אפולו פאוור מפרסמת דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2024

 

 

עודד רוזנברג, מנכ״ל אפולו פאוור, צילום: אורן אביביעודד רוזנברג, מנכ״ל אפולו פאוור, צילום: אורן אביבי

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/05/2024

אפולו פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024 עם גידול של כמעט פי 3 בהכנסות ל-4 מיליון ש"ח תוך שמירה על רמת ההוצאות.

החברה הגדילה משמעותית את יתרות הנזילות שלה במהלך הרבעון לאחר שהשלימה גיוס בהנפקת זכויות של 43 מיליון ₪ במהלך חודש פברואר 2024.

לאחרונה חתמה החברה על הסכמים משמעותיים בעלי פוטנציאל עצום עם לקוחות מובילים בשוק האמריקאי בפיתוח סוכך סולארי לתחום הפנאי ובתחום הגגות.

עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור: "הודענו מתחילת השנה על מספר הסכמים אסטרטגיים משמעותיים בצפון אמריקה בעלי פוטנציאל מכירות עתידיות של מיליוני דולרים רבים. עסקאות אלה מהוות מרכיב מרכזי באסטרטגיה שלנו לשנים הקרובות הכוללת חדירה לשוק האמריקאי יחד עם חברות מובילות. אנו שבעי רצון מההתקדמות העסקית שאנו מציגים בחודשים האחרונים ונפעל למימוש הפוטנציאל הרב לטובת כל בעלי המניות שלנו".

אפולו פאוור הישראלית מדווחת היום (יום ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024, וחושפת גידול של כמעט פי 3 בהכנסות ל-4 מיליון ש"ח תוך שמירה על רמת ההוצאות.

בנוסף, החברה הגדילה משמעותית את יתרות הנזילות שלה במהלך הרבעון לאחר שהשלימה גיוס בהנפקת זכויות של 43 מיליון ₪ במהלך חודש פברואר 2024.

מתחילת השנה השלימה החברה מספר עסקאות והתקשרויות משמעותיות אשר כוללות, בין היתר:

השלימה את האספקה והתקנה של מוצריה הסולאריים הגמישים והקלים על גבי הוולודרום, האיצטדיון הלאומי על שם סילבן אדמס, המשמש מתקן אימונים ותחרויות אולימפי לאופני מסלול במרכז הספורט הלאומי, בתל אביב. הוולודרום הינו מבנה בעל גג מעוקל ומוגבל קונסטרוקטיבית לנשיאת משקל של פאנלים סולאריים סטנדרטיים, ולכן נדרש פתרון סולארי קל וגמיש, אותו צפויה לספק אפולו פאוור באמצעות מוצריה . 

בסוף חודש מרץ 2024 דיווחה כי בהמשך לשיתוף הפעולה עם  חברת Lippert (NYSE: LCII ) והמענק שאושר להן מקרן BIRD לתמיכה בפיתוח משותף של סוכך סולארי, תפיץ Lippert בבלעדיות את הסוכך הסולארי של אפולו פאוור בארה"ב וקנדה לשוק הקרוונים וכלי השיט. ההסכם הינו למשך 5 שנים, עם אפשרות הארכה, ובמקביל העניקה Lippert לאפולו פאוור בלעדיות להפצת הסוכך הסולארי באירופה לאותם שווקים לתקופה של שנה. 

לקראת סוף חודש אפריל 2024 דיווחה כי חתמה עם תאגיד צפון אמריקאי חלוץ ומוביל עולמי בתעשיית מוצרי הבניה בעולם, על הסכם לפיתוח, ייצור, מכירה והפצה המונית של מוצר סולארי חדשני לתחום הבניה אשר יוטמעו בו התאים הסולאריים הגמישים של החברה. בהתאם להסכם, התאגיד יממן את פיתוח המוצר בסכום של מספר מיליוני שקלים עד לאישור המוצר על ידי התאגיד, כחלק מעסקה פוטנציאלית בהיקף של מיליוני דולרים רבים. בכפוף לאישור המוצר כאמור, תוקנה לתאגיד בלעדיות להפצתו בצפון אמריקה למשך 5 שנים במחיר מוסכם, בכפוף להזמנת מוצרי החברה בהיקף מסוים. בנוסף, הצדדים ידונו בהקמת מיזם משותף, עם הזדמנות להחזקה בחלקים שווים לשני הצדדים, להקמת מפעל ייצור למוצר בצפון אמריקה.

לחברה 2 אתרי ייצור: 

 "אפולו-כרמל", המפעל היחיד בישראל לייצור פאנלים סולאריים והגדול בעולם לייצור פאנלים סולאריים גמישים. מפעל אוטומטי זה מייצר בשיטת High Volume-Low Mix (מעט סוגי מוצרים בכמויות גדולות) ומוצריו מיועדים בעיקר לתחומי המבנים ושוק האפטרמרקט בעולמות הרכב. למועד פרסום הדוח, מפעל מבוא כרמל ממשיך בתהליך ה- ramp up, מכונות נוספות החלו לייצר באופן אוטומטי ותעשייתי, והכל עד להגעת המפעל למלוא יכולת הייצור השנתית העומדת על כ- MWp  190; 

"אפולו-יקנעם" בעל תפוקת ייצור שנתית מרבית של כ- MWp 10. מפעל זה מייצר בשיטת High Mix-Low Volume (סוגים רבים של מוצרים בכמויות יחסית קטנות) ועל כן נועד בעיקר לספק מענה להזמנות בכמויות קטנות ובינוניות, וכן להזמנות הדורשות מענה ייחודי, לשוק הרכב, לשוק הצבאי ולשוק הפנאי, לפיילוטים ובדיקות התכנות, וכן למחקר ופיתוח.

בשלב זה החברה ממוקדת בשווקי צפון אמריקה, אירופה וישראל. במהלך תקופת הדוח ובסמוך לאחריה, חתמה החברה על שני הסכמים עם חברות צפון אמריקאיות מובילות בתחומי מוצרי הבניה והקרוואנים, כחלק מכניסתה לשוק האמריקאי.

בשוק המבנים החברה סיפקה והתקינה את מוצריה הסולאריים הגמישים והקלים על גבי הוולודרום וזאת תוך כחודש מחתימת ההסכם, וכן התקשרה עם חברה לייצור והפצת מוצרי בניה צפון אמריקאית מובילה בהסכם לפיתוח, ייצור והפצה המונית של מוצר סולארי חדשני לתחום הבניה בצפון אמריקה, אשר יוטמעו בו התאים הסולאריים הגמישים פרי פיתוחה של החברה, והחלה בתהליך פיתוח המוצר כאמור;

בשוק הרכב החברה פועלת בשיתוף עם שלוש יצרניות רכב גלובליות: אודי, VW ויונדאי. במסגרת שיתוף הפעולה עם אודי לפיתוח גג סולארי, הסתיים ביצוע הזמנת עבודה אשר כללה, בין היתר, פיתוח, יצור, הטמעה ובדיקה של מכסה מנוע ייעודי עבור דגם מסוים של אודי, במסגרת שיתוף פעולה עם חברת VW לקראת הזמנה מסחרית בסך 33 מיליון יורו למשך 10 שנים, למוצר סולארי הנלווה לאחד מדגמי הרכב של VW (After Market) המבוסס על הטכנולגייה של החברה והמיועד להטעין את מצבר הרכב, הצדדים ממשיכים להתכונן לקראת ייצור סדרתי של המוצר. בנוסף, החברה פעילה בשוק ה"אפטרמרקט" ונכון למועד הדוח, מכרה והתקינה מאות מערכות על גבי כלי רכב שונים לחסכון בפליטות וחשמל, לרבות ללקוחות חוזרים, וכן מספר מערכות גדולות לפתרון למשאיות קירור. עוד יצוין כי הפתרון הסולארי של החברה לציי רכב נבחר על ידי פאנל מומחים כמועמד סופי לפרס בתערוכת Intersolar Europe, אשר נחשבת לאחת מתערוכות הסולאר המובילות והמשפיעות בעולם;

בשוק הבטחוני החברה חווה עלייה בביקושים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" והצורך באנרגיה זמינה בשטח. החברה מעורבת במספר פרויקטים שונים של משרד הבטחון לאספקת אנרגיה בשטח וכן ממשיכה לעמוד באבני הדרך של ההזמנה למערכת סולארית ניידת הניתנת לפריסה וקיפול בשטח מלקוח סינגפורי.

בשוק הפנאי במסגרת ההסכם שנחתם עם Lippert להפצת סוכך סולארי ייחודי,Lippert  שילמה את המקדמה והחברה מייצרת בדים סולאריים לשילוב בסוכך לקרוואנים. בנוסף, Lippert והחברה התקשרו עם קרן BIRD בהסכם לשיתוף פעולה ומימון, אשר מהווה תנאי להענקת מענק לצדדים בגובה 1.2 מיליון דולר ארה"ב; החברה החלה לייצר אבות טיפוס במסגרת הזמנה מחברה אמריקאית לפאנלים ליישום על גבי גגות של מבנים יבילים, הדורשים פתרון ייעודי וקל משקל; בנוסף, החברה סיפקה יריעות סולאריות לשתי מעבורות בהספק מצטבר של כ- 50 KW לכל מעבורת. 

אצטדיון הוולדרום עם יריעות גמישות של אפולו פאוור, צילום: אורן אביבי

לגרף אפולו פאוור לחצו כאן

12 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.04 מיליון באפולו פאוור
קרנות נאמנות שמחזיקות את אפולו פאוור. לרשימה המלאה
x