יוליוס בר: "היפר-תחרותיות עלולה לפגוע בחברות הטכנולוגיה הסיניות"

להערכת לוקה מנוצי, אנליסט מחקר הדור הבא ביוליוס בר: "היפר-תחרותיות בשוק הבינה המלאכותית ושירותי הענן הסיני עלולה לפגוע בהמשך קיום חברות הטכנולוגיה הסיניות בטווח הארוך"

 

 

 
Image-by-FreepikImage-by-Freepik
 

לוקה מנוצי, אנליסט מחקר הדור הבא ביוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/05/2024

לוקה מנוצי, אנליסט מחקר הדור הבא ביוליוס בר: "היפר-תחרותיות בשוק הבינה המלאכותית ושירותי הענן הסיני עלולה לפגוע בהמשך קיום חברות הטכנולוגיה הסיניות בטווח הארוך".
 
"חברות הטכנולוגיה הגדולות בסין החלו במלחמת הורדות מחירים אגרסיבית במודלי בינה מלאכותית ושירותי ענן, עם הפחתות מחירים של עד 99%. צעד זה נועד לנגח מתחרים ולהחזיר נתחי שוק, אך עלול לפגוע ברווחיות החברות ובקיימות התעשייה לטווח הארוך.

"תחילתה של התחרות האגרסיבית אירעה כבר בחודש מרץ השנה, כאשר עליבאבא הפחיתה את מחירי שירותי הענן שלה ביותר מ-55%, במטרה להחזיר נתח שוק שאיבדה. בהתאם, הצעד הוביל לשרשרת הפחתות מחירים גם אצל מתחרותיה. התנהלות תחרותית זו אמורה להיטיב עם הלקוחות הקצה, שיוכלו להטמיע פתרונות בינה מלאכותית במחירים נמוכים יותר. מאידך, המהלך צפוי לפגוע בחברות ברווחיות חברות הטכנולוגיה הסיניות.
 
"חברות הטכנולוגיה הגדולות נדרשות להשקיע סכומי עתק בתשתיות, אולם המוצרים שלהן איבדו מרווחיותם בשל ההנחות הגבוהות. למרבה המזל, במערב לא ראינו עדיין מלחמת מחירים אגרסיבית דומה, והדינמיקה התחרותית שם בריאה יותר. עם זאת, יש חשש כי בעתיד מודלי בינה מלאכותית יהפכו לסחורה זולה, והדבר יותיר את המפתחים חסרי כוח תמחור.  מחירים נמוכים יותר הם אמנם חיוביים בטווח הקצר ויאפשרו חדירה רחבה יותר של בינה מלאכותית לכלכלה, אך הם מסכנים את קיימות התעשייה לטווח הארוך. אם יוצרי מודלים וספקי שירותים לא יוכלו להפיק רווחים מהיצע מוצריהם, לא תהיה להם יכולת להמשיך ולהשקיע בשדרוג תשתיות ובחדשנות, מה שיסכן את התקדמות הבינה המלאכותית בכלל.
 
"במטרה לשמור על מחזור השקעות בר-קיימא בתחום הבינה המלאכותית, חשוב שכל חלק בשרשרת הערך יוכל להפיק הכנסות ראויות מפעילותו. עם זאת, קיים קושי במעקב אחר רווחיותם של מודלי בינה מלאכותית ממספר סיבות: ראשית, חברות כמו OpenAI וארגונים אחרים, פרטיים וציבוריים, אינם חושפים מידע מפורט על הכנסותיהם. נוסף על כך, יש חברות הרוכשות הכנסות באופן עקיף מהצעות הבינה המלאכותית שלהן, כמו אלפאביט ומטא המרוויחות מעלייה במעורבות המשתמשים ובהכנסות הפרסום.

"לסיכום, אנו ממשיכים להיות תקווה לגבי קיימות מחזור ההשקעות בתעשיית הבינה המלאכותית בטווח הנראה לעין, ורואים בחיוב את המשך התפתחות הסקטור והפוטנציאל הגלום בו".
x