במשך קרוב לשעתיים הבוקר, בין השעה 08.00 ועד קרוב ל-10.00, לא ניתן היה לבצע פעולות בכרטיסי אשראי בישראל. התלונות החלו להגיע בשמונה בבוקר, כשצרכנים גילו שאינם יכולים לשלם בכרטיס האשראי שלהם בעסקים שונים, וזאת ללא סיבה מוצדקת. מדובר בעשרות אלפי עסקאות.
מהר מאוד הסתבר שהסיבה לחוסר האפשרות לבצע פעולות בכרטיסי האשראי, היא תקלה במערכת חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטים), האחראית על סליקות כרטיסי האשראי במדינה.
נודע, כי במערכת שב"א, כי לאחר גילוי התקלה במערכת, הופסקו כל שירותיה למשך למעלה משעה. בסדרת בדיקות שבוצעה בחברה, עלה שמקור התקלה הוא בשרתי חברות סליקה היושבים בחו"ל. מדובר בחברות שסולקות בעיקר עסקים; כ- 10 אחוזים מבעלי העסקים בארץ משתמשים בחברות סליקה שהשרתים שלהן יושבים בחו"ל. בשב"א ניתקו את המערכת שלה מהשרתים בחו"ל, והיא חזרה לפעילות. גם הפעילות עם השרתים מחו"ל חודשה בהצלחה.
לאחר גילוי התקלה ופתירתה, עדכנה חברת שב"א כי: "מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי פועלת בצורה סדירה ומלאה ומאז השעה 9:50 מאפשרת חיבור לכלל הגופים במשק. בשעה זו עוברות ומאושרות דרך שבא למעלה מ-8,000 עסקאות בדקה"
בשב"א מאשרים כי מערך הסייבר הלאומי עודכן מרגע גילוי התקלה בשרתים בחו"ל, וגם בנק ישראל עודכן. גורמים מעורים במקרה, מציינים שיש אפשרות סבירה שמדובר במתקפת סייבר ברף נמוך, שמעמיסה כניסות על שרתים וגורמת לקריסתם. כל האפשרויות נבדקות.
בשעות הצהריים עדכנה חברת שב"א בדיווח לבורסה כי מדובר במתקפת סייבר: "החל מהשעה 07:00 לערך, בעקבות מתקפת מניעת שירות, גופים המחוברים לחברה באמצעות אינטרנט חוו שיבושים בהעברת עסקאות לאישור בכרטיסי חיוב. עם זאת, פעילות החברה כמערכת התשלומים הלאומית פעלה כסדרה.
"החברה ביצעה פעולות לצורך מניעת המתקפה ובשעה 09:50 הפעילות חזרה לסדרה באופן מלא.
"להערכת החברה, האירוע לא השפיע באופן מהותי על הכנסות החברה בגין פעולות אלו.
"החברה ממשיכה לספק מענה ושירות לכל לקוחותיה".