לומברד אודייר: שווקי המניות עתידים להציג עלייה נוספת בהמשך השנה

על פי מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר, צמיחת הרווחים צפויה להניע את המניות העולמיות כלפי מעלה בשנת 2024, במיוחד במגזרים כמו טכנולוגיית מידע, שירותי תקשורת ומגזר הצרכנות

 

 

 
Photo-Piotr-Swat-Dreamstime.comPhoto-Piotr-Swat-Dreamstime.com
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/05/2024

לפי מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר, תחזית שוק המניות העולמית נראית חיובית, עם פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בשל התרחבות מנועי הצמיחה והרווחים של חברות ברחבי העולם. עם זאת, לחצים בטווח הקרוב על שוק המניות בארה"ב כתוצאה מפעילות כלכלית איטית יותר גורמים לירידה טקטית בחשיפה לשוק, תוך הגדלת החשיפה למניות בבריטניה.

בעוד ששוק המניות בארה"ב ירד באופן זמני, הוא עדיין נראה יקר בהשוואה לממוצעים היסטוריים. עם זאת, הערכת שווי היא רק היבט אחד של הערכה מקיפה שמתחשבת גם בגורמים מאקרו-כלכליים, מגמות רווחים ואינדיקטורים טכניים.

צמיחת הרווחים צפויה להניע את המניות העולמיות כלפי מעלה בשנת 2024, במיוחד במגזרים כמו טכנולוגיית מידע, שירותי תקשורת ובמגזר הצרכנות, הנתמכים באופן מתמשך מהתאוששות מחזורית בצמיחה העולמית. למרות האטה מסוימת בצריכה בארה"ב, נותרו סימנים לאיתנות בצריכה , אם כי הנתונים הכלכליים בארה"ב היו פחות חיוביים בהשוואה לכלכלות אחרות לאחרונה. ריכוזיות שוק המניות בארה"ב מהווה סיכון, וכך גם האפשרות של אינפלציה מתמשכת והורדת ריבית נמוכה מהצפוי בארה"ב.

התחזית של לומברד אודייר לפי תרחיש הבסיס לשוקי המניות היא שמדד MSCI במניות אמריקאיות צפוי לעלות בכ-6% לשיעור של 5380 נקודות עד סוף 2024, באשר למדד MSCI אירופה צופים בלומברד אודייר בתרחיש הבסיס עלייה של כ-6% לשיעור של 180 נקודות, מדד MSCI למניות יפניות עתיד לפי תרחיש הבסיס שרואים בבנק לעלות בשיעור של כ-4.5%, מדד MSCI למניות הבריטיות בכ-10% והמדד למניות של השווקים המתפתחים בכ-2%.

יעדי סוף השנה עבור המדדים העיקריים כוללים שילוב של גורמים מאקרו-כלכליים, הערכת שווי, רווחים וגורמים טכניים. העדפות ההשקעה מתמקדות בגיוון, כולל מגזרים מחזוריים ודפנסיביים, בעוד שהשוק הבריטי מועדף בשל שיפור בתחזית המקרו-כלכלית והרווחיות, הערכת שווי אטרקטיבית וגיוון מגזרי.

x