בכירים מעולם הנדל"ן מגיבית להחלטת הריבית

עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות: "החלטה זו מהווה שיקוף של המציאות הישראלית"; דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן: "ההחלטה אינה משפיעה באופן מהותי על שוק הנדל"ן"

 

 
Photo-Bank-Oleg-Dudko-Dreamstime.comPhoto-Bank-Oleg-Dudko-Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/05/2024

תגובתו של עדי ניניו, מנכ"ל אלדר משכנתאות, לפרסום ריבית בנק ישראל:
 
"נגיד בנק ישראל בחר להשאיר את הריבית על רמה של 4.5%. החלטה זו מהווה שיקוף של המציאות הישראלית - קיפאון. אומנם שוק הנדל״ן מראה סימני התאוששות, בדמות חזרה לרמת מכירות של לפני מלחמת "חרבות ברזל", אולם כלל מאפייני השוק, האינפלציה העולה שהגיעה כבר לרמה של 2.8%, שער הדולר ובעיקר חוסר היציבות, מאותתים לבנק ישראל לשמור על רמת סיכון גבוהה. ההבדל בין הורדה של 0.5% לשמירה על הקיים לא תהווה שינוי מהותי לציבור רוכשי המשכנתאות, אבל יכולה להוות טריגר מסוכן ל"התפוצצות" בשוק ולעלייה חסרת שליטה נוספת באינפלציה שעשויה להגיע בשנה הקרובה ל-3.1%, מעבר לטווח אותו קבע בנק ישראל. כל עוד שיעור הריבית למשכנתא יהיה גבוה בתשלום החודשי של ציבור נוטלי המשכנתאות לעומת שכר הדירה, תימשך חוסר הוודאות. השוק צריך להתרגל לפעול בסביבת ריבית גבוהה. ההבנה שזו סביבת הריבית הצפויה לתקופה הקרובה, הצורך המתגבר לדיור והחשש מעליות מחירים, לצד הצעות המימון המפתות של יזמים, מעניקים אוויר לנשימה ופותחים את השוק מחדש לביצוע עסקאות מכירה. לאור כלל המרכיבים בסביבה הכלכלית נראה, כי השארת הריבית על כנה בשלב הזה מהווה פתרון מציאותי ונוח".

תגובתו של דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי דרא שיווק נדל"ן, לפרסום ריבית בנק ישראל:
 
"החלטת נגיד בנק ישראל להשאיר את הריבית על רמה של 4.5% אינה משפיעה באופן מהותי על שוק הנדל"ן, שנמצא ממילא בתהליך התאוששות מואץ ומעוגן בביקושים גבוהים, הן מצד הרוכשים והן מצד המשקיעים אשר חזרו לאחרונה לשוק. לכן, נראה כי השארת הריבית בגובה של 4.5% לא תפגע במגמה זו. מתחילת השנה, שוק המגורים התאושש יפה למרות המלחמה, וניתן לראות רכישות מוגברות מצד משקיעים, זוגות צעירים ומשפרי דיור. אנחנו מעריכים שהמגמה הזו תמשיך ותתחזק במהלך השנה״.

x