הכשרה אינווסט, בניהול אלטשולר שחם, במקום הראשון בתשואות במאי ומתחילת השנה

פוליסות החסכון במאי – שוב מהפך בהובלה בתשואה מצטברת מתחילת השנה. תשואה של 1.3% בפוליסות החסכון, תמונת היפוך לאפריל | אלטשולר שחם מנצחים במאי

 

 

 
Photo Background Stock Blackboard373 DreamstimePhoto Background Stock Blackboard373 Dreamstime
 

דן גרינברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/06/2024



חברה

מאי-24

01/01-31/05

הכשרה-אלטשולר

2.03%

5.79%

הכשרה-מור

1.61%

5.18%

הפניקס

1.54%

5.30%

הכשרה-הכשרה

1.52%

5.06%

איילון

1.47%

4.87%

הכשרה-מיטב

1.22%

4.63%

מגדל

1.20%

4.15%

הכשרה-ילין לפידות

1.19%

4.27%

הראל

1.13%

4.21%

מנורה

1.01%

4.38%

הכשרה-אנליסט

0.95%

3.96%

כלל

0.93%

3.87%

ממוצע

1.3%

4.6%

*מקור לנתונים – מחשבוני תשואות חברות הביטוח השונות

בחודש מאי חווינו עליות יפות מאוד בכלל החסכונות שלנו – תיקי השקעות, קרנות השתלמות, קרנות הפנסיה וגם בפוליסות החסכון. פוליסת חסכון מסלול 'כללי' סיימו עם תשואה ממוצעת של 1.3% תשואה חיובית, ממש תמונת ראי לתשואה השלילית שחווינו בחודש אפריל.

הכשרה – אלטשולר שחם – מובילים במאי ומתחילת השנה

ניתן לראות כי "הכשרה – אלטשולר שחם כללי" מובילה את ביצועי הפוליסות בחודש מאי וכן מתחילת השנה. החשיפה המנייתית היחסית גבוהה של אלטשולר שחם אל מול המתחרות ביחד עם החשיפה למדדי הטכנולוגיה שעלו בצורה חדה מתחילת השנה מספקת לאלטשולר שחם רוח גבית פנטסטית.

במקום השני בחודש מאי "הכשרה בסט אינווסט - ניהול על ידי מור בית השקעות". במקום ה-2 מתחילת השנה "הפניקס" שגם מובילה את ביצועי ה-3 וה-5 שנים ברמת הסיכון הבינונית.

החשיפה לחו"ל עזרה

שוב הוכח כי הגדלת החשיפה ההדרגתית לחו"ל בכלל ולארה"ב בפרט שהחלה כבר בתחילת 2023 עם פרוץ הרפורמה המשפטית – סייעה רבות לנו כחוסכים. המדדים הישראלים סיימו את חודש מאי עם עליות נמוכות משמעותית מאשר העליות באמריקה ומרבית התשואה בחודש החולף הגיעה כאמור משם.

בוול סטריט קיים פתגם בקרב המשקיעים שאומר בתרגום חופשי "תמכור במאי, ותגיד ביי ביי" (Sell in May and go away). ובמילים אחרות, מומלץ להסתפק בתשואה שהושגה עד לאותו חודש בשנה, ולחזור ולשקול להשקיע בחודשי החורף בציפייה לראלי סוף שנה שמגיע לעיתים בחודשים נובמבר-דצמבר. בשנת 2024 נראה בהחלט שמדדי המניות בארה"ב סיפקו עבודה נפלאה בחודש מאי, מה שמחדד את השאלה מה צפוי למשקיעים בהמשך. שוב הוכח כי לתזמן את השווקים לפי חודש כזה או אחר – נועד לכישלון וברוב המקרים עדיף להשקיע לטווח ארוך ולא לנסות לממש בחודש מסוים.

ניתן לראות כי מתחילת השנה ממוצע התשואה של הפוליסות עומד על 4.6% תשואה ריאלית ב-5 חודשים בלבד. זה הזמן להזכיר כי הריביות על הפיקדונות שלנו וכן הקרנות הכספיות עתידות להניב תשואה נמוכה מתשואה זו ברמה של כלל 12 החודשים הקרובים!

נתוני מדדי המניות המובילים בארץ ובעולם

מדד ת"א 35 עלה ב-2.5% בחודש מאי.

בארצות הברית מדד ה-S&P500 עלה ב-4.8%.

מדד הנאסד"ק (הטכנולוגי) עלה ב-6.28% בסיכום החודש האחרון.

יתרונות פוליסות חסכון: אפשרות לצפות בביצועי התוכניות השונות ולהשוות ביניהם ברמה חודשית ושנתית. אפשרויות מינוף – לקיחת הלוואה על חשבון הכספים בפוליסה בריביות שנעות בין P ל-P-0.8%. דחיית מיסוי רווח הון בעת שינוי מסלול השקעה. פיזור נכסים, בין 5% ל-35% מהכספים במסלול ההשקעה ה"כללי" (תלוי חברת ביטוח והחלטת ועדת השקעות של כל חברה) מנוהלים בנכסים לא סחירים (כדוגמת: כביש 6, מאגרי גז, חברת החשמל ועוד). חשוב להתמקח על גובה דמי הניהול.

דן גרינברג הינו מתכנן פיננסי ופנסיוני המתמחה בקופות גמל, גמל תיקון 190, קרנות השתלמות, ליווי והכוונה לפרישה, בעל רישיון פנסיוני וכן BA בכלכלה וניהול עם למעלה מ-15 שנות ניסיון. 

אין באמור לראות המלצה להשקעה בחברה כזו או אחרת. 

בתמונה מימין למעלה: יאיר לפידות מנכ"ל משותף ילין לפידות בית השקעות, קרדיט: יח״צ; אילן רביב מנכ"ל מיטב בית השקעות, קרדיט: יח״צ; גילעד אלטשולר מנכ"ל משותף אלטשולר שחם בית השקעות, צילום: יח״צ; יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות, קרדיט: יח״צ; באמצע: יורם נווה מנכ"ל כלל ביטוח, צילום: סיון פרג׳; שרון רייך מנכ״ל איילון, צילום: רמי זרניגר; שמעון מירון מנכ״ל הכשרה, צילום: רמי זרנגר; רונן אגסי מנכ״ל מגדל ביטוח, צילום: אורן דאי; למטה: ניר כהן מנכ"ל הראל ביטוח, צילום: טל שחר; איציק שנידובסקי מנכ״ל אנליסט השקעות, צילום: יח״צ; אייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמרי; מיכאל קלמן מנכ״ל מנורה מבטחים, קרדיט: יעל צור.
x