בלקרוק: מניות שווקים מתפתחים נחשבות אטרקטיביות בשל הערכות השווי הנמוכות

על פי מומחי בלקרוק, איגרות חוב ממשלתיות של שווקים מפותחים, במיוחד אג"ח קצרות וארוכות טווח מחוץ לארצות הברית, מציגות הזדמנויות לראשונה מזה שנים רבות

 

 

 
Photo-Blackrock-Michael-Vi-Dreamstime.comPhoto-Blackrock-Michael-Vi-Dreamstime.com
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/05/2024

יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירתה למניות שווקים מפותחים ומתפתחים, לפי מומחי בלקרוק, מניות שווקים מתפתחים נחשבות אטרקטיביות בשל הערכות השווי הנמוכות יחסית שלהן בהשוואה למניות שווקים מפותחים, כאשר הזדמנויות מרכזיות זוהו במדינות כמו מקסיקו, הודו וסעודיה. במקביל, אגרות חוב ממשלתיות של שווקים מפותחים, במיוחד אג"ח קצרות וארוכות טווח מחוץ לארצות הברית, מציגות הזדמנויות לראשונה מזה שנים רבות.

אסטרטגיות השקעה סלקטיביות מופעלות בתוך קבוצות המניות האלה, כאשר קיימת העדפה למניות יפניות המונעות על ידי גורמים כמו התעוררות אפשרית של האינפלציה ויכולת של חברות להעלות מחיר, לצד רפורמות מתמשכות של החברות המקומיות שיכולות לתרום לביצועים. רגישות מוגברת בשוק לפרסום נתונים כלכליים עוררה תנודתיות משמעותית, במיוחד באגרות החוב הממשלתיות. בסביבה זו, ציפיות אינפלציה חיוביות לטווח ארוך תומכות בהעדפה להשקעה באגרות חוב צמודות אינפלציה. בסך הכל, האסטרטגיה נוטה לכיוון מניות השווקים המתפתחים על פני מניות השווקים המפותחים, אגרות חוב צמודות אינפלציה בסביבת ריבית גבוהה, ואגרות חוב ממשלתיות של שווקים מפותחים על פני אשראי בדרגת השקעה, כאשר קיימת העדפה ספציפית לאגרות חוב ממשלת בריטניה.
x