוף השנה תעמוד על של 41 נקודות בסיס בלבד - רמות שמזכירות את סוף 1998 לפני התנפצות בועת הטכנולוגיה. הם נשענים בהערכותיהם על הורדות הריבית הצפויות של הפד לאורך השנה.

בתוך כך, הכלכלנים של מורגן סטנלי הציבו יעד מחיר של של 4,500 למדד S&P 500, בסוף השנה.

בריזת האופטימיות של השווקים הפכה לרוח גבית של ממש. זה בא לידי ביטוי ביתר שאת, בפוסט שפרסם בוב פיסאני, כתב שווקים בכיר ב-CNBC, בשבוע שעבר: "השווקים מרחרחים רווחים גבוהים יותר וריביות נמוכות יותר. הרווחים עולים, הערכות השווי סבירות והרוחב (קו התקדמות/ירידה) מדהים: בכל יום, יותר מניות מתקדמות מאשר יורדות. עוד תיקונים כלפי מעלה מגיעים"!

על פי הפרסומים ביומיים האחרונים, לפחות 11 חברות בוול סטריט העלו את תחזיות סוף שנת 2024 שלהן למדד S&P 500 עד כה. 

ההערכות המתוקנות של האסטרטגים המובילים מציבות, נכון להיום, יעד ממוצע שעומד על 5,289 ל-S&P 500, כשרק אתמול היעד הממוצע היה סביב סביב 5,117, על פי חישובי MarketWatch. 

ומה לגבי היום?

מדד S&P 500 מתחזק היום עוד יותר. המדד עלה ב-0.2% בשעות הצהריים (שעון מזרח) ואנליסטים מעריכים שהוא בדרך לעבור את השיא שנקבע עבורו בשבוע שעבר. אל החגיגה האופטימית הזו מצטרף המדד המשולב של נאסד"ק אשר עלה ב-0.1%, יום אחד בלבד לאחר שקבע את השיא האחרון שלו בכל הזמנים.

x