בנק ישראל
19/01/2025
מבוא
1 . כללי הבנקאות (שירות ללקוח)(עמלות)(תיקון מס' 3), התשפ"ה- 2024 (להלן – כללי העמלות או הכללים) כוללים הוספת חלק 15 - "שירותי ריכוז מידע פיננסי של לקוח וניתוחו".
2 . האסדרה לא לוותה בפרסום דו"ח לפי חוק עקרונות האסדרה, התשפ"ב-2021 מאחר שהשפעותיה הישירות והעקיפות על הגורמים הרלוונטיים או על אינטרסים מוגנים אחרים אינן מהותיות. זאת בהתאם לקבוע בסעיף 34(ג)(2) לחוק זה. כמו כן, האסדרה לא תהיה נתונה לבחינה בדיעבד, על פי סעיף 36 לחוק, לאור קיומן של נסיבות מיוחדות שבשלהן אין הצדקה לבצע את הבחינה, וזאת בשל כך שמדובר בתיקון קל לכללים קיימים ולא לאסדרה כוללת, וכן לאור העובדה שתחום העמלות הינו תחום שנמצא ממילא במעקב שוטף של הפיקוח על הבנקים.