דורון כהן פרש מההתמודדות על תפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון

המועמדים כרגע הם עמית גל, הממונה בפועל, שיתמודד מול זיו כהן, המשנה למנכ"ל ווישור ביטוח

 

 

 
Image-by-master1305-on-FreepikImage-by-master1305-on-Freepik
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

דורון כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל דסק"ש, שהיה מועמד מוביל בהתמודדות על תפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרש מהמרוץ. המועמדים לתפקיד כרגע (אלא אם יתווסף מישהו חדש בימים שנותרו להגשת רשימת המועמדים לשר האוצר בידי ועדת האיתור) הם מ"מ הממונה עמית גל וזיו כהן, המשנה למנכ"ל ווישור ביטוח. האוצר האריך את המינוי הזמני של גל עד ה-29 במאי 2024, כך שהפור ייפול בשבוע הבא. 

הרקע לפרישת דורון כהן מהמרוץ הוא תפקידו כיו"ר חברת אשראי חוץ בנקאית שמפוקחת על ידי רשות שוק ההון, והעובדה שאחותו של דורון כהן, מעיין כהן, משמשת כדירקטורית חיצונית בחברת הביטוח מגדל, המפוקחת גם היא בידי הרשות. כהן פנה ביוזמתו למשרד המשפטים לבדוק אם יחולו עליו מגבלות בתפקיד הממונה נוכח ניגוד העניינים לכאורה, ונמסר לו שאכן יחולו עליו מגבלות בהיקף לא קטן. לאור כך הודיע לשלומי הייזלר, מנכ"ל האוצר ויו"ר ועדת האיתור כי הוא מסיר את מועמדותו.

ביום ראשון הקרוב, כנראה, תמסור הוועדה את שמות המועמדים הסופיים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שאמור להכריע בבחירה.

עמית גל משמש כמ"מ הממונה מאז פרישת הממונה הקודם ד"ר משה ברקת, בתחילת אוקטובר 2022. הייתרון שלו הוא הניסיון שצבר והיחסים הטובים שיש לו עם בכירי האוצר.

זיו כהן משמש כשלוש שנים בתפקיד המשנה למנכ"ל וראש החטיבה הפיננסית בווישור, כשלפני כן שימש כסמנכ"ל הכספים של מנורה. מעבר לניסיון שלו בענף הביטוח, יש לו גם ניסיון ברגולציה כששימש במספר תפקידים מובילים ברשות ניירות ערך.

x