יוליוס בר: "שוק הגז הטבעי העולמי משנה את דינמיקת הפעולה שלו"

נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא ביוליוס בר, מציין כי אסיה הפכה לרוכשת אופורטוניסטית יותר, ונראה כי אירופה עדיין לא הסתגלה לדינמיקת התמחור ולתנודות מזג האוויר לטווח הקצר. ריקר: "אנו מעלים את התחזית שלנו לשלושת החודשים הקרובים"

 

 

 
שוק הגז הטבעי העולמי / איור אילוסטרציה AI פאנדרשוק הגז הטבעי העולמי / איור אילוסטרציה AI פאנדר
 

נורברט ריקר, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/06/2024

נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא ביוליוס בר: "שוק הגז הטבעי העולמי משנה את דינמיקת הפעולה שלו. אסיה הפכה לרוכשת אופורטוניסטית יותר, ונראה כי אירופה עדיין לא הסתגלה לדינמיקת התמחור ולתנודות מזג האוויר לטווח הקצר. אנו מעלים את התחזית שלנו לשלושת החודשים הקרובים, אך מורידים את התחזית לטווח הארוך".
 
"נראה כי שוק הגז האירופי עדיין לא השלים עם תלותו המוגברת ביבוא מחו"ל. גלי החום באסיה, שהובילו לרכישות נוספות, הפסקות חשמל בלתי צפויות בנורבגיה, חששות בנוגע לרכש הגז של אוסטריה מרוסיה והאצה איטית מהצפוי ביצוא מצפון אמריקה, העלו את המחירים מעל 35 אירו למגה-ואט שעה. אף על פי שהזרימות הנוכחיות לאחסון נמוכות מהרגיל, רמות האחסון עצמן עדיין גבוהות בהרבה מהממוצע העונתי.

"אנו סבורים כי דאגות האספקה הנוכחיות של אירופה אינן מוצדקות. כל התאוששות בזרימות מנורבגיה תחזיר את קצב מילוי האחסון למסלול הרגיל. השקעות נרחבות באנרגיה נקייה מדכאות את השימוש בגז טבעי בתחנות כוח, ולכן יש צורך פחות ביבוא כדי למלא את הפער.

"בהתאם, זמינות הגז הטבעי הנוזלי (LNG) בשווקים העולמיים צפויה להשתפר בעתיד הקרוב. בארה"ב, הזרימה למסופי יצוא עלתה, ובנוסף לכך, מספר פרויקטים חדשים כבר הזמינו או יתחילו לפעול השנה. הצרכנים האסייתיים צפויים להעביר חלק מרכישותיהם לפחם בעקבות העליות האחרונות במחירי הגז הטבעי. עם זאת, מזג האוויר החם בקיץ והסיכון לשיבושים ביצוא האמריקאי עקב פעילות הוריקנים נותרים גורמים בלתי צפויים.

"שוק הגז הטבעי העולמי משנה את דינמיקת הפעולה שלו עם התרחבות מתמשכת של אספקת LNG. נראה כי אסיה הפכה לרוכשת אופורטוניסטית יותר, המתנהלת לפי מחירים. תלות אירופה ביבוא LNG קשורה בעיקר למחירים ולא להיצע. נראה כי אירופה עדיין לא הסתגלה לדינמיקת התמחור ולתנודות מזג האוויר לטווח הקצר.

"אנו מעלים את התחזית שלנו לשלושת החודשים הקרובים, אך מורידים את התחזית לטווח הארוך. מעבר לאוקיינוס האטלנטי, המחירים התאימו עצמם למגמות הפונדמנטליות, ואנו מורידים את ההערכה שלנו לניטרלית".

x