אדמה בע"מ ("החברה") (SZSE 000553), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרס 2025.
עיקרי התוצאות לרבעון הראשון של שנת 2025:
המכירות ירדו ב-5% (ירידה של 3% במונחי מטבע מקומי) לסך של 1,000 מיליון דולר, ומשקפות בעיקר יציבות בכמויות שנמכרו וירידת מחירים של 4%
הרווח הגולמי המתואם עלה ב-5% לסך של 303 מיליון דולר, ומייצג שיפור בשיעור הרווח הגולמי מ-27.2% ברבעון המקביל אשתקד ל-30.3% ברבעון הראשון של שנת 2025. העלייה משקפת בעיקר את תרומתן של עלויות נמוכות יותר
ה-EBITDA המתואם עלה ב-21% לסך של 160 מיליון דולר, ומשקף שיפור בשיעור ה-EBITDA מ-12.5% ברבעון המקביל אשתקד ל-16.0% ברבעון הראשון של שנת 2025
הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-44 מיליון דולר, לעומת הפסד של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המדווח עלה ל-21 מיליון דולר מהפסד של 32 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2024
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהינו בדרך כלל שלילי ברבעון הראשון עקב עונתיות , השתפר ב-75 מיליון דולר והסתכם בסך שלילי של 29 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025, לעומת סך שלילי של 103 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
תזרים המזומנים החופשי, שנוטה להיות שלילי ברבעון הראשון עקב עונתיות, השתפר ב-108 מיליון דולר, סך שלילי של 86 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2025 לעומת סך שלילי של 194 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
גאל הילי, נשיא ומנכ"ל אדמה: "אני מעודד לנוכח הנתונים החיוביים הנוספים, אותם ניתן לייחס להמשך יישום תוכנית ההתייעלות האסטרטגית של החברה, Fight Forward. לצד השיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ובתזרים המזומנים החופשי והמשך הצמיחה ברווח הגולמי המתואם, ב-EBITDA ובשיעוריהם, ברבעון הראשון של השנה רשמנו רווח נקי רבעוני חיובי. אני מברך את צוות ADAMA על מאמציהם לשיפור היעילות התפעולית. על אף תנאי השוק המאתגרים, אני אופטימי שההישגים האחרונים שלנו מעניקים לנו מומנטום לקראת הצלחות נוספות, כשאנחנו ממשיכים להתמקד ביצירת ערך ארוך טווח - הן למשקיעים והן לחקלאים ברחבי העולם".
אפרת נגר, סמנכ"לית הכספים של אדמה: "תכנית ההתייעלות לשיפור הפעילות העסקית בהתמודדות עם אתגרי השוק נושאת פרי ואנו מציגים רבעון רביעי ברציפות של שיפור בתוצאות החברה. ברבעון הראשון של שנת 2025 הרווח הגולמי המתואם צמח ב-5% עם שיפור בשיעורו מההכנסות, ה-EBITDA המתואם צמח ב21% והחברה עברה להציג רווח נקי. ברבעון הראשון החברה שמרה על יציבות בכמויות שנמכרו. בטורקיה חלה ירידה משמעותית בהכנסות (שם הרבעון הראשון הוא בדרך כלל המשמעותי ביותר בשנה) עקב חרם הסחורות שהטילה על ישראל. בנטרול ההכנסות מטורקיה, חל גידול כמותי של כ-5% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנו מתמקדים ומתעדפים פעילויות בעלות רווחיות גבוהה, לרבות מיקוד השקעותינו בפיתוח וייצור מוצרים מבודלים ושינויים בפריסה הגאוגרפית. מאמצים אלו הובילו לשיפור משמעותי בתזרים המזומנים החופשי שהשתפר ב-108 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אני מאמינה כי האסטרטגיה שלנו לצמיחה יחד עם התנהלות עסקית גמישה ואחראית, תמשיך לשפר את הביצועים הפיננסיים של החברה ולהשיא ערך לבעלי המניות".
שוק הגנת הצומח הגלובלי
בהמשך למגמה משנת 2024, מחירי הסחורות החקלאיות העיקריות נותרו נמוכים גם ברבעון הראשון של שנת 2025, מה שהפעיל לחץ על הכנסות החקלאים, וזאת על אף ירידה מסוימת במחירי התשומות החקלאיות.
בעוד שרמות המלאי בערוצי ההפצה ממשיכות לרדת לאחר הצבירה המוגברת בתקופת הקורונה, סביבת הריבית הגבוהה לצד היצע מוצרים נרחב, שנובע מייצור עודף משמעותי של חומרים פעילים בסין, ממשיכים לתרום לירידת מחירי החומרים הפעילים (AI) ולעודד את המפיצים לבצע רכישות בסמוך למועד הצריכה.
פיתוח סל המוצרים
ברבעון הראשון של שנת 2025, אדמה המשיכה לרשות ולהשיק מגוון מוצרים חדשים ברחבי העולם, תוך הרחבת סל המוצרים המבודלים שלה. במסגרת תוכנית הייעול, החברה מתמקדת בשיפור תמהיל מוצריה תוך התמקדות בפלח השוק Value Innovation בפרט, כשהיא שואפת לשפר את הערך לכלל מחזיקי העניין.
ברבעון הראשון של שנת 2025, השקות מוצרים מבודלים כללו:
Cazado בקנדה: קוטל עשבים בפורמולציית תרחיף שמן (OD) חדשנית, המשלבת בין החומרים הפעילים Pinoxaden ו-Thiencarbazone-methyl, אשר מציע למגדלי חיטה פתרון יעיל, ראשון מסוגו, לשליטה אפקטיבית בעשב שיבולת שועל ולהתמודדות פרואקטיבית עם עשבים דגניים עמידים.
הרחבת קשת המוצרים מבוססי Prothioconazole: אדמה המשיכה להרחיב את סל מוצריה המבוססים על החומר הפעיל Prothioconazole, והשיקה מספר פורמולציות המכילות חומר פעיל בודד או תערובת של מספר חומרים פעילים במדינות האיחוד האירופי ובשווקים מרכזיים נוספים. מוצרים כדוגמת Forapro®, Maganic®, Pyradra®, Avastel® ו-Soratel® משלבים בהם את טכנולוגיית הפורמולציה Asorbital® הייחודית של אדמה, המאפשרת קליטה מוגברת ברקמות העלה ותנועה משופרת בצמח. בנוסף, הושק המוצר Maxentis®, אשר מכיל שילוב ייחודי של Prothioconazole ו-Azoxystrobin, למתן הגנה רחבת טווח מפני מחלות במגוון גידולים.
Gengfule בסין: קוטל עשבים טרום-נביטה המשלב בין S-metolachlor ו-Flumioxazin בפורמולציה של תרחיף שמן, המבוססת על טכנולוגיית TOV למניעת הצצה של עשבים רחבי עלים, עם פרק זמן ארוך יותר בהשוואה לתכשירים בשוק.
Stemper בבריטניה ובדנמרק: פורמולציית Trinexapac-ethyl אשר משפרת את עמידות הצמח ומפחיתה את תופעת הרביצה, לתמיכה בשיפור התפוקות בקרב מגדלי דגנים.
Timeline FX ברומניה ובפולין: קוטל עשבים לאחר נביטה בעל מנגנון פעולה משולש, המשלב בין Pinoxaden, Florasulam ו-Fluroxypyr. שילוב זה מאפשר הדברה רחבת טווח בעשבים רחבי עלים ודגניים בגידולי דגנים, ומהווה כלי אפקטיבי לשליטה בעמידות עשבים ולשיפור תפוקות.
רישויים למוצרים מבודלים ברבעון הראשון של שנת 2025 כוללים:
רישוי בארה"ב ל-Temper More, קוטל עשבים בפורמולציית אמולסיה של שמן במים (EBW) חדשנית ויעילה. התכשיר פותח תוך שימוש בטכנולוגיית Sesgama, פלטפורמה ייחודית של אדמה, המשלבת בין Glufosinate-ammonium ו-S-metalolachlor ליצירת מנגנון פעולה כפול אשר מאפשר הדברה רחבת טווח של עשבים קיימים לפני הצצת הגידול (burndown) ומניעת הצצה יעילה נגד עשבי בר ועשבים רחבי עלים קטני זרע.
רישוי בארה"ב לחומר הפעיל Metamitron, המיועד הן לדילול פרי והן להדברת עשבים, בהתאם לפורמולציה.
רישוי בארה"ב ל-Brevis, מוצר יעיל ביותר לדילול פרי המבוסס על החומר הפעיל Metamitron, אשר מספק פתרון עוצמתי לניהול תהליכי פריחה והתפתחות הפרי בגידולי תפוח ואגס.
רישוי בברזיל ל-Klinner, תערובת משולשת של Picoxystrobin, Prothioconazole ו-Mancozeb, אשר מפורמלת בטכנולוגיה ייחודית המאפשרת הדברה רחבת טווח של מחלות עלים בגידולי סויה.
רישוי בברזיל ל-Lince, פורמולציה גרגרית מסיסה (WG) המשלבת בין Atrazine ל-Mesotrione ומעניקה שליטה אפקטיבית במגוון רחב של עשבי בר בגידולי תירס וקנה סוכר.
בנוסף, פטנטים עיקריים שהתקבלו ברבעון הראשון של שנת 2025 כללו:
ניו זילנד: התקבל פטנט עבור טכנולוגיית הפירמול הייחודית Sesgama.
סין: התקבל פטנט עבור הפורמולציה הייחודית של Sierra®.
אוסטרליה: התקבל פטנט עבור הפורמולציה הייחודית של XT Zulu®.
עדכון בדבר המצב הגיאופוליטי
מטה חברת אדמה ושלושה מאתרי הייצור שלה ממוקמים בישראל. למתיחות האזורית אשר הסלימה ב-7 באוקטובר 2023 לא הייתה השפעה מהותית עד למועד זה על יכולתה של החברה לתמוך בשווקים שלה או על התוצאות הכספיות המאוחדות.
בנוגע למדיניות המכסים האמריקנית, החברה ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב וההשפעה הפוטנציאלית על הרשת הגלובלית שלה.
תוכנית Fight Forward
בתחילת שנת 2024, אדמה השיקה את תוכנית ההתייעלות האסטרטגית, Fight Forward, שמטרתה להשיג יעדי רווח ותזרים מזומנים משופרים, באופן הדרגתי על פני שלוש שנים. התוכנית בנויה משלושה מרכיבים מרכזיים: אופטימיזציה של הניהול הפיננסי, ייעול המודל התפעולי של החברה והתמקדות בפלח השוק Value Innovation. במסגרת התוכנית, החברה יזמה שינויים ארגוניים לשיפור היעילות.
קיימות
חברת אדמה פרסמה את דוח הסביבה, החברה והממשל התאגידי (ESG) לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2024.
נתונים כספיים עיקריים
מכירות: המכירות ברבעון הראשון ירדו בכ-5% (ירידה של כ-3% במונחי מטבע מקומי) לסך של 1,000 מיליון דולר, ומשקפות יציבות כמותית, ירידת מחירים של כ-4% והשפעות שליליות של שערי החליפין. החברה שמרה על יציבות בכמויות שנמכרו, עם ירידות בטורקיה (שם הרבעון הראשון הוא בדרך כלל המשמעותי ביותר בשנה) והמשך צמצום המכירות של מוצרים בעלי שיעור רווח נמוך, תוך שיפור ברמות המלאי בערוצי ההפצה במרבית האזורים. הירידה במחירים נובעת מדפוסי רכישה בסמוך למועד הצריכה ומלחץ עקב מחירי חומרים פעילים נמוכים כתוצאה מייצור עודף וסביבת ריבית גבוהה יותר.
אירופה, אפריקה והמזרח התיכון: המכירות ברבעון הראשון של שנת 2025 היו נמוכות בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2024, עם ירידת מחירים קלה ויציבות בכמויות המכר. בטורקיה חלה ירידה משמעותית בכמויות, אשר יותר מקיזזה את השיפור הכמותי שנרשם באירופה. רמות המלאי בערוצי ההפצה חזרו לרמות המקובלות, אך התחרות נותרה עזה.
צפון אמריקה: מוצרים להגנת הצומח לשימושים שאינם חקלאיים: המכירות ברבעון הראשון עלו באופן ניכר לעומת הרבעון המקביל בשנת 2024, ושיעורי הרווח נותרו גבוהים. הנתח של אדמה בשוק החקלאי בארה"ב צמח, עם שיפורים קלים בכמויות ובמחירים. בקנדה, רמת התחרות במחירים נותרה גבוהה כמו גם הלחץ על המחירים, אם כי המכירות עלו משמעותית מבחינה כמותית, חלקית בזכות התנהגות שגרתית בצבירת מלאים בערוצי ההפצה.
אמריקה הלטינית: בברזיל, המכירות ברבעון הראשון ירדו לעומת הרבעון המקביל אשתקד כתוצאה מירידת מחירים, ירידה כמותית וחולשת המטבע. באופן דומה, המכירות ביתר מדינות אמריקה הלטינית ירדו ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל בשנת 2024, בעיקר כתוצאה מעלייה בתחרות ודפוסי רכישה בסמוך למועד הצריכה.
אסיה פסיפיק: נמשך הלחץ על המחירים שהשפיע על ירידה במכירות, לעומת הרבעון הראשון של שנת 2024. הירידות משקפות הן את אספקת היתר של מוצרים גנריים מסין והן את החלטת החברה לבצע אופטימיזציה תפעולית באזור אסיה פסיפיק.
בסין, המכירות ברבעון הראשון עלו. מכירות החומרים הפעילים גדלו הודות לצמיחה עסקית משמעותית, ויותר מקיזזו את השפעת המחירים החלשים, תוך התאוששות הדרגתית בביקושים הגלובליים. בנוסף, מכירות ה-non-ag עלו אף הן, בעיקר הודות לעלייה במחירי הסודה הקאוסטית (נתרן הידרוקסידי). ירידות בפעילות הפורמולציות הממותגות שיקפו בעיקר את השפעות התחרות בשוק על המחירים ועל כמויות המכר.
הרווח הגולמי המדווח ברבעון הראשון עלה ב-6% והסתכם ב-272 מיליון דולר (27.2% מהמכירות) לעומת 256 מיליון דולר (24.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
התאמות לתוצאות המדווחות: הרווח הגולמי המתואם כולל סיווג מחדש של ירידת ערך המלאי, מיסים והיטלים, ואינו כולל עלויות הובלה מסוימות (המסווגות תחת הוצאות תפעוליות).
הרווח הגולמי המתואם ברבעון הראשון עלה ב-5% והסתכם ב-303 מיליון דולר (30.3% מהמכירות) לעומת 288 מיליון דולר (27.2% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו ברבעון הראשון משקפת בעיקר את ההשפעה החיובית של עלויות נמוכות יותר של מלאי חדש שנמכר, אשר יותר מפיצתה על הירידה במחירים ועל ההשפעות השליליות של שערי חליפין.
ההוצאות התפעוליות המדווחות ברבעון הראשון הסתכמו ב-202 מיליון דולר (20.2% מהמכירות), לעומת כ-206 מיליון דולר (כ-19.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
התאמות לתוצאות המדווחות: ראו ההסבר לעניין ההתאמות לרווח הגולמי בגין עלויות הובלה מסוימות, מיסים והיטלים וירידת ערך מלאי. הכנסות והוצאות שאינן תפעוליות מסווגות אף הן תחת הוצאות תפעוליות מתואמות.
במסגרת ההוצאות התפעוליות המדווחות, החברה רשמה סעיפים מסוימים, שאינם תפעוליים, בסך של 25 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2025, לעומת 19 מיליון דולר ברבעון הראשון בשנת 2024. סעיפים אלו כוללים בעיקר: (i) הוצאות הפחתה שלא במזומן בגין נכסים שנתקבלו מסינג'נטה במסגרת רכישת סינג'נטה על ידי כמצ'יינה בשנת 2017; (ii) הוצאות (נטו) המתייחסות להפחתה שאינה במזומן של נכסים בלתי מוחשיים, שנוצרו כחלק מעודפי עלות (PPA) קשורים לרכישות, ללא השפעה על ביצועיהן השוטפים של החברות שנרכשו; (iii) הוצאות הקשורות לארגון מחדש והוצאות בעבור ייעוץ במסגרת יישום תוכנית ההתייעלות; וכן (iv) הסכם בוררות הקשור לחברה-בת בשליטת החברה. לפרטים נוספים לעניין סעיפים אלו, שאינם תפעוליים, ראו בנספח להודעה שהתפרסמה באנגלית.
ההוצאות התפעוליות המתואמות ברבעון הראשון הסתכמו ב-207 מיליון דולר (כ-20.7% מהמכירות), לעומת 216 מיליון דולר (20.5% מהמכירות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
הירידה בהוצאות התפעוליות שיקפה בעיקר את התרומה של המשך נקיטת צעדי ניהול הדוקים של ההוצאות התפעולית כחלק מתוכנית ההתייעלות של החברה, וכן מהשפעה חיובית של שערי החליפין.
הרווח התפעולי המדווח ברבעון הראשון עלה ב-38% לסך של 70 מיליון דולר (7.0% מהמכירות), לעומת 51 מיליון דולר (4.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי המתואם ברבעון הראשון עלה ב-34% לסך של 96 מיליון דולר (9.6% מהמכירות), לעומת 72 מיליון דולר (6.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת משילוב של עלייה ברווח הגולמי וירידה בהוצאות התפעוליות.
ה-EBITDA המדווח ברבעון הראשון עלה ב-19% לסך של 144 מיליון דולר (14.4% מהמכירות), לעומת 120 מיליון דולר (11.4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון עלה ב-21% לסך של 160 מיליון דולר (16.0% מהמכירות), לעומת 132 מיליון דולר (12.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון המתואמות ברבעון הראשון הסתכמו ב-54 מיליון דולר, לעומת 70 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הראשון של שנת 2025, הוצאות המימון היו נמוכות יותר בעיקר בשל ירידה בעלויות הגידור ותשלומי ריבית נמוכים יותר על הלוואות בעקבות התייעלות בניהול מזומנים לאור התזרים החיובי שהושג ב-12 החודשים הקודמים.
הוצאות המס המתואמות ברבעון הראשון הסתכמו בהכנסה ממיסים בסך של כ-2 מיליון דולר, לעומת הוצאות מס של 12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסה ממיסים ברבעון הראשון של שנת 2025 נבעה בעיקר מהשפעה שאינה תזרימית של התחזקות הריאל הברזילאי, וכן משיטת חישוב נכסי מס הקשורים לרווחים שלא מומשו.
הרווח הנקי המדווח ברבעון הראשון עלה ל-21 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 32 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בצירוף השפעת ההוצאות החריגות האמורות לעיל, שאינן תפעוליות, הרווח הנקי המתואם ברבעון הראשון עלה ל-44 מיליון דולר, לעומת הפסד של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הון חוזר תפעולי: ההון החוזר ליום ה-31 במרס 2025 הסתכם ב-2,256 מיליון דולר, לעומת 2,583 מיליון דולר ליום ה-31 במרס 2024. הירידה בהון החוזר נבעה בעיקר מהירידה ברמת המלאי שברשות החברה, כולל מלאי תוצרת גמורה, מסך של 1,807 מיליון דולר ליום ה-31 במרס 2024 לסך של 1,604 מיליון דולר ליום ה-31 במרס 2025.
הירידה במלאי נבעה מהמשך יישום נוהלי רכש קפדניים ומניהול מלאי משופר. עקב שיפור בתנאי התשלום לספקים כחלק מיישום מהלכי תוכנית ההתייעלות של החברה, יתרת הספקים עלתה מעט, תוך ניהול קפדני של הרכש. הירידה ביתרת החייבים משקפת את הגבייה האינטנסיבית ואת הירידה במכירות.
תזרים מזומנים: תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 29 מיליון דולר שימש את החברה ברבעון הראשון של שנת 2025, לעומת תזרים של 103 מיליון דולר ששימש את החברה ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת, שהוא אופייני לאדמה ברבעון הראשון עקב עונתיות, השתפר משמעותית עקב גבייה אינטנסיבית וכן גידול ברווחי החברה.
מזומנים נטו ששימשו לפעילות השקעה הסתכמו ב-37 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2025, לעומת 67 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במזומנים ששימשו לפעילות השקעה ברבעון הראשון של שנת 2025 משקפת תעדוף השקעות באתרי הייצור של החברה ואת האופטימיזציה של סל המוצרים.
תזרים מזומנים חופשי של 86 מיליון דולר שימש את החברה ברבעון הראשון של שנת 2025, לעומת 194 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומשקף את הדינמיקה האמורה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ובתזרים ששימש לפעילות השקעה.