שבוע עמוס נתונים, בחירות באירופה והשכר של מאסק – מה צפוי השבוע

5 דברים שצפויים לעניין את המשקיעים בשווקים הפיננסיים

 

 

 
Photo-Apple-plumtrees-Dreamstime.comPhoto-Apple-plumtrees-Dreamstime.com
 

משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים, FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/06/2024

1. שבוע עמוס לפנינו

נתוני מדד המחירים לצרכן יתפרסמו ביום רביעי, ומדד המחירים ליצרן יתפסם ביום חמישי. אבל האירוע המשמעותי השבוע יהיה הודעת הריבית של הבנק המרכזי הפדרלי בארה"ב. ההודעה הפעם כוללת את התחזית הכלכלית של הפד, מה שאמור לסייע למשקיעים להבין מה הכיוון של הפד מבחינת הורדות ריבית קדימה. המשקיעים יהיו דרוכים להודעות האלה.

2. בחירות

הבחירות לפרלמנט האירופי הסתיימו ביום ראשון, עם נצחון משמעותי לימין. ההשפעות של הבחירות דרמטיות מאוד בגוש היורו. בצרפת – מקרון הכריז על בחירות בזק לפרלמנט הצרפתי. בבלגיה – ראש הממשלה התפטר לאחר תבוסת מפלגתו בבחירות. מבחינה כלכלית, עליית הימין, אמורה לתמוך בכלכלת שוק. השאלה הנוספת היא האם אירופה תתחיל לטפל בבעיית המהגרים המשמעותית שלה.

3. מספר מעניין – 272 א' משרות חדשות

דוח התעסוקה שהתפרסם ביום שישי הציג 272 א' משרות חדשות, 50% יותר גבוה מהצפי שעמד על 182 א' משרות. מאידך אחוזי האבטלה עלו ל-4% לעומת צפי של 3.9%. השווקים ירדו מעט בעקבות הנתון.

4. אפל

השבוע יתקיים כנס המפתחים הגדול של אפל - WWDC. אפל מתקרבת ל-200$, אחרי שעלתה מאזור ה-170$. אחד הדברים שמחזיק את אפל בתמונה, זה היקף ה-BuyBack העצום שהחברה רוכשת במניות של עצמה. עדיין משקיעים חוששים שהמניה קצת פספסה את רכבת ה-AI, וזו הזדמנות די אחרונה לחברה להראות יכולות AI, שאולי אין לה.

5. עוד מספר – 56 מיליארד דולר

האסיפה השנתית של טסלה תתקיים ביום חמישי, ואז גם תתקיים ההצבעה על חבילת השכר הגרנדיוזית של אילון מאסק. אחרי שבית המשפט בדאלוור החליט לבטל את אישור הדירקטוריון לחבילת השכר. בינתיים, קרן ההשקעות של נורבגיה הודיעה שלא תתמוך בחבילת השכר.

x