כזכור המערכות החדשניות של אקוואריוס מייצרות ומספקות חשמל נקי ומיועדות לאפשר טעינה אולטרה מהירה של רכבים חשמליים בשוק הרכבים החשמליים הצומח. המערכות של אקוואריוס הן קטנות ויעילות יותר יחסית לפתרונות הקיימים בשוק ואינן תלויות ברשת החשמל.
לדברי גל פרידמן, מנכ"ל אקוואריוס, ״הדוח מוכיח כי מעל לכל ספק לאקווריוס הפתרון הנכון בזמן הנכון הן במושגי מבנה, נצילות ואיכות. אקוואריוס ממשיכה להוביל את מהפכת המנועים החדשניים ולבסס את מעמדה בשוק הטכנולוגי. עם ביצועים פורצי דרך, גמישות תפעולית ויתרון תחרותי משמעותי, החברה צופה עניין גובר במנועי AQ מצד תעשיות שונות.״
חברת אקוואריוס מנועים (ת״א: AQUA), שמחה לעדכן כי התקבל דוח הערכת ביצועים למנועAQ 150 אשר נערך על ידי BTD (Breuer Technical Development), חברה חיצונית בלתי תלויה. הדוח, שהתבסס על בדיקות אימות טכנולוגי במכון חיצוני, מאשר כי מנוע אקוואריוס מציג יתרונות משמעותיים בגודל, משקל, נצילות ויכולת עבודה עם מספר סוגי דלקים:
עיקרי הדוח:
החברה החלה בייצור היחידות הראשונות של מנוע AQ dr, מנוע ראשון מסוגו בעולם.
המנוע של אקוואריוס, מסדרת AQ, פועל בתצורות של צילינדר אחד, שלושה צילינדרים ושישה צילינדרים.
המנוע נבדק על LPG בתצורת צילינדר אחד, ומדידותיו שימשו לביצוע סימולציות עבור הדגמים הנוספים.
ללא שינויים משמעותיים, המנוע צפוי לפעול גם על מימן ו-CNG.
בתצורת שישה צילינדרים, ב-3,000 סל"ד, צפויה נצילות של 40 אחוזים.
מנוע אקוואריוס קל וקומפקטי משמעותית בהשוואה למנועים דומים של יצרניות מובילות בעולם.
בהשוואה לארבעת היצרנים המובילים בעולם, המנוע משיג נצילות גבוהה יותר ב-25 אחוזים מהמנוע הטוב ביותר בשוק.
ל- BTD אין ספק כי למנוע אקוואריוס פטנטים ייחודיים המאפשרים לו לפעול כמנוע multi-fuel ולתמוך בשלושה סוגי דלקים (טרם מסחרי).
יש לציין כי התחזיות לגבי ביצועי המנוע ויישומו המסחרי מבוססות על נתונים קיימים, אך הן תלויות בגורמים חיצוניים שאינם בשליטת החברה ועלולות להשתנות.
החברה תמשיך לעדכן על התפתחויות נוספות.