דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו מסכמים שנה מוצלחת"

אייקון גרופ מסכמת את 2024 עם הכנסות שיא וגידול ברווח הנקי - ההכנסות בשנת 2024 גדלו בכ-10.6% לכ-1.6 מיליארד שקל; הצמיחה מיוחסת הן לפעילות הקמעונאות והן לפעילות ההפצה; הרווח הנקי ב-2024 עלה בכ-10.5% לכ-36.2 מיליון שקל; ברבעון הרביעי של 2024 צמחו ההכנסות בכ-19% לכ-500 מיליון שקל והרווח הנקי טיפס בכ-65% לכ-14.5 מיליון שקל

 

 
דורון סלע, מנכ״ל אייקון גרופ, צילום: יח״צדורון סלע, מנכ״ל אייקון גרופ, צילום: יח״צ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/03/2025

חברת אייקון גרופ מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2024 ולשנה כולה. הקבוצה הינה, בין היתר, המפיצה של מוצריApple , ומפיצת מוצרי Lenovo, Asus, HPE ו-Check Point בישראל, וכן הבעלים של רשת החנויות iDigital (איידיגיטל).

עיקרי התוצאות הכספיות לשנת 2024

הכנסות הקבוצה בשנת 2024 גדלו בכ-10.6% לכ-1.6 מיליארד שקל, לעומת כ-1.4 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול בהכנסות מיוחס לשני מגזרי הפעילות ונבע בעיקר מעלייה במכירות מוצרי ,Apple מוצרי Lenovo ומוצרי ה-Security.  

במגזר הקמעונאות צמחו ההכנסות ב-2024 בכ-8.9% לכ-476.4 מיליון שקל, לעומת כ-437.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות אייפונים, מכירות בחנויות החדשות, מכירות בחנויות זהות ומכירות ללקוחות עסקיים. ההכנסות מחנויות זהות גדלו בשנת 2024 בכ-6.1% לעומת שנת 2023. הרווח התפעולי במגזר הסתכם בכ-22 מיליון שקל, עלייה של כ-12.7% לעומת כ-19.5 מיליון שקל ב-2023. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מהעלייה בהכנסות.

במגזר ההפצה צמחו ההכנסות ב-2024 בכ-11.4% לכ-1.1 מיליארד שקל, לעומת כ-1.0 מיליארד שקל ב-2023. העלייה נובעת בעיקר מעלייה במכירות מוצרי Lenovo ו-Apple, וכן מוצרי ה-Security דוגמת Checkpoint. הרווח התפעולי הסתכם בכ-43.0 מיליון שקל, לעומת כ-44.3 מיליון שקל ב-2023. עיקר הירידה נובעת משינוי בתמהיל ההכנסות.

הרווח הגולמי של הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-2.9% לכ-168 מיליון שקל (כ-10.5% מסך ההכנסות), לעומת רווח גולמי של כ-163.2 מיליון שקל ב-2023 (כ-11.3% מסך ההכנסות). 

הרווח התפעולי של הקבוצה בשנה 2024 עלה בכ-2.4% לכ-63.7 מיליון שקל,  לעומת רווח תפעולי של כ-62.2 מיליון שקל בשנת 2023. 

ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) בשנת 2024 הסתכם לסך של כ-66.0 מיליון שקל לעומת סך של כ-63.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2024 עלה בכ-10.5% לכ-36.2 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ב-2023. הגידול נובע בעיקר מהעלייה ברווח התפעולי, כאמור, וכן מירידה בהוצאות המימון, נטו. 

ההון העצמי של הקבוצה, נכון ל-31 בדצמבר 2024, הסתכם בכ-262.7 מיליון שקל ומהווה כ-31.1% מהיקף המאזן.

עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של 2024

הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי של 2024 עלו בכ-19% לכ-498.2 מיליון שקל, לעומת כ-418.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. 

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-9.7% לכ-48.4 מיליון שקל (כ-9.7% מסך ההכנסות), בהשוואה לכ-44.1 מיליון שקל (כ-10.5% מסך ההכנסות) ברבעון הרביעי של 2023. 

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-33.7% לכ-22.0 מיליון שקל, לעומת כ-16.4 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2023. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה ברווח הגולמי, בתוספת הקיטון בהוצאות תפעוליות ובקיזוז הגידול בהוצאות אחרות.

ה-EBITDA (בנטרול IFRS16) ברבעון הרביעי הסתכם לסך של 22.5 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון הרביעי של 2024 עלה בכ-64.6% לכ-14.5 מיליון שקל, לעומת כ-8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. 

השפעות מלחמת חרבות ברזל: 

הנהלת הקבוצה בוחנת באופן שוטף את השלכות המלחמה על פעילות הקבוצה, כאשר נכון למועד זה הקבוצה פועלת באופן סדיר. עיקר ההשפעה נעוצה בשרשרת האספקה, שכן רוב המוצרים מיובאים, ובשל הירידה בתדירות הטיסות  (בעיקר בתקופות של הסלמה מול אירן ובחזית בצפון) חלו עיכובים משמעותיים בקבלת חלק מהמוצרים וחוסר סדירות באספקתם. לקראת אמצע הרבעון הרביעי של 2024 הגיעו משלוחים גדולים של מוצרי Apple, אשר גרמו לעלייה משמעותית בהיקפי המלאי. רמות המלאי הגבוהות נמשכו גם במהלך הרבעון הראשון של 2025. 

דורון סלע, מנכ"ל אייקון גרופ: "אנו מסכמים שנה מוצלחת, עם הכנסות שיא וגידול דו ספרתי ברווח הנקי, וכל זאת בסביבת מאקרו מורכבת לאור השפעות המלחמה על שרשרת האספקה. במהלך השנה החולפת ואל תוך 2025 אנו פועלים באינטנסיביות לחיזוק שתי זרועות הפעילות, הקמעונאות וההפצה, זאת בין היתר באמצעות צמיחה במכירות והתייעלות תפעולית. בהקשר זה אנו פועלים לבסס את העלייה במכירות בחנויות זהות שצמחו השנה בכ- 6.1% ,פתיחת חנויות חדשות, שדרוג חנויות קיימות וכן פועלים להגדלת נתח השוק במגזר ההפצה. כמו כן אנו  עוסקים בשילוב יכולות דיגיטליות ואופטימיזציה של תהליכים בשני המגזרים, דוגמת הקמת אתר סחר חדש לצרכן הסופי במגזר הקמעונאות שתתמוך בצמיחה מהירה תוך שיפור השירות והקמת פורטל B2B חדשני במגזר ההפצה לייעול תהליכי מכר שיובילו להגדלת ההכנסות. אנו מעריכים שצעדים אלו ואחרים בהם אנו נוקטים, יבואו לידי ביטוי בתוצאות הקבוצה בשנים הבאות, תוך שאנו ממשיכים לפעול על מנת לייצר חוויית לקוח ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו".

 

לגרף אייקון גרופ לחצו כאן

21 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 11.37 מיליון באייקון גרופ
קרנות נאמנות שמחזיקות את אייקון גרופ. לרשימה המלאה

x