רשות מקרקעי ישראל ורכבת ישראל מפרסמות מכרז לתכנון, ראשון מסוגו במדינת ישראל להקמה ומימון מתחם לבניית 125 יח"ד למגורים, מסחר ותעסוקה במרכז העיר (מע"ר) מודיעין-מכבים-רעות . המכרז כלול בהסכם שנחתם אשתקד בין רכבת ישראל לרשות מקרקעי ישראל לפיתוח אזורי מסחר, תעסוקה ומגורים במתחמי הרכבת
כנס מציעים יתקיים בתאריך 18.3 בשעה 9 בבוקר תחנת הרכבת מודיעין.
מרחב מרכז
רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז מקוון לרכישת זכויות חכירה לתכנון, הקמה ומימון מתחם המיועד לבניית 125 יח"ד למגורים מסחר ותעסוקה באזור תחנת הרכבת "מודיעין מרכז" במע"ר, מודיעין-מכבים-רעות.
מספר מכרז: מר 31/2025
יוצא בשנית בתנאים משופרים מכרז נוסף לפיתוח אזורי מסחר, תעסוקה ומגורים במתחם רכבת "מודיעין-מרכז" במע"ר מודיעין מכבים רעות.
מדובר על מכרז ראשון מסוגו במדינת ישראל במסגרתו יוקם מתחם מגורים ותעסוקה, בין היתר, מעל תחנת הרכבת במטרה להפוך את המתחם למתחם משולב, בדומה לערים מרכזיות נוספות בעולם, מיטוב ניצול משאב הקרקע ומיקסום האפשרות לשימושים מעורבים. זאת לצד שימושים נוספים המיועדים להגביר את האטרקטיביות של התחנה וההגעה אליה תוך עידוד הציבור הרחב לזנוח את השימוש ברכבים פרטיים לטובת התחבורה ציבורית. מתחם תחנת "מודיעין מרכז" נבחר לפרוייקט הראשון בסדרת מכרזים במתחמי תחנות רכבת ויהווה מודל לפיתוח מתקדם ורב שימושי הכולל אזורי מסחר, תעסוקה ודיור במתחם אחד המחובר למרכז תחבורה ציבורית. המודל מושתת על תחנות רכבת במדינות רבות המהוות מרכזי תעסוקה, בילוי ומסחר מניבים ושוקקי חיים בלב המרקם העירוני ומונגשים באמצעות תחבורה ציבורית 24/7.
לאחר שהמכרז הקודם לא העלה זוכים נערכו שינויים מהותיים במסגרת המכרז ובהם הוסרה הדרישה לבניית עד 300 חניות עבור הרכבת.
הוסרה הדרישה של שכירות לצמיתות בנוגע למגורים שייבנו מעל תחנת הרכבת. כך שאין הגבלה בעניין זה.
הוסרה הדרישה של בנייה מעל שטח התחנה בניהול גורם אחד, והעברת זכויות לגורם אחד בלבד.
המכרז הנוכחי כולל את התחייבות היזם הזוכה במכרז לביצוע עבודות בנייה של 4,000 מ"ר עיקרי בייעוד משרדים (במקום 2000 מ"ר שטחי מסחר כפי שפורסם במכרז הקודם)
המגרש המשווק במכרז זה מיועד לבנייה רוויה למגורים, למסחר ולתעסוקה כחלק מתוכנית להקמת מרכז עסקים ראשי לעיר מודיעין הממוקמת במרכז העיר ומתפרשת על כ-350 דונם.
מדובר בשיווק חוזר של עתודת הקרקע האחרונה באזור זה, הממוקמת במרכז העסקים הראשי ("המע"ר) של מודיעין מכבים רעות, המיועד לשלב שימושים עירוניים ובהם מבני ציבור ותרבות, תעסוקה משרדית, חזיתות מסחריות רציפות לצד שדרה ירוקה שתהווה מרחב עירוני חי ותוסס. המתחם כולל כ-1350 יח"ד למגורים בתמהיל דיור מגוון במבני מגורים מרווחים בגובה 9-12 קומות המשתלבים במערך העירוני הקיים ולאורך השדרה החדשה המתוכננת כטיילת להולכי רגל. המתחם מונגש לחלקי העיר השונים עבור הולכי רגל, נוסעים בתחבורה ציבורית ורוכבי אופניים ומתקיימת בו פעילות עירונית שוקקת בכל שעות היממה.
המתחם כולל שטח למגורים (כ-83 דונם), מגורים ונופש (כ-7 דונם), מגורים ומוסדות ציבור (כ-32 דונם), מסחר, מגורים ותעשיה (כ-38 דונם), תשתית דרכים (כ-74 דונם) ושטחים ציבוריים פתוחים (כ-48 דונם).
ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "המכרז לפיתוח מתחם 'מודיעין-מרכז' במרכז העיר שלנו הוא צעד משמעותי בהגשמת החזון העירוני: עיר מודרנית, חכמה ונגישה, שמאפשרת איכות חיים גבוהה ומשלבת מגורים, תעסוקה, מסחר ותחבורה ציבורית במתחם אחד. זהו עוד מהלך פורץ דרך שישדרג את מרכז העיר, יאפשר פיתוח עירוני איכותי, ויחזק את הכלכלה המקומית לצד יצירת מרחב חי ותוסס לתושבים ולעסקים. נמשיך לפעול לפיתוח מודיעין מכבים רעות כעיר מובילה בישראל."
ינקי קוינט מנהל רמ"י: "התנאים המשופרים שהכנסנו למכרז החדש משקפים את מחויבותה של רמ"י לפיתוח עירוני מסביב תחנות הרכבת ושילובם ברקמה העירונית, בדומה לערים רבות בעולם. הצלחתו של המכרז תבטיח ניצול מיטבי של הקרקע והיא עומדת בהלימה עם פרויקטי תשתיות תחבורה לאומיים שמטרתם להפחית את התלות ברכב הפרטי לטובת שימוש נרחב יותר בתחבורה ציבורית."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "הפרויקטים המבוצעים ומקודמים כיום, מודיעין ואחרים, יהפכו את חוויית השימוש והנסיעה ברכבת למשתלמת כדאית ונעימה יותר. הנוסעים ייהנו ממוקדי תחבורה, תעסוקה, מסחר ומגורים צמודים לזה לזה, אשר יעניקו מעטפת שירותים למשתמשי הרכבת וכל תושבי האיזור.
בכך נשפר דרמטית את השירות, אך גם נשפר את איתנותה הכלכלית של הרכבת, ונביא לשיפור מרקם החיים בסביבת התחנות. "
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "חיבור תחנות הרכבת והפיכתן למרכזים תחבורתיים מתקדמים רבי שימושים ישדרג משמעותית את חוויית הנסיעה, ויציע שירותים שיספקו את צרכי הנוסעים והעוברים בתחנה: מסחר, תעסוקה ואף נדל"ן למגורים.
בכך נשפר את המציאות התחבורתית בישראל, על ידי שיפור הקישוריות והפחתת עומסי התנועה בכבישים, וכן נפתח אפיקי הכנסה חדשים ואסטרטגיים לטובת שיפורי השירות הרכבתיים".
לא תתקבלנה הצעות מתחת למחיר המינימום.
על המגרש חלה תוכנית 420-0138651. יתר פרטי המכרז יפורסמו בחוברת המכרז.
המועד האחרון להגשת הצעות: 07.04.2025 בשעה 12:00 בצהריים בדיוק. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.
להלן פרטי המגרשים המוצעים במכרז זה:
מתחם |
מגרש |
גוש |
חלקה |
שטחבמ''ר |
מספריח"ד להשכרה לצמיתות |
מחירמינימוםבש"ח (לאכולל מע"מ) |
גובה פיקדוןלקיום הצעהבש''ח |
סה"כ הוצ"פלתשלום לרשותבש"ח כנגד חשבוניתכולל מע"מ |
א |
101 |
5883 |
7 |
6,757 |
125* |
135,476,375 |
29,775,000 |
37,749,724 |