גל קרובינר, מייסד שותף ומנכ״ל פאגאיה: "פאגאיה מנפיקת ההלוואות האישיות מספר אחת בארה"ב בתחום ה-ABS"

פאגאיה מאיצה את חדירתה לשוק המימון בנקודת המכירה (Point-of-Sale) - עם קיבולת מימון נוספת של למעלה ממיליארד דולר באמצעות איגוח קופה (POS) הראשון מסוגו

 

 
גל קרובינר, מייסד שותף ומנכ״ל פאגאיה, צילום: באדיבות פאגאיהגל קרובינר, מייסד שותף ומנכ״ל פאגאיה, צילום: באדיבות פאגאיה
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/05/2025

מוצר ה-POS של פאגאיה, יחד עם יכולותיה המובילות בתחום האיגוח (ABS), זוכה לביקוש גובר מצד מלווים בשוק ה-POS, במטרה לשפר את שביעות הרצון של בתי העסק.

העסקה הראשונה POSH 2025-1, קיבלה דירוג AAA מ-KBRA Kroll Bond Rating) Agency) ומבססת קיבולת מימון גמישה שתאפשר להרחיב את הלוואות ה- POS בלמעלה ממיליארד דולר.


חברת פאגאיה (NASDAQ: PGY) חברת טכנולוגיה גלובלית המפתחת פתרונות מבוססי AI למערכת הפיננסית, הכריזה היום על השקת POSH (ראשי תיבות של Pagaya Point of Sale Holdings Trust) – תוכנית איגוח חדשה מגובה נכסים המתמקדת במימון נקודות מכירה (POS), שתאפשר לפאגאיה להיות זרז צמיחה עבור ספקי נקודות מכירה בארה"ב.

באמצעות שילוב בין יכולות מימון מתקדמות בשוק ההון לבין טכנולוגיית חיתום מבוססת בינה מלאכותית שפותחה על ידי פאגאיה, הושק פתרון איגוח חדשני וראשון מסוגו – POSH (Point of Sale Hedged), המתמקד באשראי בנקודות מכירה. המודל נועד להגביר את שביעות הרצון בקרב הסוחרים ולעודד שימוש והפעלה מוגברים של הפלטפורמה. העסקה הראשונה במסגרת התוכנית, POSH 2025-1, בהיקף של 300 מיליון דולר, צפויה להיסגר בשבוע הבא. מדובר בעסקה מדורגת AAA עם תקופת התחדשות של 18 חודשים. מבנה העסקה – אשר כולל מנגנון התחדשות – מאפשר לפאגאיה להשקיע מחדש את ההון עם החזר ההלוואות, ובכך להרחיב את היקף ההלוואות הכולל ולייעל את השימוש בהון באופן משמעותי.

מוצר ה-POS של פאגאיה מותאם להלוואות קצרות טווח – לרוב של כחצי שנה – וללקוחות בעלי דירוג אשראי בטווח 600+, מה שמאפשר למלווים לאשר יותר לקוחות מבלי להגדיל את הסיכון האשראי. לאור הביקוש הגובר בשוק ה-POS, פאגאיה מציעה פתרונות הון חדשניים שתומכים בשלב הבא של צמיחת שותפיה.

"ההשקה של POSH פותחת פרק חדש של צמיחה חזקה עבורנו בתחום המימון בנקודת המכירה", ציין סנג'יב דאס נשיא פאגאיה. "התכנית מאפשרת לנו לתמוך בשותפינו הקיימים בהיקף נרחב, באמצעות הגדלת שיעור אישורי הלקוחות – מה שתורם לשביעות רצון גבוהה יותר בקרב בתי העסק. כל זאת מתבצע באופן חלק באמצעות אינטגרציית API לתוך המערכות של שותפינו, ומאפשר יצירת ערך מהירה הן למלווים והן לסוחרים. זהו שילוב עוצמתי בין טכנולוגיה מתקדמת למבנה פיננסי יצירתי, כדי לפתור את צרכי השוק האמיתיים באחד מהשווקים הצרכניים הצומחים ביותר של אשראי צרכני".

פאגאיה מזהה ביקוש הולך וגדל מצד מלווים בנקודות מכירה לפתרונות מוצרי ההלוואות שלה, ותכנית POSH תתמוך בביקוש זה לצד ערוצי מימון נוספים. היכולת של פאגאיה למנף את מומחיותה בשוק ה )  ABS-ניירות הערך המגובים(   כדי לתמוך בפלח שוק צומח זה, מדגיש את יכולתה של פאגאיה לענות על הצרכים של משקיעים בשוק ההון.

"אנו גאים להשיק את POSH ולהביא את מומחיות האיגוח של פאגאיה לשוק נקודות המכירה (POS) הצומח במהירות, – תחום שלדעתנו יהפוך לחלק משמעותי בעסקינו בעתיד", ציין גל קרובינר, מייסד שותף ומנכ"ל פאגאיה. " אנו ממשיכים להרחיב ולגוון את מוצרי ההלוואות שלנו ואת הצעות ההשקעה הוותיקות שלנו, תוך חדשנות שמאפשרת צמיחה בשווקים חדשים ומתפתחים כמו POS. כמנפיקת ההלוואות האישיות מספר אחת בארה"ב בתחום ה-ABS, פאגאיה שואפת להיות גם המנפיקה המובילה של תחום ה-POS  ולחזק את כמובילה בתחום הפיננסים."

במסגרת עסקת POSH 2025-1 השתתפו למעלה מ-20  משקיעים – חלקם היו משקיעים חדשים בעסקאות של פאגאיה, לצד מספר משקיעים חוזרים בתוכניות ה-ABS האחרות של פאגאיה.

העסקה מצטרפת למומנטום המרשים של פאגאיה בתחום ה-ABS, הכולל את תכניות PAID ו-RPM. מאז תחילת השנה, פאגאיה ביצעה עסקאות ABS מדורגות בהיקף של מעל 2.8 מיליארד דולר – נתון המעיד על הביקוש למוצרים של החברה ועל ביצועי הנכסים. . מאז הקמתה, פאגאיה גייסה כמעט 29 מיליארד דולר ב-71 עסקאות ABS למימון הלוואות במגוון מוצרים.

x