מטא פלטפורמס צפויה לדווח על עלייה של 20% בהכנסות ברבעון השני הודות למודעות פרסום ואירועים עולמיים
מטא / צילום: Dreamstime
עמית י.
31/07/2024
ביום רביעי לאחר סגירת השוק (31 ביולי 2024 בשעות המסחר המאוחר) מטא תדווח על התוצאות הרבעון השני. על פי הערכות, הצפי הוא לעלייה של 20% בהכנסות ברבעון השני, כשמה שמניע זאת הן מכירות חזקות של מודעות פרסום, האולימפיאדה והבחירות שאמורות להתקיים במדינות שונות ברחבי העולם.
ניתן לייחס את הביצועים החזקים של מטא לרבעון השני לעלייה בהוצאות על מודעות פרסום הקשורות לאירועים שונים שמתרחשים בעולם, מה שלמעשה, מסמן כרגע מגמה חיובית לחברה. בינתיים, מטא, כמו אלפבית ומיקרוסופט ואחרות שנמצאות בעיצומו של מירוץ הבינה המלאכותית, מזרימה הרבה משאבים לתשתית טכנולוגית כדי לחזק את פיתוח הבינה המלאכותית שלה. אבל יחד עם זאת, לא הכל מתנהל בצורה חלקה: כזכור, בחודש אפריל החברה הודיעה שיהיו לה הוצאות גבוהות יותר למשך השנה כולה וזה גרם למחיקה של כמעט 170 מיליארד דולר משווי השוק שלה ביום אחד בלבד. ובכל זאת, החברה מסתכלת קדימה, משחררת את דגם הבינה המלאכותית של Lama 3.1 שהיא ברובה חינמית ובנוסף, החברה משיקה את סטודיו AI כדי לשפר חוויות צ'טבוט שמותאמות אישית. אז המשקיעים בהחלט נמצאים במעקב אחר כל התפתחות כדי לראות האם כל ההוצאות של החברה והשקעות האלה בבינה מלאכותיות יתחילו להניב תשואות.
מטא רוכבת כרגע על גל הפרסומות
מניית מטא טיפסה השנה ב-32%, עלייה של 16% ב-Nasdaq Composite. אי אפשר להתעלם מכך שזה משהו שמשקף את אמון המשקיעים ומה שמניע זאת זה צמיחה חזקה בהכנסות ממודעות פרסום ותחזיות אופטימיות של GroupM, שהעלתה את תחזית צמיחת מודעות הפרסום העולמית לשנת 2024 ל-7.8%. עם זאת, הזהירות האחרונה שבה נקטה אלפבית שבאה לידי ביטוי בתחזיות החברה לגבי ההשלכות של הוצאות גבוהות של כספים מטילה צל, ומהווה תזכורת לכך שרק מכירת מודעות פרסום חזקות לא יספיקו כדי לשמור על אופטימיות לטווח ארוך בשוק.
במקביל, יש לציין שמטא לא נחה לרגע ורק לאחרונה הודיעה שהיא בודקת אפשרות להשקיע מיליארדי יורו ב-EssilorLuxottica. (חברה שעוסקת בתעשיית הטיפוח והמשקפיים ומובילה יחד עם כמה מותגי טיפוח של משקפיים מובילים ברמה עולמית). כלומר, מטא יוצאת לתעשיה חדשה שהיא מעבר למדיה החברתית ולמציאות מדומה. מדובר בשותפות שיכולה להביא מוצרים חדשניים המשלבים סגנון עם טכנולוגיה, להגביר את מערך החומרה של מטא ולמשוך צרכנים שמתעניינים בגאדג'טים מחוברים.
למעשה, מדובר בשילוב של טכנולוגיה ואופנה. חדשנות תמיד מעוררת מצד אחד סימני שאלה ומצד שני התרגשות. והמשקיעים עשויים לראות בכך רמז למטרות של מטא להוביל גם בטכנולוגיה לבישה, ואולי להגביר את האמון באסטרטגיה הרחבה יותר של החברה. בנוסף, גם המניות של EssilorLuxottica יכולות לעלות ולמעשה כבר רואים תזוזה על רקע ההזדמנות שהיר קיבלה להיכנס לפלחי שוק חדשים ובעצם לקבח גם גישה לבסיס הצרכנים העצום של חברת מטא.
מניית מטא עלתה מעל 30% מתחילת 2024. גרף שבועי מאת TradingView
מה התמונה הגדולה יותר? עתיד מבוסס בינה מלאכותית
מטא מהמרת בגדול על בינה מלאכותית כמו חברות טכנולוגיה גדולות אחרות, ואנליסטים לא מפספסים את הנקודה הזו. למשל, Jefferies רואה פוטנציאל בבינה מלאכותית בקוד פתוח של מטא למקורות הכנסה חדשים, גם BofA Securities מדגיש את סיכויי הצמיחה בכל הקשור לתחום ה-Reels, הוגם בתחום הודעות ומודעות פרסום משופרות יותר על ידי בינה מלאכותית. בנוסף, ההערכות הן שהאפשרות להגדיל את הוצאות הפרסומות בתחום הפוליטי + האיסור על TikTok הממשמש ובא בתחילת 2025 יכולה גם היא לשחק לטובת מטא. (שהרי כידוע, ארה"ב הודיעה על איסור על אפליקציית המדיה החברתית בארצות הברית והאפליקציה תוצא מחוץ לחוק לחלוטין אלא אם כן היא תסכים להימכר).
לסיום, כשמטא תחשוף את תוצאות הרבעון השני שלה, המשקיעים כנראה יתמקדו בשאלה האם כל ההשקעות על הבינה המלאכותיות מתחילות להניב תוצאות, ואיך הן עשויות לעצב מחדש את מסלולי ההכנסות של החברה.
אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.