תל-אביב דורגה בעשירייה הראשונה בעולם בגיוסי הון מקרנות הון-סיכון

דוח תל-אביב טק ו-Dealroom מדרג את העיר תל אביב בעשירייה הראשונה בגיוסים מקרנות הון-סיכון, וכמובילה עולמית בהמרת סטארטאפ ליוניקורן

 

 

 
תל-אביב דורגה בעשירייה הראשונה בעולם בגיוסי הון / איור: פאנדרתל-אביב דורגה בעשירייה הראשונה בעולם בגיוסי הון / איור: פאנדר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

הדו"ח הופק בשיתוף פעולה בין Dealroom ותל-אביב טק, יחידה עירונית לפיתוח כלכלי בין–לאומי האמונה על חיזוק תעשיית הטק התל-אביבית, ובוחן את ביצועי האקו-סיסטמה התל-אביבית ביחס למרכזים טכנולוגיים מובילים בעולם, בהתבסס על מדדי ביצוע מרכזיים. הדגש ניתן על 2023, תוך הסתכלות רחבה על מגמות ותובנות מהשנים האחרונות.

שווי השוק של תעשיית הטק בתל-אביב מוערך בכ- 437 מיליארד דולר.

תל-אביב מובילה עולמית בהמרת חברות סטארטאפ ליוניקורן.

תל-אביב מובילה באחוז ההמרה מסבבי גיוס מוקדמים למאוחרים - לפני אזור המפרץ של סן פרנסיסקו, ניו יורק , לונדון, פריז וערים נוספות.

תל-אביב מדורגת בעשירייה הראשונה בעולם בגיוסי הון מקרנות הון-סיכון.

תל-אביב ממשיכה להיות מובילה עולמית בגיוס הון-סיכון בתחום אבטחת הסייבר (מקום 2) – ומקום 4 בטכנולוגיות אוטונומיות, Generative AI  ומכשור רפואי.

בשנה מאתגרת לתעשיית הטכנולוגיה העולמית בכלל ולזו הישראלית בפרט, מציגה תל-אביב חוסן ויעילות ברמה עולמית בהון ובצמיחה. עם שווי שוק של 437 מיליארד דולר, התעשייה התל-אביבית ממשיכה להתפתח תוך הצגת גמישותה וייחודה, שהפכו אותה ל"סטארטאפ ניישן". תל-אביב מובילה עולמית בשיעור חברות סטארטאפ שהפכו ליוניקורן. היא גם המובילה באחוז ההמרה של סבבי גיוס מוקדמים למאוחרים - לפני אזור המפרץ של סן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון, פריז וערים נוספות. במקביל, מבליט הדו"ח את פוטנציאל הצמיחה הקיים, כמו גם מפרט כיצד הזרמת הון נוסף לחברות בשלבי הצמיחה הנוכחי של האקו-סיסטמה יכול להביא בקלות לקיומם של Decacorn – (חברה פרטית ששוויה מוערך במעל ל-10 מיליארד דולר) ואף לחברות בשווי של 100 מיליארד דולר ויותר.

תל־אביב-יפו מדורגת בעשירייה הראשונה בעולם בגיוסי הון מקרנות הון-סיכון ב-2023, וממשיכה להיות מובילה עולמית בגיוס הון-סיכון בתחום אבטחת הסייבר (מקום 2). האקו-סיסטמה אף מציגה חוזקה בטכנולוגיה מתקדמת ובתעשיות מתפתחות: היא מדורגת במקום הרביעי בבינה מלאכותית גנרטיבית, טכנולוגיות אוטונומיות ומכשור רפואי. 

בנוסף, על פי דוח IVC שניתח את נתוני העיר תל-אביב בשנה האחרונה, קיימות  כ- 3,000 חברות טכנולוגיה, מתוכן 164 מרכזי מו"פ של חברות רב-לאומיות, 12 מהם נפתחו במהלך שנת 2023.          

אף עולה כי הוורטיקליים הטכנולוגיים שגדלו במהירות הגבוהה ביותר על-פי גידול הוני ב- 3 שנים היו: ג׳נרייטיב AI, בוטים וגיימינג וכי 12 חברות תל אביביות גייסו יותר מ-100 מיליון דולר בשנת 2023. 

למרות ההון המופחת, השוק המקומי הקטן והאתגרים האזוריים הרבים - תעשיית הטכנולוגיה התל-אביבית ממשיכה לשגשג, בעיקר בזכות כוח האדם המיומן והמגוון שבה, והרוח היזמית והיצירתית השורה בה. הדו"ח שופך אור על מרכיב מפתח בהצלחה של תל-אביב: ה-Founder Flywheel. זוהי ההגדרה של Dealroom לנחשול הסטארטאפים המצליחים שנבעו מחברות יוניקורן תל-אביביות. יוניקורנים אלו הולידו מייסדים שביחד יצרו יותר מ-180 חברות שזכו למימון קרנות הון-סיכון.

הדו"ח מכיל תובנות רבות נוספות ומכסה את ההון שגויס בסבבים, את שלב הצמיחה, את גודל הסבב, את המשקיעים הפעילים, את הרכב האקו-סיסטמה ועוד.

ראש עיריית תל־אביב-יפו, רון חולדאי: "ה 7- באוקטובר הרעיד את יסודותיה של מדינת ישראל. נחישותה של החברה הישראלית להשתקם ולהיבנות מחדש מגולמת באופן יוצא מן הכלל בפעילותה של תעשיית הטק ושל אנשיה. מאז אוקטובר האחרון פועלות חברות הטק התל אביביות במלוא כוחן, למרות שכ-20% מעובדיהן מגויסות ומגויסים למילואים בחזית ובעורף. הן המשיכו לנהל את פעילותן כרגיל מול השווקים הבין-לאומיים, וכך להראות לחברה הישראלית וללקוחותיהן ברחבי העולם שאפשר לסמוך על ההייטק הישראלי גם בעתות משבר. ואם זה לא מספיק – הן החברות המקומיות והן החברות הרב-לאומיות, נרתמו למערכה הצבאית ולמאמץ האזרחי והקימו מערכי תמיכה וסיוע, התגייסות ותרומה. בין היתר, פעלו גם לסייע לאלפי תושבי העוטף והצפון המתארחים בעיר. אנו נמשיך להשקיע ביצירת סביבה המטפחת חדשנות, ובשילוב ערכיה הדמוקרטיים של העיר לייצר איתנות חברתית וכלכלית עבור מדינת ישראל."

x