Max מסיימת את הרבעון עם ירידה ברווח הנקי לכ-58 מיליון שקל

הרווח הנקי של החברה לרבעון הראשון של 2024 הסתכם ב-58 מיליון ש״ח, לעומת 74 מיליון ש״ח רווח מותאם. מנכ"ל Max, רון פאינרו: "השפעות המלחמה והמצב הביטחוני ניכרות על המשק כולו"

 

 

רון פאינרו. צילום: אורן דאירון פאינרו. צילום: אורן דאי

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/05/2024

Max פרסמה היום (א') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2024. הדוחות משקפים מגמה של צמיחה בפעילות העסקית של החברה, התאוששות מהשפעות מלחמת ״חרבות ברזל״ וחזרה לנתונים הדומים לרבעון המקביל אשתקד. רק בשל הוצאות מס חד פעמיות אשר נבעו מסגירת שומת מס בגין שנים קודמות, בשילוב עם השפעות שונות של המלחמה, קטן הרווח הנקי של החברה ביחס לרווח המותאם של הרבעון המקביל אשתקד.

מחזור ההנפקה הכולל של החברה גדל בכ-8%, כאשר מחזור כרטיסי Max (החוץ בנקאיים) גדל בכ-14%.

החברה מציגה צמיחה של 16% במספר כרטיסי Max הפעילים, צמיחה של 14% במחזור העסקאות בכרטיסי Max, צמיחה של כ-4% ביתרת האשראי הצרכני, וצמיחה של כ-13% ביתרת האשראי לעסקים קטנים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון הראשון גדלו בהדרגתיות מחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי בארץ, ואף עלו על המחזורים בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, היקף מחזורי כרטיסי האשראי של החברה בחו"ל נמוך ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (טרום המלחמה), אך גבוה יותר לעומת הרבעון הקודם.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2024 הסתכמו ב-515 מיליון ש״ח, בדומה לרבעון המקביל בשנה שעברה. יחד עם זאת, בשל הוצאות מס חד פעמיות אשר נבעו מסגירת שומת מס בגין שנים קודמות בשילוב עם השפעות המלחמה, קטן הרווח הנקי של החברה ביחס לרווח המותאם של הרבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2024 הסתכם ב-58 מיליון ש״ח, לעומת 74 מיליון ש״ח רווח מותאם (ו-46 מיליון ₪ רווח מדווח) ברבעון הראשון של 2023.   

תיק האשראי הצרכני, שהוא הגדול מבין תיקי חברות כרטיסי האשראי, צמח בכ-2% במהלך הרבעון הראשון של 2024 ועמד על כ-9.4 מיליארד ש״ח. במקביל, צמח תיק האשראי לעסקים קטנים במהלך רבעון זה בכ-4% והסתכם בכמיליארד ש״ח. 

מנכ"ל Max, רון פאינרו: "השפעות המלחמה והמצב הביטחוני ניכרות על המשק כולו, ובאות לידי ביטוי בצריכה וגם בביקוש לאשראי. יחד עם זאת, תוצאות הרבעון הראשון משקפות מגמת התאוששות במשק ביחס לרבעון הקודם בו פרצה המלחמה, ואת המשך הצמיחה בפעילות העסקית שלנו.

"לצד הצמיחה במספר כרטיסי Max, במחזורי העסקאות ובתיק האשראי של החברה, אנחנו ממשיכים לחדש ומרחיבים את מגוון המוצרים והשירותים הפיננסיים המתקדמים ללקוחותינו, כחלק מהאסטרטגיה לקידום  התחרות. ברבעון הנוכחי השקנו את 'MyMax', הכרטיס הנטען שמקנה להורים ולילדים יכולות להתנהלות פיננסית נוחה וחכמה ומעניק לשני הצדדים עצמאות כלכלית. לשמחתי המוצר זוכה לביקוש רב ולשביעות רצון גבוהה אצל הלקוחות.

"אנו ב-Max מחויבים לסייע לחיזוק הכלכלה, החברה והמשק בכל חלקי הארץ. לצד הפעילות העסקית, אנחנו ממשיכים ליזום פעילויות התנדבות מרובות, להעניק תרומות וללוות את קהילת החינוך של המועצה האזורית אשכול וצוותי החינוך שלה - המשימה המתמשכת שלקחנו על עצמנו בתחילת המלחמה. אנחנו ממשיכים לייחל לשובם של החטופות והחטופים הביתה במהרה ולחזק את חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון".

עיקרי התוצאות ברבעון הראשון של שנת 2024:

הכנסות החברה הסתכמו בסך כ-515 מיליון ₪, לעומת 519 מיליון ₪ אשתקד.

הוצאות החברה ללא הפסדי אשראי הסתכמו בסך של כ-385 מיליון ₪ מול 369 מיליון ש"ח אשתקד. הגידול נובע מהעלייה בפעילות העסקית של החברה, גידול במחזורים ובהנפקות כרטיסי האשראי. 

הרווח הנקי עמד על 58 מיליון ₪, לעומת רווח נקי מתואם של 74 מיליון ₪ אשתקד (הרווח הנקי המדווח לרבעון הראשון של שנת 2023 עמד על 46 מיליון ₪). הירידה ברווח נובעת בעיקרה מהוצאות מס חד פעמיות אשר נבעו מסגירת שומת מס בגין שנים קודמות וזאת בשילוב עם השפעות המלחמה והמצב הכלכלי במשק. הרווח הנקי משקף תשואה על ההון של 12.4%.

ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בכ-41 מיליון ₪ בהשוואה ל-55 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהוצאות להפסדי אשראי נובע משיפור באיכות תיק האשראי של החברה וכן גידול מתון יותר בתיק האשראי לעומת הרבעון הראשון אשתקד.

מחזור ההנפקה של החברה הסתכם בכ-32.3 מיליארד ₪, צמיחה של 7.5%, כאשר המחזור בכרטיסים חוץ-בנקאיים צמח ב-14.2% לכ-13.2 מיליארד ₪.

כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה על כ-3.6 מיליון, צמיחה של כ-8% לעומת סוף מרץ 2023, כאשר כמות כרטיסי Max גדלה בכ-15%.

אשראי צרכני – יתרת תיק האשראי הצרכני (לקוחות פרטיים) הסתכמה בסוף הרבעון בכ-9.4 מיליארד ₪, צמיחה של כ-4% בהשוואה ליתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד. 

אשראי לעסקים – יתרת תיק האשראי לעסקים הסתכמה בכ-1 מיליארד ₪, צמיחה של כ-13% בהשוואה ליתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד. 

ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-1.9 מיליארד ₪, בהשוואה לכ-1.85 מיליארד ₪ בסוף שנת 2023 וכ-1.71 מיליארד ₪ בסוף הרבעון המקביל אשתקד.

הלימות ההון – יחס ההון הכולל עמד על 13.1%, בהשוואה ל-13.7% בסוף שנת 2023. יחס ההון העצמי רובד 1 עמד על 10.6%, בהשוואה ל-11% בסוף שנת 2023.

נתונים עיקריים מתוך הדוחות הכספיים


עיקרי דוח רווח והפסד ורווחיות מגזרית (במיליוני שקלים)

 

לתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ביום

31.3.24

31.3.23

שיעור שינוי

סך כל ההכנסות

515

519

(0.8%)

הוצאות להפסדי אשראי

41

55

(25.5%)

הוצאות ללא הפסדי אשראי¹

385

369

4.3%

סך כל ההוצאות¹

426

424

0.5%

רווח נקי¹

58

74

(21.6%)

רווח נקי מגזר הנפקה

24

33

(27.3%)

רווח נקי מגזר סליקה

34

41

(17.1%)


¹בשנת 2023 לא כולל הוצאות מכירה בסך 35 מיליון ₪ (28 מיליון ₪ לאחר מס).

נתונים מתוך המאזן (במיליוני שקלים)

31.3.24

31.3.23

31.12.23

שיעור שינוי לעומת 31.3.23

שיעור שינוי לעומת 31.12.23

סך כל המאזן

17,307

16,622

16,416

4.1%

5.4%

יתרת אשראי צרכני

9,385

8,997

9,222

4.3%

1.8%

יתרת אשראי עסקי

1,039

917

996

13.3%

4.3%

הון עצמי

1,906

1,712

1,847

11.3%

3.2%


x