תעודות סל של אית׳ריום עומדות להיסחר בבורסה

מנהלי תעודות הסל האלה מזדרזים לרשום את תעודות הסל שלהם להנפקה לציבור לאחר שהרשות לניירות ערך האמריקאית אישרה בקשות רישופ למסחר משלוש בורסות בארה"ב

 

 

 
Image-by-freepikImage-by-freepik
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/05/2024

הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) אישרה בשבוע שעבר שמונה טפסי ספוט תעודות סל לאית'ריום. ולמרות שעדיין נותר עוד מכשול אחד לפני שהקרנות האלה יוכלו להתחיל להיסחר בפועל, הדברים נראים טוב עבור האית'ריום.

אז מה הסיפור עם תעודות סל של Ethereum?

כדי שנכס חדש כלשהויתחיל להיסחר בבורסה, הוא קודם כל צריך לקבל שני טפסים שאושרו על ידי הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) , אך לא נלאה אתכם בפרטים לגבי הטפסים הנדרשים, רק נציין שזה נמצא בתהליך. מה שיותר מעניין הוא שביום חמישי, הרשות לניירות ערך האמריקאית אישרה בקשות משלוש בורסות בארה"ב CBOE, Nasdaq ו-NYSE לרשום תעודות סל של אית'ריום (Ethereum)  של שמונה מנהלי כספים: ,BlackRock, Fidelity  Grayscale, Bitwise, VanEck, Ark, Invesco Galaxy  ו- .Franklin Templeton.

מנהלי תעודות הסל האלה דיי מזדרזים עכשיו עם עניינים אחרונים (טפסים) כדי לרשום את תעודות הסל שלהם להנפקה לציבור על מנת שתעודות הסל שלהם יוכלו להתחיל להיסחר. יש לציין שהתהליך הזה יכול לקחת גם שבועיים או כמה חודשים. ובכל זאת, המשקיעים הם בעיקר אופטימיים, משום שנראה שתעודות הסל הללו כבר לא עניין של "אם" אלא "מתי".  

יש סיכוי טוב שנראה זרימות גדולות לתעודות סל של האית'ריום. הרי המנפיקים של תעודות הסל מרוויחים עמלות לכל דולר שהושקע כך שסביר להניח שתהיה להם הרבה מוטיבציה לשווק את המוצר ללקוחות שלהם.  אך השאלה היא האם אותם לקוחות (ומשקיעים בכלל) יאמצו את האת'ר כמו שהם אימצו את הביטקוין?

בהקשר לכך אולי כדאי לציין שאת'ר וביטקוין למעשה משלימים זה את זה די טוב בתיק ההשקעות:  ביטקוין הוא זהב דיגיטלי, ואת'ר הוא כמו מניית טכנולוגיה דיגיטלית בצמיחה גבוהה. אך עם זאת, גודל השוק של האת'ר הוא רק כשליש מזה של הביטקוין, מה שעשוי להרתיע חלק מהמשקיעים מלרכוש תעודות סל של את'ריום. מצד שני, לא צריך ביקוש גבוה כל כך כדי להעלות את המחיר של האת'ר בין השאר מכיוון שתעודות סל הן מוצרים בפיקוח, לכן משקיעים מוסדיים יכולים לקנות את'ר דרך תעודות סל ללא בעיות משמעותיות. אז, כן, תעודות הסל כנראה מגדילות את הביקוש לאת'ר לאורך זמן, מה שעלול להעלות את המחיר שלו.

גרף מחיר הביטקוין ותגובתו לאחר השקת תעודות הסל. מאת TradingView

מה ההזדמנות כאן?

אם גם אתם מעריכים שתעודות הסל יתרמו למחיר של האת'ר, כפי שקרה עם תשע תעודות הסל של הביטקוין שהחלו להיסחר ב-11 בינואר, יש מקום לבחון השקעה באחת מתעודות הסל שיושקו. רק צריך לזכור שכמו עם תעודות הסל של הביטקוין, לא בטוח שהכל יעבור חלק כבר מההתחלה כלומר, כדאי לקחת בחשבון שעשויה להיות ירידה לטווח קצר של "מכור את החדשות" במחיר האת'ריום כשתעודות הסל תתחלנה להיסחר אך עם זאת, תזרימי הקרנות החדשות כן אמורות לתמוך במחיר האת'ר בטווח הארוך, כך שיש סיכוי דיי טוב שכמו הביטקוין, גם האת'ר יקבל תנופה.

לסיכום,

בשבוע שעבר הרשות לניירות ערך האמריקאית אישרה בקשות לרישום של שלוש בורסות בארה"ב (CBOE, Nasdaq ו-NYSE) לרשימת תעודות סל של אית'ריום. מנהלי תעודות סל דוהרים עכשיו לרשום את תעודות הסל שלהם להנפקה לציבור כדי שהן תתחלנה להיסחר -  תהליך שיכול להימשך גם שבועיים או כמה חודשים. עשויה להיות ירידה לטווח קצר של "מכור את החדשות" במחיר האת'ר בעת השקת תעודות הסל אבל תזרימי הקרנות החדשות אמורות לתת תמיכה במחיר האת'ר בטווח הארוך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על סמך הפרשנות המופיעה בכתבה זו, כולל רכישה/קנייה/החזקה של אית'ריום. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x