למונייד (NYSE: LMND), חברת ביטוח דיגיטלי מבוסס AI, מדווחת הלילה (ד׳) את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2024:
גידול של 24% ב-In Force Premium (סך הפרמיות) המשקף את צמיחת החברה, לסכום כולל של $889M.
גידול של 19% ב-Revenue (הכנסות) לסכום של 137 מיליון דולר.
Gross Profit (רווח גולמי) גדל ב-71%, בעוד שה-Gross margin (שולי הרווח הגולמי) גדל ב-8 נקודות האחוז ל-27% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
שיפור של 10 נקודות אחוז ב-Loss Ratio (יחס תשלום תביעות להכנסות) מ-83% ברבעון המקביל ב-2023 ל-73% ב-2024.
בעקבות השיפור המשמעותי בכל הפרמטרים העסקיים, החברה ממשיכה את האצת הצמיחה תוך גידול של 27 מיליון דולר בהשקעות שיווק ורכישת לקוחות. למעט השקעה זו, ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו ב-1%. דינמיקות אלו באות לידי ביטוי בגידול זמני בהפסד ה-EBITDA של 22%.
נכון לתקופת הדו״ח, ללמונייד 2,313,113 לקוחות.
למונייד תערוך אירוע למשקיעים ב-19 בנובמבר בו תתן עדכונים מפורטים אודות חזון החברה, יכולות ה-AI והתוכניות השאפתניות להמשך.
עוד על הרבעון
תעשיית הביטוח כולה חוותה ברבעון השלישי אירועים רבים של מזג אוויר קיצוני (CAT) ואף על פי כן, המודל של למונייד הוכיח את עצמו כעמיד במיוחד מפני השפעות האקלים - יחס תשלום תביעות להכנסות ברבעון המדווח הוא הטוב ביותר בארבע שנים האחרונות - 73%. מדובר ברבעון הרביעי ברציפות שהחברה רואה שיפור דו-ספרתי בפרמטר זה.
השיפור הדרמטי מיוחס ל(1) גיוון בפורטפוליו: בעשרת הרבעונים האחרונים, הצמיחה במוצרים שאינם מושפעים ממזג האוויר יותר מהוכפלה, מ-22% ל-45. (2) שיפור ביכולות תמחור המוצרים וצמצום החשיפה באזורים שנוטים לאירועי מזג אוויר קיצוניים.
ביטוח רכב הראה לאחרונה שיפור של 12 נקודות אחוז בתשלום תביעות להכנסות, נתון מעודד במיוחד שכן החברה רואה במוצר המנוע העיקרי לצמיחה מואצת.
יעילות, אוטומציה ו-AI
להוציא השקעות ברכישת לקוחות, בשנתיים האחרונות החברה חוותה צמיחה דרמטית בלקוחות וסך הפרמיות - בזמן שההוצאות התפעוליות נמצאת ביציבות וירידה:
קצב הצמיחה השנתי (CAGR) (22%), הוא יותר מפי 3 מההוצאה התפעולית (6%).
להוציא את ההוצאות על צמיחה, מתוכן 80% ממומן על ידי סוכנים סינטטים, כל שאר ההוצאות התפעוליות כמעט ולא השתנו ואף ירדו ברבעונים מסויימים בשנה האחרונה. נתון זה משקף את היכולת של למונייד למנף טכנולוגיה, בינה מלאכותית ואוטומציה בכדי להוריד הוצאות תוך כדי צמיחה מהירה.
שי וינינגר: ״צמיחה מואצת, צמיחה אף דרמטית יותר ברווח הגולמי ותזרים חיובי הגדול ביותר שהיה לנו עד כה - הופכים את הרבעון הזה למצוין. כפי שאמרנו בעבר, טכנולוגיה היא המנוע של למונייד ואנחנו רואים את השפעתה בתוצאות הפיננסיות. אנחנו מצפים להמשיך את המגמות האלה אל תוך 2025 ומעבר לה״.
|
Q3 2024 |
Q2 2024 |
Q3 2023 |
IFP |
$889.1M |
$838.8M |
$719M |
Net Cash Flow |
$48M |
$4M |
$3M |
Gross loss ratio (יחס תשלום תביעות להכנסות) |
73% |
79% |
83% |
Adjusted gross profit (רווח גולמי מותאם) |
$38.6M |
$33.4M |
$24.9M |
Active Customers (לקוחות פעילים) |
2,313,113 |
2,167,194 |
1,984,154 |
Revenue (הכנסות) |
$136.6M |
$122.0M |
$114.5M |
Adjusted EBITDA |
$(49.0) |
$(43.0M) |
$(40.2) |