נאסד"ק מחכה לנו: הבורסה האמריקאית ננעלה בטקס המוקדש להייטק הישראלי

הנספחות הכלכלית לחוף המזרחי נעלה אמש את המסחר בבורסת הנאסד"ק בטקס שהתקיים לרגל מגמת השיפור בהשקעות בחברות סטארטאפ ישראליות ברבעון הראשון של 2024, וכניסתן של קרנות ההון האמריקאיות סקויה וגריילוק לפעילות בישראל

 

 
הבורסה האמריקאית ננעלה בטקס המוקדש להייטק הישראלי / צילום: משרד הכלכלההבורסה האמריקאית ננעלה בטקס המוקדש להייטק הישראלי / צילום: משרד הכלכלה
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/06/2024

אמש ננעל המסחר בנאסד"ק בטקס מיוחד שהוקדש להייטק הישראלי ולמשרד הכלכלה והתעשייה הישראלי, בהשתתפות הנספחת הכלכלית לחוף המזרחי הגב' ענת כץ. טקס נעילת המסחר התקיים במעמד עשרות חברות סטרטאפ ישראליות ומשקיעים אמריקאיים, כמו גם עובדי הנספחות הכלכלית, נציגי מכון הייצוא, דיפלומטים ישראלים וארגונים נוספים. 

במסגרת הטקס, אשר התקיים במטה הנאסד"ק בטיימס סקוור בניו-יורק, הוקרן סמל מדינת ישראל על מסכי ענק בכיכר, מלווה בכתובת "נאסד"ק מקבלת את פני משרד הכלכלה והתעשייה של ישראל". טקס סגירת המסחר שודר בשידור ישיר הן בפלטפורמת הסטרימינג של הנאסד"ק והן בערוצי תקשורת כלכליים מובילים דוגמת CNBC, Fox Business News, Bloomberg TV and BNN, וצפו בו מיליונים ברחבי העולם. אנשי הנספחות הכלכלית של מינהל סחר חוץ ענדו את סיכות החטופים במהלך הטקס וקראו לשחרורם המיידי. 

הציר הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה לחוף המזרחי, גב' ענת כץ: "עצם העובדה שנאסד"ק בחר לארח את משרד הכלכלה הישראלי לטקס סגירת מסחר הינה איתות חיובי עבורנו ועבור עולם הטכנולוגיה וההשקעות כולו. ישראל הייתה ועודנה אטרקטיבית למשקיעים, לחברות רב לאומיות ולשותפים עסקיים נוכח ההון האנושי שלה, החדשנות והמובילות הטכנולוגית. עכשיו יותר מתמיד, זו גאווה גדולה לראות את סמל מדינת ישראל מתנוסס בטיימס סקוור, הלב הפועם של העיר המהווה את המרכז העסקי והפיננסי החשוב בעולם".

קיום הטקס נועד להדגיש את חוסנו של ההיי-טק הישראלי ואת האטרקטיביות שלו אל מול שותפים ומשקיעים גלובליים, ובמסגרתו ציינה הנספחת הכלכלית את מגמת השיפור בהשקעות early stage בסטרטאפים ישראליים ברבעון הראשון של 2024. כמו כן הוזכרה כניסתן לישראל ברבעון הנוכחי של קרנות השקעה מובילות עולמיות דוגמת סקויה וגריילוק המנהלות נכסים בשווי של כ-90 מיליארד דולר, וזאת לטובת פעילות סקאוטינג של טכנולוגיות בישראל.

חזרתן של ענקיות ההשקעות האמריקאיות לפעילות מלאה בישראל היא חלק ממגמת ההתאוששות שנצפתה, והעניין ממשקיעים בעולם בחברות הטכנולוגיה הישראליות.  

x