דריו הלת׳ צומחת בהכנסות לרבעון

דריו הלת׳ מפרסמת תוצאות פיננסיות ותפעוליות לרבעון השלישי של 2024 •• הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-7.42 מיליון דולר, עלייה של 18.7% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2024, ועלייה של 111% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

 

 
ארז רפאל, מנכ״ל דריו, צילום: אביב קורטארז רפאל, מנכ״ל דריו, צילום: אביב קורט
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/11/2024

החברה הציגה שיפורים משמעותיים בביצועים הפיננסיים ובמומנטום העסקי שלה.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו בכ-7.42 מיליון דולר, עלייה של 18.7% בהשוואה להכנסות הרבעון השני של 2024 ועלייה של 111% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הנובעת בעיקר מגידול בהכנסות B2B2C.

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי של 2024 ירד ב-25.7% לכ-12 מיליון דולר על בסיס GAAP וב-33.3% לכ-7.1 מיליון דולר על בסיס non-GAAP, בהשוואה לרבעון השני של  2024.

הסינרגיות שנוצרו כתוצאה מהמיזוג בין דריו וטוויל, צפויות להפחית את הוצאות התפעול בכ-38% עד הרבעון הראשון של 2025 (בהשוואה לרבעון הראשון של 2024), וכתוצאה מכך להפחית את ההפסד התפעולי בכ-49% עד לרבעון הראשון של 2025 ולהפחית את ההפסד התפעולי non-GAAP בכ-59%.

הישגים משמעותיים ברבעון הכוללים: 10 לקוחות B2B2C, כולל תוכנית בריאות לאומית של Medicare, תוכנית בריאות אזורית של Medicaid וחברת פארמה בינלאומית מובילה.

הושגה התקדמה משמעותית בטרנספורמציה של ערוץ הפארמה/מכשור רפואי למודל מבוסס הכנסות חוזרות, הודות לשתי עסקאות חדשות, לרבות עסקה עם אחת משש חברות הפארמה העולמיות המובילות.

דריו מתקדמת כמתוכנן להשגת איזון תזרימי תפעולי עד סוף 2025.
 

עדכון עסקי לרבעון השלישי של 2024 והתפתחויות אחרונות

חברת דריו הלת' (DarioHealth Corp, נאסד"ק: DRIO), חלוצה בשוק הגלובלי של שירותי בריאות דיגיטליים (DTx), פרסמה היום תוצאות כספיות לרבעון השלישי של שנת 2024, עם שיפורים משמעותיים בביצועים הפיננסיים ובמומנטום העסקי. 

החברה הציגה צמיחה בהכנסות ומספר חוזים חדשים עם לקוחות חשובים, אשר מניחים בסיס איתן לקראת שנת 2025. הישגים אלו מדגימים לא רק התקדמות מתמשכת במדדים הפיננסיים, אלא גם משקפים ביצוע מוצלח של יוזמות אסטרטגיות ארוכות-טווח שמטרתן להניע צמיחה בת-קיימא.

"ברבעון השלישי הושגה התקדמות משמעותית בביצוע התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית שלנו להיות ספק רווחי של פתרונות מקיפים לניהול מצבים כרוניים, המניעים את מעורבות המשתמשים ומשפרים את מצבם הבריאותי, בעלות טיפול מופחתת", מסר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "מאמצי הייעול שלנו בעקבות המיזוג עם טוויל, בשילוב עם גידול בהכנסות במספר ערוצים, מציבים אותנו בעמדה טובה להצלחה מתמשכת. אנו רואים התקדמות ברורה בטרנספורמציה של החברה ונשארים ממוקדים בהגעה לרווחיות עד סוף 2025".

החברה דיווחה על שיפור בכל המדדים הפיננסיים המרכזיים, הן באופן רציף מרבעון קודם, והן בהשוואה שנה-מול-שנה. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-7.42 מיליון דולר, עלייה של 18.7% בהשוואה לרבעון השני של 2024 ועלייה של 111% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שנובעת בעיקר בשל הצמיחה בהכנסות מפעילות הליבה בערוץ ה-B2B2C.

באמצעות אופטימיזציה מתמשכת של ערוצי ההכנסות ומעבר למודלים של הכנסות חוזרות, הרווח הגולמי מפעילות ה-B2B2C עלה ל-83%, כאשר הרווח הגולמי הכולל הגיע ל-52% והרווח הגולמי פרופורמה הגיע ל-70.3% (על בסיס non-(GAAP.

בעקבות הרכישה האחרונה של טוויל, דריו יישמה אסטרטגיות ממוקדות לניהול עלויות, והפחיתה את הוצאות התפעול על בסיס GAAP לכ-15.9 מיליון דולר, הפחתה של 16% בהשוואה לרבעון השני של 2024, והוצאות תפעוליות על בסיסnon- GAAP לכ-12.3 מיליון דולר, הפחתה של 15.9% בהשוואה לרבעון השני של 2024.

"אנו לא רק צומחים; אנו מאמינים שאנו משפרים את האיכות ואת צפי ההכנסות שלנו", מסר סטיבן נלסון, מנהל מסחרי ראשי של דריו. "עם עשרה לקוחות חדשים הרבעון וגיוון בערוצי ההכנסות שלנו, אנו מבססים את ההצלחה המתמשכת של דריו בשנת 2025 ומעבר לה".

החברה דיווחה על הפחתה של 25.7% בהפסד התפעולי על בסיס GAAP לעומת רבעון קודם, לכ-12 מיליון דולר, והפחתה של 33.3% בהפסד התפעולי על בסיס non-GAAP, לכ-7.1 מיליון דולר.

במבט קדימה, דריו צופה את המשך המגמה החיובית בביצועיה הפיננסיים, באמצעות צמיחה מתמשכת בהכנסות, הגדלת הרווח הגולמי בשל השינוי החיובי בתמהיל ההכנסות ומינוף תפעולי הקשור להפחתת ההוצאות הקבועות שלנו. החברה צופה הפחתה של 38% בסך ההוצאות התפעוליות בין הרבעון הראשון של 2024 והרבעון הראשון של 2025, לצד הפחתה של 49% בהפסד התפעולי והפחתה של 59% בהפסד התפעולי non-GAAP בהתאמה. כל אלה סוללים את הדרך לעבר איזון תזרימי עד סוף שנת 2025.


דגשים עסקיים

ברבעון השלישי של 2024, שיפרה החברה את המומנטום המסחרי שלה עם 10 לקוחות חדשים, ומיצבה עצמה לקראת צמיחה איתנה ב-2025. דריו התמקדה לא רק בהגדלת ההכנסות אלא גם בהפיכתן לקבועות, באמצעות גיוון ערוצי ההכנסה והלקוחות. מאמץ זה כלל טרנספורמציה של ערוץ הפארמה— שבעבר ייצג את הערוץ היחיד שהניב הכנסות חד-פעמיות, למודל הכנסות חוזרות.

תוכניות בריאות: החברה שיתפה פעולה עם תוכנית בריאות לאומית שלMedicare  וטוויל מבית דריו, לקידום הזדקנות בריאה והשיקה תוכניות קרדיו-מטבוליות בקנה מידה גדול עם תוכנית בריאות אזורית בתחום ה- Medicaid.

מעסיקים: דריו חתמה על חוזים עם 7 מעסיקים חדשים, בעיקר לאספקת פתרונות קרדיו-מטבוליים, והבטיחה חוזה ראשון עם תוכנית בריאות כמעסיק. בנוסף, החברה הכריזה על תוכנית הטבות חדשה לחברי AARP המעניקה גישה למיליוני חברי הארגון לתוכניות בריאות ורווחה, החל מינואר 2025.

ערוץ הפארמה והמכשור הרפואי: דריו חתמה על 2 עסקאות חדשות, לרבות חוזה גדול עם אחת משש חברות התרופות הבינלאומיות המובילות והסכם עם חברת מכשור רפואי. החברה צופה כי חוזים אלו יתרמו להכנסות בטווח הקרוב והם בנויים על מודל "דמי רישום עבור שירותי פלטפורמה" של החברה, שאמור להניב זרם הכנסות חוזרות שנתי.

כמו כן, רבעון זה עמד בסימן השלמת תהליך הסינרגיה בין טוויל לפלטפורמה המלאה של דריו. השילוב של טכנולוגיות בתחום הבריאות ההתנהגותית, רווחה, ניווט ומעורבות, יוצרות כעת את הפתרון המקיף ביותר בשוק הבריאות הדיגיטלית תחת המותג של דריו.

"אנו נרגשים מן ההזדמנויות ההולכות וגדלות ליכולות הבינה המלאכותית (AI) שלנו, במיוחד כאשר נתונים הופכים לנכס חיוני יותר ויותר במודל העסקי", הוסיף ארז רפאל. "באמצעות שילוב של בינה מלאכותית ומיקרו-שירותים, אנו מאמינים שאנו יכולים לחולל מהפכה בתחומים כגון פיתוח תרופות, מעורבות צרכנים והתאמה אישית, כאשר הנתונים שלנו מאפשרים לבצע מוניטיזציה פנימית וחיצונית כאחד."

עם מומחיותה המובילה בשוק, דריו ממוצבת היטב לנצל מגמות מתפתחות אלו ולהמשיך להשיא ערך לבעלי מניותיה.
 

סיכום התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2024

הכנסות החברה ברבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2024, הסתכמו בכ-7.42 מיליון דולר, ומשקפות עלייה של 111% מכ-3.52 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 18.7% מכ-6.26 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. העלייה בהשוואה לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר 2023, נבעה מגידול בהכנסות מערוץ ה-B2B2C והמיזוג עם הכנסות טוויל.

הכנסות חוזרות מערוצי ה-B2B2C, מעסיקים ותוכניות בריאות ברבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2024, הסתכמו בכ-5.44 מיליון דולר, בהשוואה ל-1.29 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ומשקפות עלייה של 320%, ובהשוואה לכ-5.54 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, המשקפות ירידה של 1.9%.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2024, הסתכם בכ-3.9 מיליון דולר, עלייה של 3.3 מיליון דולר או 534%, בהשוואה לרווח גולמי של 610,000 דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 41% מכ-2.76 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. הסיבה לעלייה זו היא הגידול בהכנסות מערוץ ה-B2B2C שלנו. שיעור הרווח הגולמי גדל ל-52.2% ברבעון השלישי של 2024, מ-17.3% ברבעון השלישי של 2023 ו-44.1% ברבעון השני של 2024.

הרווח הגולמי פרופורמה, בנטרול של כ-1.34 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות ברכישת טכנולוגיה, הסתכם בכ-5.2 מיליון דולר, או 70.3% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של 1.7 מיליון דולר, או 48.8% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2023, ורווח גולמי פרופורמה של 4.0 מיליון דולר, או 63.8% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2024. התאמה בין מדידת התוצאות לפי  GAAP ל- Non-GAAP מובאת בטבלאות הנתונים הכספיים הכלולים בהודעה באנגלית. הסבר על מדדים אלה כלול בהמשך ההודעה תחת הכותרת "Non-GAAP Financial Measures".

הוצאות תפעול ברבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2024, הסתכמו בכ-15.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-16.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-18.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2024, ירידה של כ-0.25 מיליון דולר, או 1.5%, בהשוואה לרבעון השלישי של 2023, וירידה של כ-3 מיליון דולר, או 16% בהשוואה לרבעון השני של 2024. הירידה, בהשוואה לרבעון השלישי של 2023, נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעול. הירידה בהשוואה לרבעון השני של 2024, נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעול והוצאות בגין תגמול מבוסס במניות.

סך ההוצאות התפעוליות, בניכוי תגמול מבוסס במניות, הפחתה של הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת ברבעון השלישי של 2024 עמדו על כ-12.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-10.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-14.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. 

ההפסד התפעולי ברבעון השלישי של 2024 הסתכם בכ-12 מיליון דולר, ירידה של כ-3.5 מיליון דולר או 23%, בהשוואה לכ-15.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023, וירידה של כ-4.2 מיליון דולר, או 25.7% בהשוואה ל-16.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. הירידה בהשוואה לרבעון השלישי של 2023 נבעה בעיקר מעלייה ברווח הגולמי. הירידה בהשוואה לרבעון השני של 2024 נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעוליות. 

הוצאות המימון ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו בכ-0.3 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות מימון של כ-0.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לעלייה זו נבעה משינויים בסעיפים שונים הכלולים בהוצאות המימון.

ההפסד הנקי ברבעון השלישי של 2024 הסתכם בכ-12.3 מיליון דולר, ירידה של כ-3.4 מיליון דולר, או 21.6% בהשוואה להפסד נקי של כ-15.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וירידה של כ-1.3 מיליון דולר, או 9.4% בהשוואה לכ-13.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2024. 

ההפסד הנקי בניכוי תגמול מבוסס במניות, הפחתה של הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת ברבעון השלישי של 2024 הסתכם בכ-7.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-9.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד והפסד נקי של כ-8.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2024.

התאמה בין מדידת התוצאות לפי GAAP ל Non-GAAP - מובאת בטבלאות הנתונים הכספיים הנכללים בהודעה באנגלית. הסבר על מדדים אלה כלול בהמשך ההודעה תחת הכותרת "Non-GAAP Financial Measures".


תוצאות כספיות לתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024:

ההכנסות בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, הסתכמו בכ-19.4 מיליון דולר, עלייה של 16.1% מ-16.7 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, הסתכם בכ-9.1 מיליון דולר, עלייה של 55%, או 3.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח גולמי של 5.9 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2023.

הרווח הגולמי פרופורמה בנטרול של כ-3.7 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות ברכישות, הסתכם בכ-12.8 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של כ-9.1 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023. שיעור הרווח הגולמי פרופורמה, בניכוי הפחתות הקשורות לרכישה, הסתכם ב- 65.9% בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2024, לעומת 54.6% בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023. התאמה בין מדידת התוצאות לפי  GAAP ל- Non-GAAP מובאת בטבלאות הנתונים הכספיים הכלולים בהודעה באנגלית. הסבר על מדדים אלה כלול בהמשך ההודעה תחת הכותרת "Non-GAAP Financial Measures".

הוצאות התפעול בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, הסתכמו בכ-55.1 מיליון דולר, עלייה של כ-7.3 מיליון דולר, או 15.3%, בהשוואה לכ-47.8 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023. העלייה נבעה מרכישת טוויל. כלל הוצאות התפעול בניכוי תגמול מבוסס מניות, הפחתה בגין הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2024, הסתכמו בכ-39.7 מיליון דולר, לעומת כ- 32.3 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023.

ההפסד התפעולי בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2024, גדל בכ-4.1 מיליון דולר לכ-46.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-42 מיליון דולר הפסד תפעולי בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023. עלייה זו נבעה בעיקר בשל עלייה בהוצאות התפעוליות. 

ההכנסות מימון בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, הסתכמו בכ-11 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות מימון של 3.2 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2023. הסיבה לגידול זה היא שערוך כתבי האופציה ששולמו מראש שהונפקו במסגרת התמורה לרכישת טוויל, בשל סיווגם כהתחייבות על פי GAAP.

ההפסד הנקי בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2024, הסתכם בכ-33.1 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של כ-45.1 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023. הירידה נבעה בעיקר בשל עלייה בהכנסות מימון. 

ההפסד הנקי בניכוי תגמול מבוסס במניות, הפחתה של הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2024, הסתכם בכ-13.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של כ-26.2 מיליון דולר בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר, 2023.

התאמה בין מדידת התוצאות לפי GAAP ל Non-GAAP - מובאת בטבלאות הנתונים הכספיים הנכללים בהודעה באנגלית. הסבר על מדדים אלה כלול בהמשך ההודעה תחת הכותרת "Non-GAAP Financial Measures".
 

x