מהלך פיננסי ראשון מסוגו: הנפקת סדרת אג"ח פרטית מגובה זכויות

חברת מכלול מימון יוצאת במהלך פיננסי חדש בשוק ההון הישראלי - תנפיק סדרת אג״ח בהיקף כ-190 מיליון שקל מגובה ביטחונות של פרויקטים לליווי בנייה וללא זכות חזרה למכלול. מניית החברה עולה ב-1.17%+

 

 

 
אורי פז, מנכ״ל קבוצת מכלול, צילום: דניאל לילהאורי פז, מנכ״ל קבוצת מכלול, צילום: דניאל לילה
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/05/2024

חברת מכלול מימון (ת"א: מכלל) העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי ליזמים בבנייה למגורים ובמתן חוב מורכב, מימון עסקים בצמיחה ומימון מזנין, מתכבדת להודיע על מהלך אסטרטגי פיננסי. מכלול נדל״ן, חברת הבת של מכלול מימון הציבורית, מנפיקה אג״ח פרטי, ברצף מוסדיים, מגובה ביטחונות של פרויקטים לליווי בנייה למגורים בתחום ההתחדשות העירונית בהיקף של כ-190 מיליון ש"ח.

במסגרת זו, לראשונה בשוק ההון הישראלי, מתאפשר לגופים מוסדיים וללקוחות כשירים להיחשף לאשראי מגובה ביטחונות של מסגרות לליווי בנייה למגורים בעיקר בתחום ההתחדשות העירונית.

המשקיעים עתידים ליהנות מתשואה שוטפת מהלוואות מגובות ביטחונות בדרגה ראשונה על זכויותיה של מכלול בהלוואות, ובכלל זה זכויותיה בבטוחות הנדל"ן, תוך פיזור על עשרות לווים ופרויקטים שונים.

עבור מכלול נדל״ן, הנפקת אג״ח באופן זה מאפשרת למקסם את מבנה המאזן, מאחר והאג״ח המגויס הוא ללא זכות חזרה למכלול נדל"ן, אך מגובה בהלוואות עצמן, ועל כן, יוסר ממאזן מכלול נדל"ן. כאשר חלק יחסי מתיק ההלוואות יוותר בידי מכלול נדל"ן.

בכך מיישמת מכלול מימון אסטרטגיה של גופי המימון המובילים בעולם, במסגרתה מכלול נדל״ן, חברת הבת, מוציאה חלק מסיכון האשראי לצדדים שלישיים, מהלך שיאפשר לה להמשיך ולצמוח על ההון הקיים, וכפועל יוצא להגדיל פיזור, להקטין סיכון ולהעלות שיעור הרווחיות על ההון. 
 
אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון: ״אנו מבצעים מהלך אסטרטגי פיננסי למיקסום מקורות החברה ומבנה המאזן תוך הגדלת הגמישות הפיננסית שלנו והעלאת שיעור הרווחים והיקף הרווחים תוך הפחתת סיכון. המהלך מחזק ומעמיק את הקשר והפעילות שלנו עם שוק ההון מאפשר לנו להמשיך לייצר צמיחה וערך רב עבור בעלי המניות שלנו. המהלך, שמבוצע לראשונה בשוק ההון הישראלי, יאפשר למכלול להמשיך לצמוח על הון קיים, להגדיל פיזור ולהפחית סיכון וכן להעלות את היקף הרווח ושיעורו". 

את מכלול ליוו בהנפקה עוה"ד שירי שחם, שי מרגלית ואור פרל ממשרד ארנון, תדמור-לוי וכן יוסי וינקלר ודימה שפסיוק מלאומי פרטנרס חתמים.  

לגרף מכלול מימון לחצו כאן

21 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 2.79 מיליון במכלול מימון
קרנות נאמנות שמחזיקות את מכלול מימון. לרשימה המלאה
x