גבי ינקוביץ, מנכ"ל קבוצת ארד והוגו צ'אופן יו"ר דירקטוריון קבוצת ארד מסכמים את 2024

קבוצת ארד מפרסמת את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-5.2 מיליון דולר, גידול של כ-27% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

 

 
קבוצת ארד, צילום: יח״צקבוצת ארד, צילום: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/03/2025

עיקרי התוצאות לשנת 2024:

הכנסות הקבוצה בשנת 2024 הסתכמו בכ-394 מיליון דולר, לעומת כ-361.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-9.1%. מרבית הגידול במכירות נוצר ממכירות של המוצרים האולטרה-סוניים של הקבוצה באירופה (גידול של כ-19 מיליון דולר), בישראל (גידול של כ-13 מיליון דולר) ובארה"ב (גידול של כ-3 מיליון דולר).

ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם בכ-51.9 מיליון דולר, לעומת כ-48.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-7.2%.

הרווח התפעולי בשנת 2024 הסתכם בכ-36 מיליון דולר (כ-9.1% מההכנסות), לעומת כ-33.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-9.2% מההכנסות), גידול של כ-8.1%. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מהצמיחה במכירות ומירידה בשיעור ההוצאות התפעוליות.

הוצאות מימון, נטו בשנת 2024 הסתכמו בכ-6.6 מיליון דולר, לעומת כ-1.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהכנסת מימון שנרשמה אשתקד בגין הפרשי שער על פרטים כספיים, בעיקר כתוצאה מפיחות השקל מול הדולר.

הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-24.3 מיליון דולר (כ-6.2% מההכנסות), לעומת כ-27 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (כ-7.5% מההכנסות).

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2024 הסתכם בכ-29.5 מיליון דולר, לעומת כ-19 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התזרים הושפע מקיטון בהון החוזר, המשמש לפעילות השוטפת אשר תומכת בצמיחת הקבוצה. 

עיקרי התוצאות לרבעון הרביעי לשנת 2024:

הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-100.1 מיליון דולר, לעומת כ-83.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-20%. מרבית הגידול במכירות נוצר באירופה (גידול של כ-9 מיליון דולר) ובארה"ב (גידול של כ-8 מיליון דולר). 

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-29.5 מיליון דולר (המהווה כ-29.5% מההכנסות), לעומת כ-24.5 מיליון דולר (המהווה כ-29.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי מושפע מהיקף ותמהיל המכירות בטריטוריות בהן פועלת החברה. 

הוצאות מחקר ופיתוח ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-5.7 מיליון דולר, לעומת כ-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הוצאות המחקר והפיתוח הינם למטרת פיתוח מוצרים אולטרה-סוניים בשילוב פרוטוקולי תקשורת שונים, לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים בהם הקבוצה מזהה פוטנציאל לשימוש בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

הוצאות מכירה ושיווק ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-8.5 מיליון דולר, לעומת כ-7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע  ברובו מפעילויות הקשורות בהרחבת הפריסה השיווקית בטריטוריות נוספות בצפון ארה"ב, שתאפשר צמיחה במדינות נוספות בארה"ב בשנים הקרובות. העלייה בתעריפי הוצאות השילוח וההובלה כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל, תרמה גם היא לגידול בהוצאות מכירה ושיווק.

הוצאות הנהלה וכלליות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-7.2 מיליון דולר, לעומת כ-5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בין השאר מהוצאה חד פעמית בגין הסדר משפטי.

ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם בכ-12.3 מיליון דולר, לעומת כ-9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-24%. 

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-8.3 מיליון דולר (כ-8.3% מההכנסות), לעומת כ- 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-7.2% מההכנסות), גידול של כ-38%. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מהצמיחה במכירות ומירידה בשיעור ההוצאות התפעוליות.

הוצאות מימון, נטו ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-2.1 מיליון דולר, לעומת כ-1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

הוצאות מסים על ההכנסה ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-0.9 מיליון דולר, לעומת כ-0.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור המס מושפע מתמהיל הרווח לפני מס בטריטוריות השונות להן שיעורי מס שונים, ומכך שהדיווח הכספי של החברות בישראל מוצג בדולרים, בעוד שחישוב המס נעשה על פי התוצאות הכספיות השקליות שלהן.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-5.2 מיליון דולר (כ-5.2% מההכנסות), לעומת כ-4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (כ-4.9% מההכנסות). הגידול נבע בעיקר מעלייה בהכנסות וקוזז בחלקו מעלייה בהוצאות המימון והמסים.

גבי ינקוביץ, מנכ"ל קבוצת ארד והוגו צ'אופן יו"ר דירקטוריון קבוצת ארד: "אנחנו מסכמים את השנה עם הכנסות שיא ברבעון הרביעי, צמיחה ברווח הנקי ושיפור משמעותי בתזרים המזומנים. ברבעון הרביעי גם חצינו לראשונה רף הכנסות רבעוני של 100 מיליון דולר בזכות צמיחה חזקה במכירות באירופה ובארה"ב.

באירופה אנו נהנים מהשקעות של האיחוד האירופי בשדרוג תשתיות המים במדינות, ובדגש על החלפת מדים מכניים ישנים במדים אולטרה-סוניים חדישים ומתקדמים. אנו ממוצבים היטב בכדי לתת מענה לביקושים עם סל המוצרים הרחב של ארד. 

בארה"ב הרחבנו בשנה האחרונה את תשתיות השיווק והמכירות לאזורים נוספים, ובעיקר במדינות צפון מזרח ארה"ב. גייסנו והכשרנו אנשי מכירות, חיזקנו את פעילותנו שם וזכינו לגישה לשווקים חדשים. אנו מעריכים כי צעדים אלו יתמכו בהמשך צמיחה בשוק האמריקאי.

השוק הישראלי היווה בשנת 2024 מנוע צמיחה משמעותי לארד, בזכות זכייתנו במכרזים לשדרוג והחלפה של מדי מים בישובים רבים. אנו מעריכים כי מגמה זו תימשך גם בשנים הבאות, לנוכח המודעות הגבוהה בישראל לחיסכון במים. 

משבר המים העולמי מחייב את המדינות השונות להמשיך ולשדרג את תשתיות המים שלהן, ואנו בארד ערוכים לכך. המובילות הטכנולוגית של ארד, יחד עם השקות של פתרונות חדשים ומתקדמים, ממשיכים לתרום לחיזוק פעילות הקבוצה".

 

לגרף ארד לחצו כאן

101 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 113.64 מיליון בארד
קרנות נאמנות שמחזיקות את ארד. לרשימה המלאה

x