הפרסומת החדשה של "ליברה" מרתיחה את סוכני הביטוח

הפרסומת החדשה של חברת הביטוח ליברה שבה היא מדגישה כי "מאחורי אתרי ההשוואות עומדים סוכני ביטוח שגוזרים עמלה", מעוררת סערה בקרב סוכני הביטוח. ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר, פנה למנכ"לית "ליברה" אתי אלישקוב, וביקש להסיר את הפרסומת בטענה שמדובר בהשמצה. רוזנפלד: "קמפיין נרטיבי שכזה לא עוזר לאף אחד, וודאי לא לכם"

 

 
אתי אלישקוב, מנכ״לית ליברה, צילום: אבי מועלם; ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר, צילום עצמיאתי אלישקוב, מנכ״לית ליברה, צילום: אבי מועלם; ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר, צילום עצמי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/01/2025

פרסומת חדשה של חברת הביטוח "ליברה", שהחלה לרוץ בימים האחרונים בערוצי הטלוויזיה מעוררת גלי זעם וביקורת בקרב סוכני הביטוח. בפרסומת המשודרת בערוצי הטלוויזיה המסחריים טוענת ליברה, כי "באתרי השוואות (מחירי ביטוח.ק.מ.) לא תמצאו את ליברה. מהסיבה הפשוטה שמאחורי האתרים האלו בתכל'ס עומדים סוכני ביטוח שגוזרים עמלה. אה, לא ידעתם את זה? אופס, עכשיו אתם יודעים כשמשווים מחירים תמיד חשוב לקבל הצעת מחיר, ולחסוך את פערי התיווך של אתרי הסוכנים".

צילום מסך מסרטון הפרסומת של ליברה:


 

"ציבור המבוטחים לא אוהב השמצות"

פניות רבות של סוכני ביטוח אל ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר, הביאו אותו לכתוב מכתב אישי אל מנכ"לית ומייסדת ליברה אתי אלישקוב.

"בימים האחרונים עלתה פרסומת שלכם בערוצים המסחריים המקטינה את סוכני הביטוח בישראל ואת חשיבותם, ותכליתה, אם אני מבין נכון, להטמיע בתודעת הציבור את ייתור סוכן הביטוח בתהליך מכירת ביטוח אלמנטרי," כותב רוזנפלד.

עוד רוזנפלד כותב, "כאחת שצמחה עם סוכנים, ניהלה חברת סוכנים והתפרנסה מתפוקתם, ואף מהיכרותי הטובה איתך, ארוכת השנים, אין בליבי כל ספק כי את מוקירה את פועלם המבורך, ומכירה בחשיבותם של הסוכנים גם במכירת פוליסות רכב ודירה. וכאחד שייצג את סוכני הביטוח שנים רבות, בשלל תפקידים בלשכת סוכני הביטוח עד סיום כהונתי כנשיא הלשכה, ועושה זאת עד היום ברמה האישית כ"שגריר" של הענף כולו בפלטפורמות שונות, לרבות תקשורתיות, אני סבור שקמפיין נרטיבי שכזה לא עוזר לאף אחד, וודאי לא לכם, ואף מוציא אתכם באור לא חיובי למול ציבור המבוטחים שמזמן חדל מלחבב השמצות".

"חשוב לציין אף אחד איננו מתנגד לתחרות, ההיפך הוא הנכון סוכני הביטוח הם מחוללי התחרות העיקריים בענף, ולראייה 80 אחוז מכלל הציבור עפ"י כל סקר מעדיף שירות של סוכן.

"שיקולכם עמכם שלא לעבוד באמצעות סוכנים ויחד עם זאת יש לעשות זאת במכובדות ולשמור על כבודם של כלל השחקנים בשוק.

"פנייתי זאת אלייך נעשית אומנם ברמה האישית, אך מגיעה מתוך קריאה של עשרות סוכנים ביממה האחרונה שפנו אליי וחשים כמוני שהלכתם צעד אחד רחוק מידי.

"נכון וראוי יהיה לחדול מכך בבחינת "ספר בהחלט במה אתה טוב אך לא במה אחרים גרועים.

"מהיכרותינו רבת השנים אני משוכנע שתתני חשיבות לפנייתי," מסיים רוזנפלד את פנייתו.

"דמנו הותר"

ברשתות החברתיות של סוכני הביטוח מעוררת הפרסומת של ליברה תגובות נזעמות: בושה של התבטאות חתומה על ידי מנכ"לית/ בעלים של החברה שבעברה היתה מנכ"לית הכשרה והנפת הדגל שלה היתה כי הכשרה חברת סוכנים. השימוש במילים לגזור עמלה כל כך מגעיל. האם היא משתכרת או גוזרת משכורת?"… כותב אחד הסוכנים.

"דמנו הותר, מעניין אם היו יוצאים בפרסומת נגד סוכני נסיעות או רו״ח/עו״ד כמה מהר היו מגישים תביעה נגד המפרסם," קובל סוכן אחר.

מבדיקת פאנדר עולה כי ליברה צודקת באופן עקרוני. אתרי השוואות מחירי הביטוח הם בבעלות סוכני ביטוח: "וובי" היא גם סוכנות ביטוח ולא רק אתר השוואות מחירים; "פוליסע" אתר השוואות מחירי ביטוח רכב, היא בבעלות משותפת של שתי סוכנויות ביטוח: וריטס (בבעלות הראל) וגארד.  "בסטי" אמנם אינה סוכנות בפני עצמה, אך היא מוחזקת ב-50% על ידי חברת מנורה מבטחים סוכנויות.

לידי פאנדר הגיע מכתב התשובה של מנכ"לית ומייסדת ליברה אתי אלישקוב, לליאור רוזנפלד, להלן:

"היי ליאור,

"לא שוחחנו הרבה זמן, מקווה שאתה בטוב בתקופה זאת.

"ברור לך בתור אחת שעבדה רק עם סוכנים בעבר שאני מעריכה מאוד את סוכני הביטוח ולרגע לא פיקפקתי בזכות קיומם – אני מאמינה שלכל ערוץ הפצה יש את יתרונותיו וכל צרכן צריך לעשות בחירה מושכלת בהתאם לצרכיו. מטרת הפרסומת היא לא לזלזל או לפגוע בסוכני הביטוח אלא להציף בפני ציבור המבוטחים שליברה לא נמצאת באתרי ההשוואות.

רבים לא מודעים לכך שאתרי ההשוואות לא כוללים את חברות הביטוח הישירות, וההשוואה שהם עושים באמצעותם לא מציגה את כל האפשרויות ואת כל טווח המחירים בענף.

שים לב שהמסר של הפרסומת הוא: כשמשווים מחירים, חשוב תמיד לקבל הצעת מחיר גם מליברה.

זאת מהות הפרסומת".

מחברת ליברה נמסר בתגובה רשמית: "קיבלנו את מכתבו של ליאור וצר לנו אם סוכני הביטוח ראו בכך פגיעה אישית בכבודם. ליברה אינה מזלזלת באף אחד מערוצי ההפצה בענף, אך עם זאת, מאמינה שהצרכן צריך להיות מודע לכל האפשרויות העומדות בפניו. חלק גדול מהציבור לא מודע לכך שאתרי ההשוואות לא כוללים את חברות הביטוח הישירות, ואינו מודע לכך שההשוואה שנעשית באמצעותם לא מציגה את כל האפשרויות ואת כל טווח המחירים בענף. המסר בפרסומת אינו ייתור סוכן הביטוח אלא שיקוף העובדה שבבדיקה שנעשית באתר השוואות בלבד לא מקבלים את התמונה המלאה, ומטרת הפרסומת היא להסביר לצרכן שכשמשווים מחירים, חשוב תמיד לקבל הצעת מחיר גם מליברה".

x