לראשונה בענף הביטוח: מנורה מבטחים משיקה תהליך דיגיטלי מלא להגשת תביעות נכות עם בדיקת זכאות ראשונית אוטומטית

מטרת התהליך היא להעניק ללקוח חוויית שירות אחרת לתהליך ארוך ומורכב ולייעל משמעותית את אופן הגשת בקשה לקבלת פנסיית נכות, תוך קיצור זמני הטיפול ביישוב התביעה. הפלטפורמה החדשה מנהלת את הליך ההגשה לכל אורכו תוך מתן חיווי שוטף באשר לעמידה בתנאי הסף הנדרשים עד להשלמת בדיקת הזכאות הראשונית, סיום הגשת הבקשה והעברתה להמשך טיפול ביישוב התביעה

 

 
אמיר שאלתיאל, צילום: יעל צוראמיר שאלתיאל, צילום: יעל צור
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/05/2025

מנורה מבטחים משיקה בימים אלו פלטפורמה חדשנית ופורצת דרך שתאפשר לראשונה בענף לבצע תהליך דיגיטלי מלא להגשת תביעת נכות, כולל בדיקת זכאות ראשונית אוטומטית בזמן אמת והעברה להמשך יישוב התביעה. השירות החדש, שפותח לטובת עמיתי מנורה מבטחים פנסיה, נועד לשכלל ולייעל את פרוצדורת הגשת תביעת נכות באמצעות תהליך מקוון, תוך שימת דגש על ממשק פשוט, זמין, נגיש ומהיר. כמו-כן, המערכת החדשה תעניק משוב מיידי לגבי זכאות ראשונית, זאת באמצעות יכולותיה המתקדמות לבצע שורה של בדיקות מקיפות בזמן אמת.

בשונה מהמצב היום בענף, במסגרת התהליך החדש יתאפשר למבוטחים לבצע את כל שלבי הגשת התביעה באופן מקוון, החל משלב בדיקת הזכאות הראשונית ועד להעלאת המסמכים הנדרשים, זאת תוך מתן אפשרות למבוטחים לצרף את כל המידע הנדרש בצורה יעילה, נוחה ופשוטה. 

אמיר שאלתיאל, סמנכ"ל בכיר, מנהל מערך התפעול והשירות במנורה מבטחים ציין כי "אנו גאים להיות קרן הפנסיה הראשונה בענף שמשיקה שירות ייחודי וחדשני זה לטובת עמיתי קרן הפנסיה. השקענו משאבים רבים, הן כספיים והן בתשומות עובדים, על-מנת לפתח פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת, יעילה ונוחה שתבטיח להקל בצורה משמעותית על קהל עמיתינו ברגעים הקשים והמורכבים ביותר. המערכת החדשה מפשטת את התהליך המורכב של הגשת תביעת נכות לכל אורכו, ומאפשרת לעמיתים לקבל מענה זמין, מהיר ויעיל".

למעשה, התהליך הדיגיטלי החדש כולל חמישה שלבים עיקריים פשוטים, במהלכם מתבצעות בדיקות מקיפות מאחורי הקלעים במסגרתן נבדקות סוגיות רלוונטיות שונות, כדוגמת היותו של העמית המבוטח בקרן הפנסיה של מנורה מבטחים; האם כבר קיימת תביעה במועד קרות מקרה הביטוח או האם קיימת התיישנות ממועד התרחשות האירוע, וזאת לטובת מתן חיווי מיידי למגיש התביעה בדבר זכאותו הראשונית להמשך התהליך.

בנוסף, המערכת מבצעת סימולציה מהירה. בהתאם לתוצאות הסימולציה, יופנה העמית למסלול מותאם אישית, ככל ונדרשת בחינת מחלה קודמת.

המערכת החדשה מיישמת מנגנון בקרה מתקדם המבטיח שלמות ודיוק בהגשת התביעה. היא מונעת התקדמות בתהליך ללא השלמת כל המידע הנדרש והעלאת המסמכים החיוניים. באמצעות תהליך מובנה זה, המערכת מצמצמת משמעותית את הצורך בהשלמות מידע לאחר הגשת התביעה (ריג'קטים), ובכך מייעלת את התהליך עבור העמית ומשפרת את איכות הנתונים המתקבלים בחברה.

מדובר בתהליך דיגיטלי מקצה לקצה (end-to-end), המייתר את הצורך בהתערבות ידנית או בהזנה מחדש של נתונים במערכות הפנימיות של החברה. בניגוד למערכות מסורתיות המציגות ממשק דיגיטלי ללקוח אך עדיין דורשות עיבוד ידני בצד התפעולי, בסיום התהליך התביעה מוקמת באופן אוטומטי במערכות הליבה של החברה.

השירות החדש יהיה זמין גם עבור סוכני הביטוח של מנורה מבטחים, המהווים חלק בלתי נפרד ממערך השירות ללקוחות החברה. הסוכנים יהיו רשאים להגיש תביעות נכות דיגיטליות עבור לקוחותיהם. שילוב הסוכנים במערכת החדשה מדגיש את מחויבותה של מנורה מבטחים לשיפור השירות הכולל ללקוחותיה, תוך הכרה בתפקיד החשוב שממלאים הסוכנים בתהליך זה. המהלך צפוי לייעל את תהליך הטיפול בתביעות, להפחית את העומס על מוקדי השירות של החברה, ולהגביר את שביעות הרצון הן של הסוכנים והן של הלקוחות הסופיים. הסוכנים יוכלו להמשיך ולהתעדכן בסטטוס הטיפול בתביעה בזמן אמת בדשבורד "תביעות" ייעודי כחלק מפורטל הסוכנים של מנורה מבטחים.

בעניין זה מוסיף שאלתיאל כי "המערכת החדשה אינטראקטיבית לכל אורך התהליך, ומספקת למבוטחים מידע חיוני בכל שלב. זהו צעד משמעותי נוסף במהפכת הדיגיטציה שאנו מובילים בענף הביטוח והפנסיה. שירות זה מהווה דוגמה נוספת לחשיבות שמנורה מבטחים רואה ביכולת לייצר לקהל מבוטחיה וסוכניה מערכות מתקדמות ופורצות גבולות, תוך שימת דגש על שפה פשוטה, שירות נגיש, זמין ויעיל".

תהליך הגשת תביעת הנכות הדיגיטלית מצטרף לשורה ארוכה של שירותים דיגיטליים מתקדמים, שמתאפיינים ברמת שימושיות גבוהה.

אמיר שאלתיאל, סמנכ"ל בכיר, מנהל מערך תפעול ושירות במנורה מבטחים: "זהו צעד משמעותי נוסף במהפכת הדיגיטציה שאנו מובילים, המדגיש את המחויבות של החברה לספק למבוטחינו ולסוכנינו שירות מתקדם, נגיש ויעיל".

x