כנפיים אחזקות בע"מ ("כנפיים", ת"א: כנפים; KNFM), חברת החזקות בתחום התעופה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות ועדכון עסקי לרבעון הרביעי ולשנת 2024.
הרווח הנקי ברבעון הרביעי ובשנת 2024, הסתכם בסך של כ- 4.3 מיליון דולר וכ- 22.5 מיליון דולר, בהתאמה. הרווח הנקי בתקופות הדוח נבע בעיקר מעלייה בשווי הוגן נכסים פיננסיים (ההחזקה באל על לרבות כתוצאה ממימושים) וכן ממעבר לרווח נקי בגלובל ליסינג בשנת 2024 וגידול ברווח של כנפי תחזוקה.
המשך מימוש האחזקה באל על (1.11% מהונה המונפק של אל על למועד זה): במהלך שנת 2024 מימשה החברה את כל יתרת החזקתה בכתבי האופציה (סדרה 2) של אל על (כ- 43 מיליון כתבי אופציה) וכן מימשה כ-6.1 מיליון מניות אל על, וזאת תמורת סך כולל של כ- 61.1 מיליון ש"ח (כ- 16.5 מיליון דולר). כמו כן, לאחר תאריך המאזן ועד למועד פרסום הדוח מימשה החברה כ- 0.7 מיליון מניות אל על, תמורת סך כולל של כ- 5.9 מיליון ש"ח (כ-1.6 מיליון דולר). למועד פרסום הדוח, מחזיקה החברה בכ- 5.8 מיליון מניות אל על (כ-1.11% מהונה המונפק של אל על) בשווי כולל (נכון לשער הסגירה בבורסה של ה-27.3.2025) של כ- 67.8 מיליון ש"ח (כ- 18.5 מיליון דולר).
דיבידנד: ביוני 2024 חולק דיבידנד בסך של כ- 12.9 מיליון ש"ח (כ- 3.5 מיליון דולר), 79 אג' למניה, המשקף תשואת דיבידנד של כ- 7.8%. ב- 27 במרץ 2025 אישר דירקטוריון כנפיים חלוקת דיבידנד בסך של כ- 14.9 מיליון ש"ח (כ- 4 מיליון דולר), 91 אג' למניה, המשקף תשואת דיבידנד של כ- 5.7%.
באוקטובר 2024 פרעה כנפיים פירעון מלא וסופי של יתרת סדרת אג"ח ז' שבמחזור. נכון למועד פרסום הדו"ח אין לחברה חוב פיננסי וברשותה יתרות מזומנים ופיקדונות (סולו) בסך כ-17.8 מיליון דולר, רובן בשקלים.
גלובל כנפיים ליסינג (67%): חלקה של כנפיים ברווח הנקי של גלובל ליסינג ברבעון הרביעי ובשנת 2024 הסתכם בסך של כ- 0.1 מיליון דולר ושל כ- 4.1 מיליון דולר, בהתאמה. לצד יציבות בפעילות הליסינג ותזרים חיובי מפעילות שוטפת, הרווח הנקי של גלובל ליסינג בשנת 2024 כולל רווח של כ- 3 מיליון דולר ממימוש ההשקעה בחברת התעופה TUS Airways. בתחילת 2025 התקשרה גלובל כנפיים במכתבי כוונות בשתי עסקאות. האחת, לרכישת מטוס המוחכר לחברת תעופה גדולה במרכז אמריקה עד לסוף שנת 2028 והשנייה למכירת מטוס המוחכר ל- Delta Air Lines, אשר השלמתה צפויה להניב לגלובל כנפיים תזרים פנוי משמעותי. במקביל, גלובל כנפיים מקדמת את שיווקו של מטוס שני מאותו דגם, המוחכר אף הוא ל- Delta, לצורך מכירתו.
כנפי תחזוקה (100%) - תחזוקת מטוסי חיל האוויר: בשנת 2024 התקבל דיבידנד בסך כ- 3.5 מיליון דולר. הרווח הנקי של כנפי תחזוקה ברבעון הרביעי ובשנת 2024 (ובהתאם חלקה של כנפיים) הסתכם בכ- 0.9 מיליון דולר וכ- 3.6 מיליון דולר, בהתאמה, המשקף גידול של כ- 17% וכ- 16%, בהתאמה, בהשוואה לרווח הנקי בתקופות המקבילות אשתקד. בנוסף לפעילות תחזוקת מטוסים צבאיים, ולאור השפעת מלחמת חרבות ברזל על צרכי הביטחון והתחזוקה האפשריים של משרד הביטחון, במהלך שנת 2024 ואחריה כנפי תחזוקה ממשיכה לבחון הגדלת היקפי פעילותה, כולל בין היתר לכלים צבאיים נוספים.
QAS (50%) - שירותי קרקע למטוסים, שירותי ליווי לנוסעים וטרקלינים בנתב"ג: חלקה של החברה בהפסד הנקי של QAS ברבעון הרביעי לשנת 2024 הסתכם בכ- 0.7 מיליון דולר, בהשוואה לחלקה בהפסד הנקי בסך כ- 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. חלקה של החברה בהפסד הנקי של QAS בשנת 2024 הסתכם בכ- 0.8 מיליון דולר, בהשוואה לחלקה ברווח הנקי של QAS בסך כ- 3.9 מיליון דולר בשנת 2023. המעבר להפסד ב-QAS נובע ממלחמת חרבות ברזל והשפעתה על הקיטון בפעילות החברות הזרות, וכתוצאה מכך על פעילות QAS בנתב"ג. עם זאת, פעילות השירותים למטוסי מנהלים בטיסות פרטיות שומרת על יציבות מתחילת המלחמה. לאור מגמת חזרה מדורגת של החברות הזרות לפעילות בישראל מתחילת שנת 2025, בין היתר בעקבות הפסקת האש בלבנון, לצד תחילת מתן שירותים לחברת התעופה הישראלית ארקיע החל מינואר 2025, QAS צופה שיפור של כ- 135% בהכנסותיה לרבעון הראשון לשנת 2025 ביחס לרבעון המקביל אשתקד. זאת, בכפוף לשינויים בעיקר במצב הביטחוני-מדיני, אשר עשויה להיות להם השפעה שלילית על מגמה זו של חזרת החברות הזרות לנתב"ג, או קצב חזרתן.
NAYAK IL (49.9%) - פעילות בהקמה למתן שירותי תחזוקת ליין בנתב"ג עם קבוצת Nayak Aircraft Services האירופאית: כנפיים והשותף ממשיכים בקידום המהלכים הנדרשים להקמת המיזם המשותף בעצימות נמוכה. מועד תחילת הפעילות תלוי רבות בהתפתחויות במצב הביטחוני ובחזרתן של החברות הזרות לפעול בנתב"ג, בפרט לקוחות אשר צפויים להיות לקוחות עוגן, בהיקפים משמעותיים יותר ובאופן מתמשך ויציב יותר. הפעילות תהיה מבוססת הון חוזר, למעט השקעה ראשונית של הצדדים, בהיקף שאינו מהותי לכנפיים.
יתרות המזומנים, שווי מזומנים, פיקדונות והשקעות לזמן קצר (סולו) ליום 31 בדצמבר 2024 הסתכמו בכ-16.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7.7 מיליון דולר נכון ל- 31 בדצמבר 2023.
ההון עצמי של החברה (סולו) נכון ל- 31 בדצמבר 2024 הסתכם בכ- 78.4 מיליון דולר, בהשוואה להון עצמי של כ- 58.9 מיליון דולר נכון ל- 31 בדצמבר 2023.
סך המאזן (סולו) נכון ל- 31 בדצמבר 2024 הסתכם בכ- 79.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 67.9 מיליון דולר נכון ל- 31 בדצמבר 2023.
ערן בן מנחם, מנכ"ל כנפיים אחזקות: "אנו מסכמים את שנת 2024 עם שיא ברווח הנקי בשנים האחרונות, גידול ביתרות המזומנים ושיפור בכל הפרמטרים הפיננסיים. הרווח הנקי נבע בעיקר מעליית ערך החזקתנו באל על, בנוסף למימושי מניות ואופציות של אל על למזומן שביצענו במהלך השנה, וכן ממעבר לרווח נקי בגלובל ליסינג בשנה זו וגידול ברווח של כנפי תחזוקה,. בשנת 2024 התמקדנו בחיזוק ותמיכה בפעילויות הקבוצה, בין היתר על רקע האתגרים וההזדמנויות כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל. שנה זו הדגישה את החשיבות בגיוון פעילויות הקבוצה תוך שמירה על יציבות ומיקוד אסטרטגי בתחומי מומחיותה. לצד זה, ביצענו מהלכים נוספים לאיפוס החוב וחיזוק הגמישות והאיתנות הפיננסית וחילקנו דיבידנד ביוני 2024 בהיקף של כ- 3.5 מיליון דולר, בהמשך לדיבידנד בהיקף של כ- 3 מיליון דולר שחילקנו לבעלי המניות בשנת 2023."
"QAS, זרוע שירותי הקרקע והטרקלינים בנתב"ג, הושפעה בצורה המשמעותית ביותר מהמלחמה בשנת 2024, אך בזכות ניסיון ויכולת ביצוע התאמות מהירות מצד ההנהלה לשינויים בפעילות החברות הזרות עקב המצב הביטחוני, QAS סיימה את השנה בהפסד קטן יחסית. הסכם מתן שירותים עם ארקיע בו התקשרה QAS בתחילת שנת 2025, לצד התאוששות מדורגת בקצב חזרת החברות הזרות לנתב"ג, צפויה להביא לשיפור בהכנסות QAS ברבעון הראשון של 2025. לצד זה, QAS נערכת להתמודדות במכרז להפעלת טרקליני אירוח בנתב"ג, הצפוי באפריל 2025 כאשר תקופת ההרשאה הנוכחית להפעלת הטרקלינים הוארכה על ידי רשות שדות התעופה עד מאי 2025."
"בגלובל ליסינג, פעילות אשר לא הושפעה מהמלחמה, שנת 2024 שיקפה את פירות העסקאות שביצענו בשנה שקדמה לה להחכרה מחדש של המטוסים בצי שלא הופעלו ומכירת מטוסים, כאשר ארבעת המטוסים הקיימים הניבו דמי חכירה שוטפים וייצרו רווח תפעולי, לצד מימוש האחזקה בחברת התעופה TUS וביצוע מהלכים נוספים שחיזקו את יתרות המזומנים והקטינו את רמות החוב."
"פעילות כנפי תחזוקה, זרוע תחזוקת מטוסי חיל האוויר של הקבוצה, מראה יציבות וחוסן אגב המלחמה, עם גידול ברווח והמשך חלוקת רווחים שוטפת לאורך שנת 2024. אנו רואים בפעילות זו מנוע צמיחה משמעותי עבור הקבוצה בשנים הקרובות לאור הגידול בצרכים הצבאיים ובתקציבי הביטחון, שצפוי בין היתר לבוא לידי ביטוי במכרזים חדשים הן לתחזוקה של מטוסי חיל האוויר והן לכלים צבאיים נוספים. אנו סבורים שהמוניטין, ההערכה והניסיון הרב של כנפי תחזוקה בתחום יאפשר לה לממש הזדמנויות מעניינות בתחומים אלה ובתחומים משיקים נוספים."
לסיכום, מסר בן מנחם: "במבט קדימה לשנת 2025, כנפיים ממוצבת היטב, עסקית ופיננסית, למימוש האסטרטגיה שלה לגיוון פעילויות הקבוצה ובניית מנועי צמיחה עתידיים, לצד המשך בחינה עיתית של חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות, במסגרתה הודענו היום על חלוקת דיבידנד נוספת בסך של כ- 4 מיליון דולר. אנו ממוקדים בניצול הזדמנויות בתחומי התעופה, התיירות והתעשיות הביטחוניות, בין היתר באמצעות חברת הבת כנפי תחזוקה. במקביל, אנו בוחנים התרחבות לתחומים המשיקים לפעילויות הקבוצה כיום ולתחומים חדשים, באופן מושכל תוך סינרגיה עם הקבוצה ויכולותיה."