דריו הלת׳ צומחת בהכנסות ומגדילה את ההפסד הנקי

דריו הלת׳ מפרסמת את התוצאות הפיננסיות והתפעוליות לרבעון הראשון של 2025 ומדווחת על צמיחה של 17% בהכנסות ברבעון, שהסתכמו בכ-6.75 מיליון דולר •• ההפסד הנקי ברבעון גדל ב-28.6% לסך של כ-9.2 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

 

 
ארז רפאל, מנכ״ל דריו, צילום: אביב קורטארז רפאל, מנכ״ל דריו, צילום: אביב קורט
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/05/2025

הכנסות הרבעון הראשון של 2025 הסתכמו בכ-6.75 מיליון דולר, צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד,  הנבעה מערוץ המעסיקים ותוכניות הבריאות (B2B2C) וירידה של 11% בהשוואה לרבעון קודם.

שיעור הרווח הגולמי עלה ל-57.5%, בהשוואה ל-42.2% ברבעון הראשון של 2024.

שיעור הרווח הגולמי (על בסיס non-GAAP) עלה ל-70.5%, לעומת 62.4% ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות התפעוליות פחתו ב-35% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב-16% בהשוואה לרבעון הקודם, עם ציפייה להתייעלות נוספת בעקבות המשך שיפור תהליכים ויישום כלי בינה מלאכותית ברחבי הארגון.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP פחת ב-47% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-9.4 מיליון דולר.

ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP פחת ב-36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ- 5.8 מיליון דולר.

14 לקוחות חדשים הצטרפו לחברה בשנה הנוכחית, לרבות תוכנית בריאות ארצית, תוכנית אזורית, 12 מעסיקים ו-2 חברות הפארמה.

הרחבה אסטרטגית של הפלטפורמה באמצעות מרשמים לטיפולי GLP-1 (MediOrbis), בריאות התנהגותית (Rula) ותמיכה קרדיו-מטבולית דרך מנהל הטבות ברמה ארצית.

פתרון ה-GLP-1 הורחב וכולל  מרשמים דיגיטליים ושילוב בתוכניות לניהול מחלות כרוניות.

המשך הטמעת תהליכי שילוב בינה מלאכותית, לרבות אוטומציה של תהליכי עבודה, הפחתת עלויות ושיפור יכולת ההתרחבות התפעולית.

החברה השלימה מחזור חוב וגיוס הון, חיזקה את מאזן החברה, האריכה את תקופת השימוש במזומנים והשיגה גמישות תפעולית להמשך יישום תוכניתה האסטרטגית.

דריו עדיין צפויה להגיע לאיזון תזרימי תפעולי עד סוף שנת 2025, לאור הרחבת בסיס הלקוחות הקיים, חוזים חדשים וצבר הזדמנויות לטווח הקצר.

הנהלת החברה תארח שיחת ועידה למשקיעים ושידור אינטרנט היום בשעה 15:30 שעון ישראל. 


סיכום רבעון ראשון של 2025 ודגשים מהעת האחרונה

חברת דריו הלת' (DarioHealth Corp, נאסד"ק: DRIO), חלוצה בשוק הגלובלי של שירותי בריאות דיגיטליים (DTx), פרסמה היום תוצאות כספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, כולל עדכונים אסטרטגיים ומסחריים המשקפים המשך יישום מוצלח של תוכנית הטרנספורמציה של החברה. 

"אנו בונים עסק שמותאם באופן מלא למגמות המרכזיות ביותר בתחום הבריאות", מסר ארז רפאל, מנכ"ל דריו. "החל בהרחבת טיפולי GLP-1 אל מעבר לתחום הירידה במשקל ולעבר ניהול מצבים כרוניים, ועד לשיפור הסקלביליות הודות ליישומי בינה מלאכותית ומעבר השוק לעבר פתרונות משולבים הכוללים מספר מצבים רפואיים, אנו מאמינים כי הפלטפורמה והאסטרטגיה שלנו ממוצבות באופן ייחודי במפגש של כל מגמות אלו. אנו מאמינים כי ההצלחות המסחריות שלנו, הפחתת העלויות וקידום החדשנות במוצרים שלנו משקפים את ההתאמה הזו ומקרבים אותנו לעבר צמיחה צפויה ובת-קיימא עם זרם הכנסות יציב ואיכותי".

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו בכ-6.75 מיליון דולר, עלייה של 17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הודות לעלייה בהכנסות חוזרות ממעסיקים ותוכניות בריאות. הכנסות הרבעון הראשון היו נמוכות בכ-11.2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2024, בעיקר בשל שינוי מיקוד אצל לקוח תוכנית בריאות גדולה ארצית. הפרויקט שהחל כיישום ראשוני עבור קבוצה מצומצמת באוכלוסייה, נמצא בתהליך הערכה רחב יותר, כולל בקשה להצעת מחיר כוללת לפלטפורמה המלאה של דריו.

כמו כן, דריו נתקלה בעיכובים בלוחות הזמנים בפרויקטים נוספים בשל לחצים הנובעים ממכסים, שהשפיעו על אספקת חומרה ועל הביצועים מצד שותפינו. חלק מהמכשור הרפואי ורכיבי החומרה של החברה מיוצרים בסין, וכמה שותפים פוטנציאליים חוו השפעות דומות, מה שהביא לעיכוב בקבלת החלטות ויישומן. למרות כל הגורמים הללו, דריו ממשיכה לפעול במרץ על פי האסטרטגיה שהתוותה לעצמה, הממוקדת בבידול הפלטפורמה שלה, איכות הלקוחות וסקלביליות מסחרית. החברה חתמה על 14 חוזים חדשים מתחילת השנה, כולל תוכנית בריאות ארצית ותוכנית בריאות אזורית, ועוד 12 מעסיקים, כחלק מהיעד שלה לשנת 2025, להוסיף עוד 40 לקוחות חדשים. כעת, בסיס הלקוחות של החברה מונה 97 לקוחות, עלייה מ-83 לקוחות בסוף שנת 2024. למעלה מ-80% מהחוזים החדשים של דריו הן לפתרון מקיף של מגוון מצבים כרוניים, ושיעור חידוש החוזים עם לקוחות קיימים של דריו עולה על 90%, מה שמעיד על נאמנות גבוהה לפלטפורמה ושביעות רצון גבוהה בקרב המבטחים.

הרווח הגולמי השתפר לכ-57.5% על בסיס GAAP וכ-70.5% על בסיס non-GAAP, המשקף כלכליות סקילבילית ומשמעת תפעולית. פעילות הליבה של החברה בתחום ה-B2B2C עם רווח גולמי על בסיס non-GAAP של מעל 81% בארבעת הרבעונים האחרונים. סך ההוצאות התפעוליות עמד על כ-13.3 מיליון דולר, ירידה של 35% לעומת רבעון מקביל וירידה של 16% בהשוואה לרבעון קודם. סך ההוצאות התפעוליות על בסיס Non-GAAP עמד על כ-10.6 מיליון דולר, בניכוי תגמול מבוסס במניות, פחת והפחתה של הוצאות הקשורות ברכישה.

החברה צופה הפחתה נוספת של 20%-15% בהוצאות התפעוליות במהלך 12 עד 18 החודשים הבאים, בעוד שתהליכי הייעול באמצעות בינה מלאכותית צוברים תאוצה. כלים מבוססי-AI כבר ממלאים תפקיד חשוב באוטומציה של תהליכי עבודה פנימיים, שיפור יכולה הכוונה בטיפול הרפואי, מפחיתים עלויות תמיכה ומאפשרים התאמה אישית רחבה יותר – כל אלו תורמים למינוף התפעולי בטווח הארוך.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP ירד ל-9.4 מיליון דולר, ירידה של 47% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP הצטמצם לכ-5.8 מיליון דולר, שיפור של 36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מה שמעיד על השפעת הליך הפחתת העלויות וההתמקדות בהכנסות אסטרטגיות.

"אנו רואים ביקוש ברור וגובר לשילוב פתרונות בתחום הבריאות הדיגיטלית עבור מגוון מצבים רפואיים אשר מייצרים ערך מדיד למבטחים ולמעסיקים", מסר סטיבן נלסון, מנהל מסחרי ראשי של דריו. צבר ההזדמנויות המסחריות שלנו כיום הוא החזק והאסטרטגי ביותר בתולדות החברה. אנו ממוקדים ביצירת זרם הכנסות חוזרות ויציבות באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגים וביציאה יזומה מעסקאות נקודתיות ברווחיות נמוכה שכבר אינן תואמות את החזון שלנו. בעוד אנו מאוכזבים מההכנסות ברבעון הנוכחי, אנו רואים בכך ירידה זמנית בלבד, ביחס להצלחות מסחריות רחבות יותר וההכנסות בגינן הצפויות במהלך שנת 2025".

כחלק מהליך ההתייעלות האסטרטגית של החברה, דריו פועלת לזקק ולמקד את צבר המכירות שלה כדי להבטיח שמקורות ההכנסה שלה יהיו עקביים ותואמים עם יעדי הצמיחה לטווח-הארוך של החברה. מהלך זה כולל מתן עדיפות להזדמנויות עסקיות איכותיות התואמות את אסטרטגיית החברה, תוך הפחתה או הוצאה הדרגתית של עסקאות בערך נמוך או עם התאמה חלקית, שאולי תרמו בעבר להכנסות בטווח-הקצר, אך אינן משרתות עוד את הכיוון אליו החברה חותרת.

החברה גם הרחיבה את הפלטפורמה שלה באמצעות מספר שיתופי פעולה מרכזיים שצפויים לתרום להכנסותיה במהלך 2025 ובעתיד:

MediOrbis למתן מרשמים רפואיים לטיפולי GLP-1 וניהול וירטואלי של מצבים כרוניים.

Rula לתמיכה בתחום הבריאות ההתנהגותית.

מנהל תוכנית הטבות לאומי מוביל לצמיחת ההכנסות בערוץ הקרדיו-מטבולי.

תוספות אלו מרחיבות את ההיצע של דריו לניהול מגוון מצבים בכרוניים ותומכות במודל טיפול מבוסס-ערך ומקיף יותר עבור מעסיקים ותוכניות בריאות כאחד.

צוות ההנהלה הבכירה של החברה, שקיבל חיזוק משמעותי במהלך השנה האחרונה, ממשיך להתמקד בשיפור הביצועים, חיזוק יכולות החיזוי והתיאום בין יחידות הארגון. מאז יוני 2024 מינתה דריו סמנכ"ל מסחרי ראשי חדש ,סמנכ"ל תפעול, סמנכ"ל משאבי אנוש, ולפני זמן קצר – גם סמנכ"ל כספים חדש, ליצירת צוות מאוחד וממוקד ביצועים. אנו מאמינים כי דריו ממוצבת היטב להוציא לפועל את יעדיה האסטרטגיים, להגביר את היעילות התפעולית ולתמוך בשלבי הצמיחה הבאים של החברה.

כמו כן, במהלך הרבעון הראשון של 2025, השלימה דריו גיוס הון וב-30 אפריל מחזרה חוב קיים, מהלך שחיזק את מאזן החברה וסיפק לה גמישות נוספת להשקעה בצמיחה לטווח הארוך. באמצעות מבנה החוב החדש, נדחתה תקופת הפירעון מסוף שנת 2025 לשנת 2028 – מה שמאפשר לחברה מרווח תפעולי נוסף והזדמנות לייצר תזרים מזומנים מפעילותה, כחלק מהיעד הרב-שנתי של החברה להגיע לתזרים מזומנים חיובי.

סיכום התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2025

הכנסות החברה בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2025, הסתכמו בכ-6.75 מיליון דולר, עלייה של 17.3% מכ-5.76 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וירידה של 11.2% מכ-7.6 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024. הגידול בהשוואה לרבעון שהסתיים ב-31 במרץ 2024 נבע מעלייה בהכנסות מערוץ ה-B2B2C, והירידה בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024, נבעה מקיטון בהכנסות מערוץ ה-B2B2C.

הכנסות חוזרות מערוצי ה-B2B2C, מעסיקים ותוכנית בריאות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025, הסתכמו בכ-4.74 מיליון דולר, עלייה של 36.5% בהשוואה ל-3.47 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 למרץ 2024, וירידה של  15% בהשוואה לכ-5.57 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024. 

הרווח הגולמי בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2025, הסתכם בכ-3.9 מיליון דולר, עלייה של כ-1.5 מיליון דולר או 60%, בהשוואה לרווח גולמי של 2.4 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וירידה של 7.6% מכ-4.2 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024. הסיבה לעלייה בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, היא צמיחה בהכנסות מערוץ ה-B2B2C. הסיבה לירידה בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024 היא ירידה בהכנסות מערוץ ה-B2B2C. שיעור הרווח הגולמי כאחוז מההכנסות גדל ל-57.5% בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025, מ-42.2% בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2024, ו-55.3% בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024.

הרווח הגולמי פרופורמה, בנטרול של כ-0.88 מיליון דולר בגין הפחתות הקשורות ברכישת טכנולוגיה, הסתכם בכ-4.8 מיליון דולר, או 70.5% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2025, בהשוואה לרווח גולמי פרופורמה של 3.6 מיליון דולר, או 62.4% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2024, ורווח גולמי פרופורמה של 5.5 מיליון דולר, או 72.2% מההכנסות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר, 2024. התאמה בין מדידת התוצאות לפי  GAAP ל- Non-GAAP מובאת בטבלאות הנתונים הכספיים הכלולים בהודעה באנגלית. הסבר על מדדים אלה כלול בהמשך ההודעה תחת הכותרת "Non-GAAP Financial Measures".

ההוצאות התפעוליות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2025, הסתכמו בכ-13.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-20.3 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וכ-15.9 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024, ירידה של כ-7 מיליון דולר, או 34.5%, בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וירידה של כ-2.6 מיליון דולר, או 16.3% בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024. הירידה, בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024 ושלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024, נבעה בעיקר מהירידה בהוצאות התפעוליות הודות להתייעלות תפעולית. 

סך ההוצאות התפעוליות, בניכוי תגמול מבוסס במניות, הפחתה של הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025 הסתכמו בכ-10.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-12.7 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וכ-12.4 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024, המייצגים ירידה של כ-16.6% ו-14.8% בהתאמה.

ההפסד התפעולי בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025 הסתכם בכ-9.4 מיליון דולר, ירידה של כ-8.5 מיליון דולר או 47%, בהשוואה לכ-17.9 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וירידה של כ-2.3 מיליון דולר, או 19.4% בהשוואה ל-11.7 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024. הירידה בהשוואה לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024 ושלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024 נבעה בעיקר מירידה בהוצאות התפעוליות הודות להתייעלות תפעולית.

ההפסד התפעולי בניכוי תגמול מבוסס במניות, הפחתה של הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025, הסתכם בכ-5.8 מיליון דולר, ירידה של 36% ו-16.1% בהתאמה, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-9.1 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2024, והפסד תפעולי של כ-6.9 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024.

הכנסות מימון בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025 הסתכמו בכ-0.2 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות מימון של כ-8.7 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024. הסיבה לקיטון זה היא שערוך כתבי האופציה ששולמו מראש והונפקו במסגרת התמורה לרכישת טוויל, בשל סיווגם כהתחייבות על פי כללי GAAP.

ההפסד הנקי בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025 הסתכם בכ-9.2 מיליון דולר, עלייה של 2 מיליון דולר או 28.6%, בהשוואה להפסד נקי של כ-7.2 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024, וירידה של כ-0.4 מיליון דולר, או 4.2% בהשוואה לכ-9.6 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024. 

ההפסד הנקי בניכוי תגמול מבוסס במניות, הפחתה של הוצאות הקשורות לרכישה, ופחת בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2025 הסתכם בכ-5.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-1.6 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ 2024 והפסד נקי של כ-4.9 מיליון דולר בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2024.

התאמה בין מדידת התוצאות לפי GAAP ל- Non-GAAP - מובאת בטבלאות הנתונים הכספיים הנכללים בהודעה באנגלית. הסבר על מדדים אלה כלול בהמשך ההודעה תחת הכותרת "Non-GAAP Financial Measures".

x