ירידה בביקוש למשווקי השקעות סוחרים ומנהלי השקעות

בשוק ההון נרשמה ירידה חדה בביקושי כח האדם ברבעון השני של שנת 2011. הירידה הינה תוצאה של מצב אי הודאות והירידות המתמשכות בבורסה מתחילת שנה.

 

 
 

אלירן כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/07/2011

חברת נקודת פתיחה, המתמחה בהשמת עובדים בתחום החשבונאי פיננסי עידכנה את אינדקס השכר לבעלי תפקידים בתחום זה לרבעון השני בשנת 2011.
האינדקס מציג טווח שכר לכ - 30 בעלי תפקידים, בתחום החשבונאי - פיננסי בכל הרמות ומבוסס על נתונים שנאספו בחברה.

אהוד כהן, מנכ"ל חברת ההשמה נקודת פתיחה, מציין כי ברבעון השני לשנת 2011 נרשמה יציבות בביקושים לכ"א בתחום החשבונאי ביחס לרבעון המקביל אשתקד וביחס לרבעון הראשון לשנת 2011.

עיקר הביקושים בתחום החשבונאי, כמו ברבעונים הקודמים, הינו בעיקר בתפקידים הזוטרים, תפקידי הביניים ותפקידי הניהול הזוטר. המדובר בתפקידי מנהלי חשבונות מתחילים דרך מנהלי חשבונות מנוסים ועצמאיים, כלכלנים מתחילים ובתפקידי ביניים ועד  לעוזרי חשבים וחשבים.

הואיל ושיעור האבטלה בישראל צנח ל 6.2% , נוצר מצב שבו השוק הפך לשוק של עובדים בניגוד לשוק המעסיקים שאפיין את השנה הקודמת. לירידה זו בשיעור האבטלה ישנה השלכה גם על המשרות ומבקשי העבודה בתחום החשבונאי.

במצב שבו הדרישה לעובדים בתחום הפיננסי חשבונאי עולה על הביקוש במשרות הללו, נוצר  קושי רב בהשמת מנהלי חשבונות ביחוד במשרות הדורשות ידע ספציפי כזה או אחר, או התמחות בתוכנות ERP . המצב דומה גם בדרישה לכלכלנים בדרג הביניים ולחשבים זוטרים. מעסיקים אשר לא מתאימים את עצמם למצב החדש, הן מבחינת התגמשות בדרישות הסף למשרה, והן מבחינת מהירות תגובה וקבלת החלטות, מגלים באיחור כי  מועמדים איכותיים "נחטפו" ע"י מקום עבודה גמיש זריז והחלטי יותר.

כתוצאה מעודף הביקושים על ההיצע  עלו רמות השכר לתפקידים אלה בשיעור של עד  8% ביחס לרבעון הקודם.

לעומת זאת, הדרישה לבעלי תפקידים בכירים כמו סמנכ"לי כספים בכירים או מנהלי מחלקות כלכליות אינה גבוהה ומספר המשרות הבכירות המוצעות בשוק מצומצם. בתחום הבכירים נוצר מעגל קסמים שבו מיעוט המשרות הבכירות בשוק, מאלץ מחפשי עבודה בכירים להתפשר על רמות השכר. התפשרות זו, המורידה באופן כללי את שכר הבכירים במשק גורמת לבעלי תפקידים בכירים להישאר במקום עבודתם ולחכות לעליה ברמות השכר. חוסר הניידות של נושאי תפקידים בכירים, יוצר את הסטגנציה בשכבת הבכירים בארגונים, ומיעוט משרות בכירות המוצעות בשוק.

בשוק ההון נרשמה ירידה חדה בביקושי כח האדם ברבעון השני לשנת 2011, ברבעון זה נרשמה ירידה בביקושים בשיעור של כ 40% ביחס לרבעון הראשון לשנת 2011 ועליה בשיעור 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

הירידה הינה תוצאה של מצב אי הודאות והירידות המתמשכות בבורסה מתחילת שנה זו.
מניתוח בביקושי כ"א בשוק ההון לשנת 2011 עולה כי עיקר הירידה הינה לתפקידי משווקי השקעות סוחרים ומנהלי השקעות.

למרות האמור לעיל, עדיין ישנו קושי לאתר מועמדים איכותים בעלי ניסיון מבתי השקעות גדולים לתפקידי אנליסט מניות ואנליסט חוב.

מר כהן מציין כי בשוק ההון לא נרשמו שינויים מהותיים ברמות השכר ברבעון זה.

ביחס  לרבעון השלישי לשנת 2011, ההערכה היא  שתהיה ירידה עונתית בביקושים לעובדים בתחום החשבונאי פיננסי עקב חופשות הקיץ והחגים.

את "אינדקס השכר" המתעדכן בכל רבעון,  (העדכון הבא יפורסם בחודש אוקטובר), ניתן למצוא באינטרנט בכתובת www.spoint.co.il/pay.asp .


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.


 

x