מגדל שוקי הון: "תוצאות אנבידיה העניקו חותמת נוספת לצמיחה המואצת בעולם הבינה המלאכותית"

לדברי גיא רוזן, מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון, בשלב הנוכחי קצבי הצמיחה החדים פה כדי להישאר

 

 

 
Photo-Andreistanescu,-Dreamstime.comPhoto-Andreistanescu,-Dreamstime.com
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/05/2024

ענקית השבבים אנבידיה עקפה שוב את תחזיות האנליסטים עם פרסום דוחותיה הכספיים אמש (ד'), לרבעון הראשון של השנה, בהם הציגה הכנסות של כ-26 מיליארד דולר ורווח נקי של קרוב ל-15 מיליארד דולר, ולצד זאת סיפקה תחזית חזקה נוספת – לרבעון הבא של השנה. 

גיא רוזן, מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון, סבור כי "התוצאות הכספיות של אנבידיה העניקו חותמת נוספת לצמיחה המואצת ממנה נהנה עולם הבינה המלאכותית, והראו שבשלב הנוכחי קצבי הצמיחה החדים פה כדי להישאר". 

רוזן מסביר, כי "הדוחות הכספיים של אנבידיה משמשים כאינדיקציה מהטובות ביותר לקבלת תמונת מצב לתעשיית הבינה המלאכותית העולמית, וגם לכל מה שקשור לאקו-סיסטם העוטף אותה, דוגמת חוות שרתים, מעבדי זיכרונות, תשתיות חשמל ואנרגיה לחוות שרתים ועוד". 

לדבריו, "מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, ציין בשיחה שקיים לאחר הדוחות כי מספר הפרמטרים שהמודלים המבוססים על שבבי הבינה המלאכותית שהחברה מייצרת מכפיל עצמו בכל חצי שנה – מדובר בצמיחה בקצב מדהים, שממנו אפשר להבין שוב לגבי קצב צמיחת התעשייה". 

עוד מוסיף רוזן, כי "ענקיות הטכנולוגיה, דוגמת מיקרוסופט, אפל וגוגל, מגבירות בתקופה האחרונה אירועי פרזנטציה בהם הן מציגות חידושים בקצב חד למוצרים שונים שהן מספקות - המבוססים על בינה מלאכותית. בכך הן ממשיכות להתחרות ביניהן מי תהיה החברה הכי חדשנית ובעלת פלטפורמת הפעילות הטובה ביותר. מגמה זו מגדילה בצורה משמעותית את השימוש בשבבי בינה מלאכותית ותומכת בעלייה החדה בתוצאות שמציגה אנבידיה – הנמצאת בחזית התעשייה הזו". 

בקשר להשפעת תוצאות אנבידיה על כיוון השווקים אומר רוזן, כי "השוק האמריקאי הוא המוטה ביותר לחברות המושפעות מתחום הבינה המלאכותית, ובהתאם אפשר לראות את כיוון השוק אחרי פרסום התוצאות, אבל גם באירופה יש לא מעט חברות טכנולוגיה גדולות העוסקות בענף". 

הדובר הוא בעל רישיון ניהול תיקים במגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ, מקבוצת מגדל שוקי הון. אין באמור התחייבות להשגת תשואה/רווח ו/או למניעת הפסדים. האמור אינו תחליף לייעוץ/שיווק השקעות, המתחשב בצרכים המיוחדים לכל אדם. לקבוצת מגדל שוקי הון ו/או למי מטעמה עשוי להיות עניין אישי בנושא ו/או אחזקות בנכסים ו/או בסקטורים ו/או באפיקים ו/או במדינות שהוזכרו, והם מנהלים ו/או עשויים לנהל נכסים מהסוג שהוזכר ו/או מכשירי השקעה בסקטורים/אפיקים/מדינות אלה ו/או שהשקעותיהם עשויים לכלול נכסים המשתייכים לסקטורים/אפיקים/מדינות אלה. ההערכות בכתבה, מהוות מידע צופה פני עתיד ולכן התממשותן אינה וודאית, ואינה בשליטת קבוצת מגדל שוקי הון ו/או מי מטעמה. 

x