ארבה סוגרת עסקה עם יצרנית משאיות אירופית

היצרנית האירופית מטמיעה את הטכנולוגיה של ארבה לאחר שערכה בחינה מקיפה, במטרה לשפר את רמת הבטיחות של המשאיות ולאפשר נהיגה אוטונומית

 

 
מנכ״ל ארבה קובי מרנקו, באדיבות החברהמנכ״ל ארבה קובי מרנקו, באדיבות החברה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2024

לפני כשבוע הודיעה ארבה כי אחת מעשר יצרניות הרכב המובילות בעולם בחרה בערכת השבבים שלה לטובת פיתוח מערכות רדאר מהדור הבא, עבור ייצור סדרתי. 

חברת ארבה רובוטיקס בע"מ (NASDAQ, TASE: ARBE), מובילה עולמית בפתרונות הדור הבא של הרדאר, מודיעה על שיתוף פעולה עם יצרנית משאיות אירופית בולטת שמטרתו שילוב טכנולוגיית הרדאר של ארבה, במערך חיישני הדור הבא של היצרנית, כחלק מהמעבר שלה לשלבי יישום והטמעה מתקדמים.

טכנולוגיית הרדאר של ארבה נותנת מענה יעיל לאתגרים הייחודיים של משאיות, כמו גודלן, הצורך שלהן במרחק רב יותר לבלימה בזמן ופוטנציאל הפגיעה הגדול שלהן בעת תאונה. בשל גורמי סיכון אלו חיוני לשפר את בטיחותן של המשאיות בעיקר בתנאי מזג אוויר ותאורה מאתגרים. 

שבבי הרדאר של ארבה מציעים פונקציונליות ייחודית, המאפשרת ניתוח מיטבי של תנאי סביבת הרכב, מיפוי הדרך הפנוייה לנהיגה ומענה לתרחישים מורכבים כגון זיהוי חפץ או מכשול על הכביש ואיתור הולכי רגל, גם בחשיכה. טכנולוגיה מתקדמת זו מטייבת את מערכות הבטיחות התומכות בנהג ותומכת בנהיגה אוטונומית ברמה 4, כלומר מצב שבו המשאית נוסעת באופן עצמאי על כבישים בין-עירוניים ללא התערבות הנהג. התקדמות לנהיגה אוטונומית ברמה 4 נחשבת חיונית לתעשיית ההובלות ותאפשר להגדיל את נפח שינוע הסחורות מבלי להגדיל את העומס על הנהגים.

יצרנית המשאיות האירופית ביצעה בדיקות מקיפות של שבבי הרדאר של ארבה, על מנת להבטיח שהם עומדים בתקני ביצוע מחמירים. התהליך כלל התקנת מערכות רדאר על צי משאיות, עריכת ניסויי שטח מקיפים ואיסוף נתונים נרחבים כדי להדגים את עליונותו של הרדאר, בהשוואה לחיישנים קדמיים אחרים כמו לידאר (חיישנים מבוססי לייזר) ורדאר מהדור הנוכחי. היצרנית מתקינה כעת רדארים חדשניים המבוססים על ערכת השבבים של ארבה על גבי משאיות, לטובת השלב הבא של פיתוח יישומי בטיחות ואוטונומיה שונים עבור פלטפורמת הרכב מהדור הבא שלה.

לדברי קובי מרנקו מנכ"ל ארבה, "אנו נרגשים לחזק את שיתוף הפעולה שלנו עם יצרנית משאיות אירופית מובילה. מאמצינו המשותפים הוכיחו את היכולות יוצאות הדופן של טכנולוגיית הרדאר של ארבה, לקראת כניסה לשלב פיתוח ישומיי בטיחות. אנו מאמינים ששיתוף פעולה זה יביא להתקדמות פורצת דרך בטכנולוגיית חיישני הרכב. יחד, אנו מציבים סטנדרטים חדשים לבטיחות וחדשנות עבור תעשיית הרכב, וכלי הרכב המסחריים בפרט".

לפני כשבוע הודיעה ארבה כי אחת מעשר יצרניות הרכב המובילות בעולם בחרה בערכת השבבים שלה לטובת פיתוח מערכות רדאר מהדור הבא, עבור ייצור סדרתי. יצרנית הרכב אישרה כי ההכנות לפיתוח עבור הייצור הסדרתי יחלו באופן מידי. הבחירה בטכנולוגיה של ארבה נעשתה לאחר קיום תהליך בחינה טכני תחרותי מקיף וכן בדיקות שטח וניסויים של ערכת השבבים של ארבה. הבחירה בטכנולוגיה של ארבה מהווה הזדמנות מסחרית משמעותית עבור ארבה בשל ישימותה עבור מגוון קטגוריות כלי רכב משפחתיים ויוקרתיים ומדגיש את הובלתה בשוק טכנולוגיות הרדאר לרכב.

בתחילת יוני השלימה החברה רישום כפול של מניותיה בבורסה בתל אביב. במקביל הנפיקה החברה איגרות חוב להמרה בסכום של כ-113 מיליון שקל, אשר שחרורן כפוף לעמידה בתנאים מתלים. מניות החברה צפויות להצטרף למדדי הבורסה במועד העדכון בחודש נובמבר 2024. במקביל, מניות החברה ימשיכו להיסחר בבורסת NASDAQ והחברה תמשיך לעמוד בדרישות הדיווח והגילוי של רשות ניירות ערך האמריקאית. 

Arbe Robotics - Trucks and Sensors (courtesy of Arbe), באדיבות החברה


x