ירידה של כ-27% בהוצאות של הציבור

השבוע הראשון למבצע ״עם כלביא״, ירידה של כ-27% בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שלפניו

 

 
השבוע הראשון למבצע ״עם כלביא״ / תמונה: Dreamstimeהשבוע הראשון למבצע ״עם כלביא״ / תמונה: Dreamstime
 

אלי מאיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/06/2025

ברשתות המזון נרשם גידול של 21.1% בהוצאות, ענף ההלבשה וההנעלה ירד בשיעור של כ-70%

נתוני חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שבשבוע הראשון למבצע ״עם כלביא״ בין יום שישי ה-13 ביוני ליום חמישי ה-19 ביוני נרשמה ירידה של  26.9% בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שקדם לו בין ה-6 ל-12 ביוני 2025. בשבוע הראשון של המבצע הצבאי מול איראן, שבו הוטלו הגבלות של פיקוד העורף על הפעילות במשק, סך ההוצאות באשראי הגיעו לסכום של 7.392 מיליארד ש״ח לעומת סכום של 10.112 מיליארד ש״ח בשבוע שלפניו. 

בשבא מציינים כי היקף ההוצאות של הציבור הישראלי בשבוע הראשון של ״עם כלביא״ היה גבוה בשיעור של 13.9% מהשבוע הראשון של ״חרבות ברזל״ מה-8 עד ה-14 באוקטובר 2023 שבו סכום ההוצאות עמד על 6.489 מיליארד ש״ח.

בענפי המסחר המרכזיים של המשק הישראלי נרשמה בשבוע האחרון מגמה מעורבת. היקף הרכישות ברשתות המזון עלה ב-21.1% והגיע לסכום של 1.628 מיליארד ש״ח לעומת 1.344 מיליארד ש״ח בשבוע שלפני המבצע. בענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר נרשמה ירידה של 37.7% בהוצאות והסכום בו על 489.959 מיליון ש״ח לעומת 799.641 מיליון ש״ח בשבוע שלפניו. ענף ההלבשה וההנעלה רשם ירידה חזקה יותר של 69.2% בהוצאות ועמד על 182.975 מיליון ש״ח לעומת 594.016 מיליון ש״ח בשבוע שקדם ל״עם כלביא״.

x