תגובה לדוחות הכספיים של מקס סטוק: דוח חזק ומעל לצפי

הכנסות החברה צמחו בכ-12% ברבעון הראשון של השנה; נרשמה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות לצד שיפור במדדי הרווחיות

 

 

 
מקס סטוק, פתיחת סניף הדגל בראשל״צ, צילום: מירו ממןמקס סטוק, פתיחת סניף הדגל בראשל״צ, צילום: מירו ממן
 

שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות, IBI בית השקעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

תגובה לדוחות 2024/Q1

מקס סטוק פרסמה את הדוחות לרבעון הראשון של השנה והציגה דוח חזק, מעל לצפי, כאשר בהשוואה לרבעון המקביל נרשמה צמיחה דו-ספרתית בהכנסות לצד שיפור במדדי הרווחיות.


על אף עיתוי חג הפסח בהשוואה לרבעון המקביל, ההכנסות צמחו בכ-12% ברבעון הראשון של השנה, זאת הודות לפתיחת סניפים חדשים לצד עלייה של כ-4% בנתוני ה-SSS. עם פרסום התוצאות, הנהלת החברה ציינה כי הצמיחה ב-SSS בארבעת החודשים הראשונים של השנה, הכוללת את חג הפסח, הסתכמה ב-10.3%, זאת הודות לעלייה במספר הלקוחות. אנו סבורים כי מיעוט בטיסות לחו״ל לאור הלחימה והסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית, הכוללת עלייה בהוצאות משקי הבית, תמכו בביקושים למוצרי החברה הפועלת בגזרת הדיסקאונט.

נקודה חיובית נוספת בתוצאות הרבעון נוגעת בשיפור המרווח הגולמי שעמד על 42.3% ברבעון (לעומת 41.4% במקביל), זאת לאור שיפור בתנאי הסחר לצד הצמיחה החזקה ברבעון (שהובילה לירידה בשיעור ההוצאות הלוגיסטיות). בתוך כך נדגיש כי מדובר ברבעון השני ברציפות במהלכו רשמה החברה רווחיות גולמית הגבוהה מ-42%. למרות התייקרות בתשומות לצד עלויות בגין התרחבות במצבת הסניפים (גם בפורטוגל), השיפור במרווח הגולמי תמך בשיפור בשולי הרווח התפעולי שעמדו על 13.7% ברבעון (לעומת 13.3% במקביל). בשורה התחתונה הציגה מקס סטוק רווח נקי של 25.9 מיליון ש״ח ברבעון הראשון של השנה (לעומת 20.9 מיליון ש״ח ברבעון המקביל).

מבט להמשך ומסקנות 

להערכתנו, בשנה הקרובה צפויה מקס סטוק להמשיך במגמת הצמיחה שתישען בעיקרה על פתיחת סניפים וסביבת מאקרו תומכת. בהיבט הרווחיות, אנו מעריכים כי העלייה במחירי התובלה הימית על רקע איום החותים לצד מעבר למרלו"ג החדש של החברה יעיבו על שולי הרווח הגולמי בהמשך. עם זאת, אנו סבורים כי מקס סטוק ממוקמת בנקודת מוצא מצוינת בהתמודדות עם אתגרים אלו, כאשר בשיחת הועידה ציינה החברה כי ימשיכו לשמור על שולי רווח של 41% ומעלה, גם בהתחשב בהשלכות הנ"ל. לכן, אנו מעלים את מחיר היעד מ-8.8 ₪ למניה ל-10 ₪ למניה, כאשר לאחר עלייה של כ-40% מתחילת השנה ממליצים בתשואת שוק. 

x