יוליוס בר: "הורדת הריבית הראשונה בקנדה תקדים את הורדות הריבית בארה"ב"

הדבר יוביל לחולשה של הדולר הקנדי לעומת מקבילו האמריקאי ברבעון הקרוב, על פי דיוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר

 

 

 
הורדת הריבית, Image-by-freepikהורדת הריבית, Image-by-freepik
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

דיוויד אלכסנדר מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר, מתייחס לריביות קנדה וארצות הברית ואומר: "הורדת הריבית הראשונה בקנדה תקדים את הורדות הריבית בארה"ב, מה שיוביל לחולשה של הדולר הקנדי לעומת מקבילו האמריקאי ברבעון הקרוב".

"נתוני האינפלציה בקנדה כפי שפורסמו במדד המחירים לצרכן באפריל התקררו עוד יותר כצפוי, וירדו ל-2.7% משנה לשנה, שהם שפל של שלוש שנים. השינוי החודשי באפריל היה מעט קטן מהצפוי ועומד על 0.5%. מחירי המזון, הביגוד והבילויים הובילו את הירידה החודשית. למרות שחלק ממרכיבי מדד המחירים לצרכן עדיין מצויים בעלייה, לדוגמא מחירי הדיור שעומדים על 6.4% משנה לשנה, מדדי האינפלציה החשובים ביותר מתקרבים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי של קנדה (BoC) של 2%, כאשר המדד החציוני יורד ל-2.6% משנה לשנה ומדד המחירים המקוצר יורד ל-2.9%. הנתונים מחזקים את הציפיות שה-BoC יהיה כעת בין הבנקים המרכזיים שיורידו את ערך הריבית בתקופה הקרובה. אנו מצפים להורדת הריבית הראשונה בפגישה של ה-24 ביולי, עם שלוש הפחתות ריבית עד סוף 2024. חשוב לציין שהסיכוי להפחתות ריבית כבר בפגישה הקרובה של ה-5 ביוני עלו. שוקי הכסף תמחרו את ההסתברות להורדת ריבית במעל 50%.

"אנו לא חושבים שהבנק המרכזי בקנדה יתמין להורדת ריבית בארה"ב. הסיכונים של יבוא אינפלציה על ידי היחלשות המטבע כתוצאה מהורדת הריבית לפני הפד נראים מוגבלים מבעבר, בהתחשב במגמות העולמיות באינפלציה.

"לאור הסבירות הגדולה להורדת ריבית בקנדה, אנו צופים עלייה של פערי שערים מול הדולר האמריקאי שיפגעו בדולר הקנדי בחודשים הבאים. אנו סבורים כי הדולר הקנדי יתרכך עוד יותר ליחס של -USD/CAD 1.38 בשלושת החודשים הקרובים".
x