במקום להשיב לשאלות העצמאים, סמוטריץ` התנצח עם משפחות החטופים וברח מהדיון

שר האוצר סמוטריץ` הגיע אל הדיון בוועדת הכספים והטיח טענות בפני משפחות החטופים: "נניח שסינואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי?". העצמאיים שהגיעו במיוחד לדיון חיכו לתשובות ולא זכו למענה מהשר שברח בתום הוויכוח עם המשפחות

 

 

 
רמי בז׳ה, באדיבות פורום העצמאים והפרילנסריםרמי בז׳ה, באדיבות פורום העצמאים והפרילנסרים
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/06/2024

בזמן שמאות אלפי עצמאים בישראל קורסים בזמן המלחמה, ולאחר שלא קיבלו מענה או תשובות ברורות ממשרד האוצר, שר האוצר בצלאל סמטוריץ' הפציע היום לכמה דקות בפתיחת הדיון בוועדת הכספים ובמקום לתת מענה לשאלות העצמאים, בחר להתנצח עם משפחות החטופים ולאחר מכן לברוח מהאולם.

"הסוגיה שאתם מעלים היא אחת מהקשות והמייסרות, אבל גם אותה צריך לנהל בצורה עניינית כדי שהיא תועיל ולא תפלג. לגבי שאלת המחיר אפשר לשים טיקט לקמפיין ציני. שאלת המחיר היא אחת הדילמות הערכיות, המוסריות והלאומיות הכי מורכבות והכי מייסרות. נניח שסינואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי?". הטיח שר האוצר סמוטריץ' במשפחות החטופים" .פורום העצמאיים והפרילנסרים בהסתדרות מגנים את התעלמותו של השר מהעצמאים ואת דבריו נגד משפחות החטופים.

מחקר של מרכז מאקרו לכלכלה מדינית, מצביע על גידול קבוע בהכנסות המדינה ממיסוי עצמאיים. ע"פ הנתונים, לאורך השנים קיימת עלייה מתמדת במס הכנסה מעצמאים כחלק מהכנסות המדינה ממיסים. על אף שמדרגות המס לאורך השנים לא השתנו בצורה קיצונית, שכר המינימום וכך גם השכר הממוצע במשק עלה, ובין היתר גם שכרם של אוכלוסיית העצמאים. גורמים כמו האצה דיגיטלית, אינפלציה ויוקר מחייה השפיעו ללא ספק על השכר הממוצע במשק וכך גם על הכנסות המדינה ממיסים ישירים, בהם נרשמת מגמת עליה לאורך השנים. הגידול בין שנת 2014 לבין שנת  2023 באשר לגבייה בסעיף מס הכנסה מעצמאים עומד על כ-73%. 

בנוסף, המחקר מראה את גודל הנטל המוטל על הציבור העובד שמשלם מסים בעקבות המלחמה שמתרחשת בשמונת החודשים האחרונים. על פי נתוני הרבעון האחרון לשנת 2023, ניכר כי קיימת ירידה בתוצר וכך גם בהכנסות המדינה ממסים בעוד שההוצאה הציבורית היא זו שעלתה ב20% ביחס לרבעון האחרון של שנת 2022. 

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות הגיב לאירוע המביש בוועדת הכספים: "שר האוצר הפר לא רק את החוזה של המדינה מול משפחות החטופים, אלא גם מול העצמאיים והמגזר העובד. הוא מועל בתפקידו. במקום להציג פתרונות לבעלי העסקים בצפון ובדרום, בוחר בשבועות האחרונים השר סמוטריץ' להתרברב ולהתגאות בהגדלת ההכנסות של המדינה ממסים, בזמן שאותם עסקים קורסים תחת הנטל ואינם מקבלים שום סיוע. היום זה סוד שכבר ידוע לכל: לאף אחד לא אכפת מהעצמאיים בישראל, רשות המסים ומשרד האוצר רק חושבים איך למלא עוד ועוד את הקופה בלי להבין את ההשלכות כשמגזר שלם של עסקים יקרוס פה. העצמאיים היום הם פרה חולבת שלא מקבלת שום מענה חזרה".

x