FUNDER לפני כולם  - גיוס של כ 2 מיליארד ש"ח בקרן כספית פרימיום של מיטב - איך עושים את זה?

 

 
רפי ניב מנכל מיטב קרנות נאמנות צ-פאנדררפי ניב מנכל מיטב קרנות נאמנות צ-פאנדר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/09/2011

מנתונים ראשוניים שנשלחים למערכת פאנדר ניתן ללמוד כי בתי ההשקעות פודים בקרנות המסורתיות (שאינן כספיות) אולם רק מקצתם מגייסים בקרנות הכספיות. הסיבה לכך ככל הנראה מהלך של עליית דמי ניהול בחלק מהקרנות הכספיות והשטת מגבלות על רכישת יחידות בקרנות אלו על ידי הגופים עצמם. כלומר חלק בתי ההשקעות אינם מעונינים יויתר לגייס בקרנות כספיות והם פועלים לעצירת הגיוסים באפיק זה.

לעומת זאת נראה שבבית ההשקעות מיטב עדיין מעוניינים בגיוסים באפיק זה ובשילוב של הובלה מתחילת שנה בתשואה הגיוס לא מאחר להגיע. הקרן "מיטב כספית פרימיום" גייסה כ 1.8 מיליארד ש"ח!

יש לציין שהקרן עלתה מתחילת השנה 2.01% והיא מובילה את טבלת דירוג הקרנות הכספיות מתחילת השנה וכן בחודש אוגוסט בו עלתה 0.35%. הקרן כמובן אינה גובה דמי ניהול וככל הנראה השילוב של תשואה ו 0 דמי ניהול זה הגורם למשיכה הגדולה של הקרן.

גם ביולי ויוני גייסה הקרן  כ 1 מיליארד בכל חודש. כעת היקף הקרן עומד על כ 4.5 מיליארד ש"ח.

גוףהיקף נכסיםגיוסים/פדיונות נטוגיוסים/פדיונות נטו היקף נכסים גיוסים/פדיונות נטו היקף נכסים גיוסים/פדיונות נטו הקרן המגייסת ביותר הקרן הפודה ביותר 
כוללבכל הקרנותבקרנות מסורתיות בקרנות כספיות בקרנות כספיות בקרנות מחקות קרנות מחקותאוגוסט וכמה גייסהאוגוסט וכמה פדתה
31.8אוגוסטמתחילת השנהאוגוסטמתחילת השנה אוגוסטמתחילת  אוגוסטמתחילת השנה  
  השנה   
מיטב14,2601,0963,750620-2,112-7,3041,7165,862   מיטב כספית פרימיום 1,794 מליוןמיטב AA ומעלה 23- מליון
הוסטינג1,746170-270-170-270-      פורסט אג"ח קיי זי איי 
9.9 מליון11.3- מליון

 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x